Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Haziran '09

 
Kategori
Kahvaltı
 

Keçi bacağı

Keçi bacağı
 

Rahmetli anneannem yapardı bundan biz küçükken. Uzun süren yaz tatillerinde İzmir'e yanına kalmaya gittiğimizde teyzeler, kuzenler, yeğenler hepbir arada kalırdık evinde. Yaz günlerinin koşuşturmacası içinde biz çocuklar sık sık acıkır kalabalık ev ortamında oldukça bereketli olan bu hamur işini hemencecik yapıp kızartıverirdi anneannem. Bütün gün koştur koştur oyun oynayan bizler için tadına doyulmaz bir lezzetti Keçi Bacağı. Aslında adı sadece şeklinden dolayı böyle koyulan bu yiyeceği sokak arasından geçen mahalle zerzevatçısından aldığımız mis kokulu domates, salatalık ve biber eşliğinde beyaz peynir ve hatta nefis çam balına batırarak yemek ayrı bir keyifti. Yanında da tavşan kanı çay olmazsa olmazdı.
Evlendikten sonra tarifi teyzemden öğrendim Keçi Bacağının. Bir ara haftasonları sık sık yapardım. Uzun süredir yapmamıştım. Sabah bir miktar geç kalktım yataktan. Baktım ekmekte az. Bu hafta sonunda ekmek yerine bundan yapayımda yiyelim diye düşündüm. Özlemişiz gerçekten.
Canım anneannem bunu yılan gibi ince yuvarlar 3 parmak aralıkla keser ve bir ucuna keçi tırnağıymış gibi şekil vermek için bir bıçakla çentik atardı. Ben biraz daha tembel işi yapıyorum doğrusu. Ama önce hamurunu nasıl hazırladığımdan bahsetmek isterim.

"250 gr unun ortasını havuz gibi açın . Ortasına bir adet yumurta, bir su bardağı yoğurtu bu havuza koyun . Kuru kalan kısmınada bir iki çay kaşığı tuz ve 1 çay kaşığı karbonatı ilave edin. Yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğurun. 15 dakika kadar üzerine nemli bir bez serip dinlenmeye bırakın. "

Yumruk büyüklüğünde bezeler haline getirdiğiniz hamur parçalarını açın. Çok ince olmasın. Sonra uzun uzun kesin ve baklava şeklinde parçalara ayırın. Bu parçaları unlanmış tepsiye önceden hazırlayın. Çünkü kızartırken çok çabuk kızarıyorlar ve fazlaca kızarmış olanları çok leziz olmuyor. Şöyle bir hafif pembeleşmesi yeterli anlayacağınız. Kızgın yağa atınca şişiyorlar ve küçük küçük puf puf hamur kızartmalarınız oluyor.
Aniden misafiriniz mi geldi, değişik bir çay keyfi mi istiyorsunuz ya da güzel bir pazar kahvaltısına ne yapabilirim diye mi düşünüyorsunuz ? İşte size pratik ve ekonomik bir öneri. Afiyet olsun<ımg title="Siritiyor" alt="Siritiyor" src="http://www.blogcu.com/kaynak/img/blogcontent/smilie/biggrin.gif" border="0">
 
Toplam blog
: 49
: 4247
Kayıt tarihi
: 01.01.08
 
 

1971 Merzifon doğumluyum. Hayatın her alanında üretmenin doğruluğuna inanıyorum.. Evliyim ve Mert ..