Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '09

 
Kategori
Antalya
 

Katlanabilir cam sistemleri balkon keyfine renk kattı

Katlanabilir cam sistemleri balkon keyfine renk kattı
 

Antalya’ya ilk kez 1988 yılının Nisan ayında gelmiştim ve o yıllarda en fazla dikkatimi çeken şey konutların balkonları olmuştu. Kullanışlı ve güzel balkonlardı. Antalya'lı bir dostum, Antalya!lıların sürekli olarak balkonda zaman geçirdiğinden bahsetmiş ve ben o dönemlerde bu konu üzerinde fazla durmamıştım. Sadece dinlemiş ve kafa sallamıştım. Aradan yıllar geçti ve ben Antalya’ya yerleştim. Antalya’ya yerleştikten sonrada konutların balkonlarına gözüm takılır oldu. Lakin balkonlarda fazla insan göremiyordum. Oysa yıllar önce Antalya'lıların balkonda zaman geçirdiğinden bahsetmişti ya Antalya'lı bir dostum. Aslında gerçek böyle değildi. Antalya’da kimse balkon kullanmıyordu. Balkon kullanımı için gerekli iklimsel şartlar yoktu. Balkonlar sadece çamaşır asmak ve kiler niyetine kullanılan mekânlar halini almıştı Antalya’da. Şık ve güzel bir şekilde yapılmış olan konutların balkonlarıda hayli güzel yapılıyordu ama tek bir Allah’ın kulu balkonda oturupda bir keyif çayı dahi içemiyordu.

Malumunuz, Antalya yaz aylarında bir hayli sıcak oluyor ve coğrafi özellikleri gereği feci düzeyde bir nem oranına sahip. Yaklaşık beş ay o yoğun sıcaklar Antalya’nın gündelik yaşamına sirayet ediyor. Dolayısı ile Antalya halkı aşırı sıcak ve nem ortamında balkon keyfi yapamaz hale geliyor. Haliyle insanlar klimalı ortamları tercih ediyorlar. Kış aylarının gelmesi ile birlikte bu defa soğuk ve yağmur Antalya’ya sirayet etmeye başlıyor ve bu defa soğuk ve yağmur eksenli gündelik yaşam balkon keyfinin önünde engel oluşturuyor. İşte bu sebeplerden dolayı Antalya halkı balkonlardan yeterli ölçüde yararlanamıyordu.
Yararlanamıyordu” diyorum, çünkü yeni çıkan camekân sistemleri balkonların fiziki yapısını değiştirmeye başladı. Son dönemlerde geniş bir kesimin balkonlarını camekânla kapattığını görür oldum. Bu durum benimde ilgimi çekti ve bir süredir eşimi ikna çabalarım sonrasında bizde evimizin balkonunu camekânla kapattırdık. Cam kolonlar katlanabilir özelliğe sahip olduğu için dilediğiniz zaman camları toplayabiliyorsunuz ve balkonunuzu eski haline getirebiliyorsunuz. Daha işlevsel bir yapıya büründü balkon. Ne varki camekânın yaz aylarında ısıyı artırması sebebi ile balkonun bir köşesine klima koymak şart. Aksi halde ısı bir hayli yükseliyor balkon içerisinde. On iki metrekare büyüklüğünde olan balkonumuzu daha önceden işlevsel olarak kullanamıyorduk. Yılın ancak iki ayında balkonu kullanma şansımız oluyordu. O iki ayda Mayıs ve Ekim ayları oluyordu. Bu aylarda dahi yoğun bir şeklide kullanma şansınız olmuyor balkonu. Hele hele çalışan insanlar için o balkonların bakımı, temizliği ve gün aşırı yıkanması bir hayli zahmetli oluyor. Bu sebeplerden dolayı balkonu kullanmamak daha doğru bir tercih halini alıyordu. Şimdi ise zamanımızın önemli bir kısmını balkonda geçiriyoruz. Daha güzel oluyor. Hem rahat, hem işlevsel.

Balkonumuzu camekânla kapattırdıktan sonra demir korkuluklarına asmak için değişik türlerde balkon bitkisi aldık ve çepeçevre bir şekilde balkonu bitki ile donattık. Balkon botanik bahçesi haline dönüştü. Bitkilerin düzenli ve estetik bir şekilde balkonu süslüyor olması insanı zihinsel olarakda rahatlatıyor. O bitkilerin arasında temiz, derli, toplu bir ortamda keyif yapmak yaşamın en güzel tadlarından diye düşünüyorum.

Balkonu olupta, işlevsel olarak kullanamayan Antalya'lılara tavsiye ederim balkonlarını camekânla kapattırmalarını. Faydasını fazlası ile göreceklerdir.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..