Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '11

 
Kategori
Siyaset
 

Kartondan Prof. darbeci Süheyl

Süheyl BATUM; Bilim adamı, anayasa profesörü, siyasetçi… Süheyl BATUM 21. yüzyılın hukukçusu, hoca. Süheyl BATUM ATATÜRK’çü, İNÖNÜ’cü… Bu kadar titri, unvanı, sanı, şöhreti, sıfatı olan birisinden ne/yi duymak istemezsiniz? Elbette ki çağdışı bir anlayışı, çağdışı bir uygulamayı, talebi. Çağdaş olmayan bir yönetimi, çağdaş olmayan bir rejimi arzulamasını duymak istemezsiniz değil mi? Olmuyor ey halkım, olmuyor işte; Söz konusu CHP ise sizin istekleriniz olmuyor, para etmiyor, dikkate alınmıyor. Daha önceleri hiç olmadığı gibi yine olmuyor. 

Süheyl BATUM geride az biraz kalan CHP’yi batırmak için, tarihin çöplüğüne atmak için gelmemiş ise ne için geldiğini bilene, anlayana aşk olsun. Önce darbelerden darbe beğenmeyi öğretmeye kalktı, hani kendileri “hoca” ya. Sonra askerin ülke yönetimine ne kadar müdahale etmesi gerektiğini, sondan bir önce Ergenekon’cuları meclise nasıl taşıyacaklarını… Ama en son tek kelimeyle dehşet. BATUM, Zonguldak ADD’yi ziyaretinde; “Koca bir askeri yıktılar, meğer kağıttan kaplanmış, biz bunu asker zannedermişiz, meğer ABD içini oymuş oymuş, oymuş oymuş, oymuş oymuş. O koca ağacı hop diye yıktılar. Ancak CHP'yi yıkamadılar, ” diye konuştu. 

Niye ola ki? Askeri böyle “tahkir etmek” (dolayısıyla tahrik etmek) nereden icab etti ki? Kahraman ordusunu böyle ti’ye almak için hangi içkiden zilzurna sarhoş olana dek içti de böyle pervasızlaştı. (Dikkat edin, “tıksırıncaya kadar” demedim) Aklı başında bir CHP üyesi dahi askere böyle “laf” söylemezdi. Peki, CHP’de bir Genel Başkan Yardımcısı olarak Suheyl BATUM nasıl böyle bir söz söyle(yebil)sin? Aslında Sayın BATUM’un CHP’de işi ne? Ne güzel Encümen-i Daniş onu genel başkan yapacaktı… Hem de dededen beri DP’ye. Öyle ya, Demokrat Partililiği kendi ifadesiydi. Peki, Suheyl BATUM neden böyle bir açıklama yapmış olabilir? Asker ne yapmadığı için S. BATUM böyle küplere binmiş? Asker askerlikle ilgili bir suistimalde mi bulundu? Ya da dış güvenlikle ilgili bir ihmalde mi bulunmuştur? Durup dururken askere böyle yüklenilmediğine göre askerin büyük bir kabahati! olmalı. Başka türlü böyle bir açıklamayı yapan birisine “kafayı yedi” muamelesi yapılır. En başta da CHP’liler tarafından. 

Evet, demek ki Sayın BATUM’a göre asker; Ya görevini yapmamıştır, Ya da görevini kötüye kullanmıştır, başka şık aklıma gelmiyor. Asker görevini yapmamış ise nedir yapmadığı o görevi? Aslında yazının uzaması için Sayın BATUM’un amacını (sizin bildiğinizi bile bile) böyle iki bilinmeyen denklem gibi sunuyorum. Süheyl BATUM yetişmiş olduğu çevre, yerleşmiş olduğu siyasi gelenek icabı askerin yönetime müdahalesini mubah değil vacip, yok yok farz-ul ayn görüyor. CHP’nin yakın tarihine baktığımızda hep darbecilerin yanında olduklarını rahatlıkla görebiliriz. Kendilerini 12 Eylül darbesinin mağdurlarından saysalar da darbe bazen kendi yandaşlarını da ezip yiyebiliyor. Buna rağmen BATUM ve CHP darbe dışında bir çıkar yol bulamıyor. Bulamıyor, Çünkü, Kendileri halkın oyuyla hiçbir zaman iktidara gelemeyeceklerini biliyorlar. Ancak darbelerden sonra geçici bir süre askeri rejimin hükümetini kurma ihtimalini sevdikleri için böyle feveranla askeri “göreve/darbeye” çağırıyorlar. Yani istisnalar hariç her CHP’linin isteği olan askerin iç siyasete müdahalesi son zamanlarda pek gerçekleşmemektedir. Askeri “kâğıttan kaplan” kılan da buymuş meğer… Eğer BATUM CHP’nin canına okumak için gelmemiş ise yukarıdaki tezimin arkasındayım, hem de sonuna kadar. Olay bundan ibarettir. 

 
Toplam blog
: 62
: 739
Kayıt tarihi
: 15.01.11
 
 

İnsan Hakları Aktivisti - Yazar Diyarbakır'da ikamet ediyor, Hiç kimseyi ötekileştirmeden, hiçbir..