Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Karpuz krizi

Karpuz krizi
 

Bizim evin milli meselesi Karpuz.. Eğer evde misafir varsa rica minnet alınıyor karpuz ve misafirin arabasıyla getiriliyor eve, yoksa araba yok taşıyamam şu sıcakta diyor ve eve karpuz almıyor kocam. Markete her gittiğimde karpuzlarla dakikalarca bakışırız, "şimdi ben seni alsam taşıyamam, almasam canım seni yemeyi çok istiyor, neyse Cem'e bi söyleyelim hatta rica edelim bakalım belki seni akşama bana getirir" deyip ayrılıyorum karpuzların yanından. Tabii Cem'le konuşuluyor, rica ediliyor ve cevap: "Çoook sıcak taşıyamam şimdi yarın alırım" gibi net cevaplarla benim karpuz yeme hevesim de geçiyor tabi.

Geçengün yine marketteyim, yine alışverişte ve kendimi yine karpuzlarla bakışırken yakaladım..Anında karar verdim; "Taşırım ben seni, alıyorum!.." Manav görevlisine seçtirdim, bak dedim görevliye kırk yılda bir karpuz alıyorum lütfen güzel seç. "tamam ablam bak hepsi böyleee kıpkırmızı şeker gibi" ( bir kaç tane kesmişler müthiş lezzetli görünüyor onları gösterdi bana) pişman olmazsın dedi bir kaç tanesine pat pat vurduktan sonra orta boylu oval bir karpuz verdi bana.

Cem'e "Görsün bakalım karpuz almak nasılmış, şimdi kesip kocaman bir dilim önüne kayacağım, buyur işte hepsi bu ne var bunu taşımakta" gibi şeyler söylene söylene zar zor eve kadar taşıdım onu. Karpuzumu yıkadım, elime en keskin bıçağımı aldım, karpuza sapladım ve ooo muhteşem çıtırtıları duydum karpuzdan gelen.. büyük bir özenle ikiye ayırdım veeeee inanamıyorum, kırıkyılda bir aldığım, taşırken kollarımın bir ara kopacağını hissettiğim özel karpuzum bembeyaz çıktı hem de bu mevsimde, karpuzun en bol olduğu zamanda.

Verdiğim parayamı yanayım, bu sıcakta onu taşıdığıma mı yanayım, buz gibi kıpkırmızı karpuz yeme hayallerim yıkıldı ona mı yanayım şaşırdım kaldım karpuzun başında dakikalarca yine bakışarak.

Taşırken Cem' çok söylendim, almadı yine bana taşıttırdı filan diye de Allah'ımın zoruna gitti de eve gelinceye kadar karpuzumu böyle kelek yaptı diye de düşünmedim değil aslında.

Artık kolay kolay almam karpuz. Gelen misafirlerimden de rica edeceğim; gelirken karpuz alsınlar.

Sevgiyle kalın.

 
Toplam blog
: 184
: 2109
Kayıt tarihi
: 11.03.07
 
 

1974 Bremen doğumluyum. Hayatın Med-Cezir'lerle dolu olduğuna inanırdım; yaşaya yaşaya anladım ki ö..