Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Karşılık beklentisi olmadan mutlu olun....

Karşılık beklentisi olmadan mutlu olun....
 

Özel hayatımız da ve iş hayatımız da, ilişkilerimiz de karşılık beklemeli miyiz ? yoksa karşılıksız mı yapmalıyız içimizden geldiği gibi, Psikologlar, karşılık beklentisi içinde olduğumuz zaman hayal kırıklığı Ve üzüntü yaşayabiliriz görüşün de, karşılık beklemeden yapılanlar da ise yaptığından mutluluk duyuyor insan, tabii en başta biraz zorlar İnsanı sanki” yapıyorum yapıyorum da görünmüyor yaptıklarım bir teşekkür bile yok “ diye geçirebiliriz içimizden, fakat zamanla karşılık beklentisi olmadan yaptıklarımıza zamanla alışıyoruz , teşekkür duyduğumuz zaman da tabii ki de seviniriz, her zaman takdir edilmek insanın ruhunu okşar. İş yerimiz de herkesin işine koşturur bir eline sağlık diyen yoktur, Evde yemek yaparız, evin
rutin işleri , “ ah canım o kadar yoruldun ama yorgunluğuna değdi ellerine
sağlık “ diye beklenti içinde oluruz değil mi? Duymadığımız zaman insanın
içinden bazı şeyleri yapmak gelmez takdir edilmediği sürece, eşler arasında
da paylaşım olmalı bence, özellikle çalışanlar için, bu karşılık beklentisi değil paylaşımdır bu . “Bak ben bunu yapıyorum sende şunu yap “ olmamalı mesela
“ Hayatım bugün çok yoruldum hadi gel salatayı veya yemeği beraber
yapalım” gibi yumuşak bir ifadeyle söyleyebiliriz. Genel olarak çıkara dayalı ilişkilerden hep uzak durmuşumdur, İnsanlara yardım ettiğim sürece kendimi mutlu hissediyorum ben . Karşılık beklenmeyen ilişkiler, iş, arkadaş vs.. iki tarafı da mutlu eder. Tabii bu hep, kendini aptal durumunda hissetmek değil, ” neden hep ben “sorusu gelir insanın aklına , şöyle düşünelim; empati yapalım kendimiz karşımızdakinin yerindeyiz ve belirli bir zaman sonra bakarız karşımızda ki kişi bizden karşılık beklemeden içinden geldiği gibi davranıyor diye düşünüp belirli zaman sonra karşımızdaki kişi de karşılık beklemeden bize olan yaklaşımı değişir ve iki taraf da mutlu hisseder kendini, deneyin, farkı göreceksiniz, ama zaman alabilir, hemen sonuç beklemeyin ve sakin sinirlenmden sabırlı olun zamanla farkı göreceksiniz, fakat kendinizi ezdirmeden, üzülmeden , hayır demeyi de bilmelisiniz, yerine göre.

Oğlum 8 yaşında ve herhangi bir şey istediğim zaman “ anne ben onu yaparsam sende bana bilgisayar da oyun oynattıracaksın “ diyor ve açıklamasını yapıyorum "ben senden bir şey istediğim zaman sen onu benden karşılığını istemeden yapmalısın, aynı şeyi ben yapsam hoşuna gitmez annem , bir daha tekrarlama aynısını anneciğim " diye konuşuyorum çocuklarımı en iyi şekilde yetiştirmek
doğruyu yanlışı bilerek büyümelerini canı gönülden istiyorum…

Deneyin kendinizi mutlu hissedeceğinize eminim…….

Kendinize alışmanız için de zaman verin olur mu ?

MAVİ RUH ' DAN ...

 
Toplam blog
: 110
: 4498
Kayıt tarihi
: 10.03.07
 
 

Muhasebeciyim. Hep yazmak istedim fakat içimdekileri yazıya dökemiyorum. Bu ana kadar hiç denemed..