Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '22

 
Kategori
Müzik
 

Karakolunda ayna var

Mabel Matiz’in yeni şarkısını konuşmamız lazım. Hoş, hakkında ne kadar çok konuşuldu ya da gerçekten de konuşuldu mu biraz da bunu açmak istiyorum aslında. Sanatçının 5. albümünün kayıtları tam gaz devam ediyor. Kısa aralıklarla albüme dair merakı kaynatacak nefis tekliler yayımlayan sanatçı son şarkısı ‘Karakol’ ile tüm dikkati üzerine çekti. Karakol’un sözleri ve bestesi Mabel Matiz imzalı. Yapımcılığını Özgür Akgül ile birlikte üstlenen Mabel Matiz’e back vokalde Tuba Önal, Ceren Deniz, Dünya Kızılçay eşlik ederken mix Sabi Saltiel’e mastering ise Aran Lavie’ye ait. Cenan Çelik’in yönetmenliğinde klibin sanat yönetmeni ve kostüm tasarımında Anıl Can görev almış. Kıbrıs Yalısı’nda çekimi yapılan şarkının video klibinde Mabel’in kostümlerinin göz kamaştırıcılığı, çekim mekanının havasının şarkıya bu denli uyumu göz alıcı bir etkiyle sonuçlanmış.
 
Klibinin yayınlanmasının ardından sosyal medyada büyük yankı uyandı ve tartışmalara yol açtı. Sadece şunu söylemek istiyorum; 'Müzik bir evrensel, kişisel bakış açıları farklıdır. Yaptığı müzikle özel yaşamını birleştirebilir ama, kişisel bir saldırı hoş karşılanamaz açıkçası. Özel yaşamı bizi ilgilendirmiyor , keza Mabel'de hiç bir zaman özel yaşamını ana akıma sunmadı, ya da bir gece kulübü çıkışında bir kızla veya sarhoş görmedik.. Evet bunu tercih etmiyor, belki de yaptığı tarzla ilişkili.. Biz yaptığı müziği, düzenlemeleri ve başarıları konuşmamız alkışlamamız gerek, yerden yere vurup falakaya yatırır misali ahkam kesmek kimsenin haddine değil.. Bence herkes işini yapmalı..
 
Yaz şarkılarının aranılan ismi
 
Oğuzhan Koç, son yılların en çalışkan erkek pop'çularından biri. Sempatik bestelerin üzerine karakteristik vokal eklenince, üstelik de kendi şarkısını kendi yazan bir müzisyen olması onu kafadan ön plana çıkartıyor. İşin oyunculuk kısmında toplanan aşinalığın avantajına değinmiyorum bile. Oğuzhan Koç bana göre en bomba çıkışını pandemi zamanında 'Kendime Sardım' ile yapmıştı. Bu şarkı öncesinde de birçok akılda kalan besteye imza atan Oğuzhan Koç, 'Kendime Sardım' ile müzik stilini oturtmuştu.
 
Devamında Oğuzhan Koç'tan 'Aşk Beni Yendi' geldi. 40 yıllık "Aldım, verdim, ben seni yendim" üzerinden gelişen 'Aşk Beni Yendi' sözel bazda slogana sahip. Gayet başarılı. Hem samimi hem de ticari bir adım. Şarkının sözü ve müziği Oğuzhan Koç ve Çağrı Telkıvıran ortaklığında yazılmış. Aranje ise Telkıvıran'a ait. Yani Oğuzhan Koç, Çağrı Telkıvıran ile yakaladığı şahane uyumu devam ettiriyor, ki bu doğru adım. Son dönemde en sevilen Koç şarkılarına baktığımızda bu ikilinin adını sık sık görüyoruz. Kimya doğru. Oğuzhan Koç'un besteleri Çağrı Telkıvıran'ın minimal diyebileceğimiz, bestenin önüne geçmeden dinleyiciye net bir şekilde duyguyu aktaran bir aranje anlayışıyla ışıl ışıl parıldıyor.
 
Hızlı tüketimde yeni akım
 
Müzik dünyasının son zamanlarda fazlasıyla entegre olduğu ve oraya yönelik işlere ekstra eğildiği TikTok uygulamasında yeni bir trend çıkmış. Kullanıcıların videolarında yer verdiği şarkıların artık hızları artmış şekilde olan versiyonları daha makbul hale gelir olmuş. Yani severek dinlediğiniz şarkıların hızları 2 katı artmış ve vokallerin helyum gazı yutmuş gibi sunulmuş halleri bir hayli revaçta. 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..