Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '07

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Kediler nankör mü?

Kediler nankör mü?
 

Gelişmiş hiçbir Avrupa Ülkesinde bizdeki kadar bol sokak kedisi göremezsiniz. Bazılarında hiç sokak kedisi yoktur. Bunu nasıl başardıklarını bilemem ama bizdeki kadar bol sokak kedisi olan var mı onu da bilmiyorum. Mahallemizdeki çöp konteynerlerinin çevresinde her gün 10-15 kedi durur. Havra sokağına balıkçıların yanına uğrarım tezgâhların altları, çevresi kedi dolu.

Benim, kedileri sevmem için pek fazla bir neden yok. Eski ve tarihi evimin damını rezil ettiler. Tavanları kırıp döktüler, yukarı bölümü oturamayacak hale getirdiler.

Şimdi mutfağı da kullanamadığım için alt taraftaki odamdayım, önünü de geçici olarak mutfak gibi kullanıyorum. Terastan filân gelen kedilerden rahat yok. Biraz bulaşık bir tabak bırakamıyorum. Her an rahatsız ediyorlar beni. Buna rağmen kedileri çok seviyorum. Hele yavruları çok sevimli oluyorlar. Benim bir de karakedim var 5-6 aydır. Küçücükken aldım, büyüttüm onu. Yazımın konusu da karakedimin davranışları ile ilgili.

Ben bu karakedinin bana nankörlük yaptığını görmedim. Serbest hareket etmeyi seven bir hayvan. Kucağına gelir, mayışır, kendisini sevdirtir ama canı sıkılınca da çeker gider. Senin onu biraz daha sevmek istemeni umursamaz.

Beni bir kere bile çırmalamadı. Hiçbir eşyama zarar vermedi. Zarar verenler yabancı kediler. Karakedi kendisini beslediğimi ve sevdiğimi biliyor. Bana ihanet etmiyor.(!)

Burada biraz durmak istiyorum, kendi kendime çok sordum:

''- Acaba bu karakedi nankör mü? Bana ihanet mi ediyor?''

Hani öyle başkasını seviyor mu filân düşüncesi değil bu tabiî.

Ben ona tavuk ciğeri alıp, ızgara yapıyorum. Çiğ çiğ yemesin diye. Küçük küçük doğruyorum. Rahat yesin diye.

En aç olduğunu düşündüğüm anda koyuyorum önüne. Biraz yiyor sonra çekiliyor.

''- Karakedi bak, deminden beri miyavlıyorsun. Ciğerin ızgara olmasın bekleyemedin. Şimdi önündeki mamayı yemiyorsun. Niye?''

Suratıma bakıyor öyle. Ama ben anlıyorum onun kafasından geçenleri:

''- Abi tamam, Allah razı olsun kıyağın iyi ama sen benim sevgilim öteki sevimsiz, çirkin kediyi kovuyorsun. Anlıyorum, o senin eşyalarını da kırıp döküyor, sana karşı da pislik davranışları var. Ama gönül bu ota da konar moka da. Benim gönül şu anda moka konmuş, yerken yavuklum aklıma geliyor, boğazımdan geçmiyor.'' diyecek.

Eminim böyle diyecek. Sanki peygamber efendimizin hadislerini ezbere biliyor. ''Komşusu açken tok yatan bizden değildir'' sözüne uygun davranıyor.

Tekrar getiriyorum onu mamasının yanına. Bana da mahçup olmak istemiyor.

''- Adamın evinde yatıp kalkıyorum. Canım istediğinde çekip giderim. Bazen 2 gün eve uğramam, macera peşinde koşarım. Allah da var kendisi de daha bir fiske vurmadı. Beni, hep sevgiyle karşıladı.'' diye düşünüyordur.

Ah bir de düşüncelerini ''miyav... miyav... diye değil de ''Bak bilader... Şöyle iken böyle.. '' diye başlayan cümlelerle açıklayabilse. Vallahi Türkçe'yi düzgün konuşmasa, imlâ hataları yapsa da eleştirmeyeceğim, kızmayacağım:)

İnanın arkamı dönüyorum, bakmıyorum ona, kaşla göz arası sevimsiz yavuklusu da yanında. O yiyor benim karakedi kenarda seyrediyor.

''- Ben nasıl olsa yine karnımı doyururum. İki miyava bir tas mama'' düşüncesinde.

Seyrediyorum öyle ama açık söylemek gerekirse gücüme gidiyor. Bana zarar veren bir sevimsiz küçük kediye de mama vermiş duruma düşüyorum. Ama tamamen alışmaması için biraz yedikten sonra kovalıyorum. Zira fazla kedi bakacak zamanım da yok, ortamım da müsait değil.

Bu durumda karakedi bana nankörlük etmiyor. Sadece egosunu kontrol altında tutabiliyor ve sevgilisinin de biraz yemesine yardımcı oluyor. Benim kızdığımı görünce o da yemiyor ve yavuklusu ile gidip bir yerlere saklanıyor.

Kediler nankör değiller bence. Sadece köpekler kadar aptalca sadık değiller. Sahibi ölen bir köpek var mahallemde 8 aydır kapının önünde bekliyor, ''belki gelir'' diye. Kediler biraz daha mantıklı.

Kediler, bu sitede dostluğa karşı isyan bayrağı çeken, kendilerini çok ayrı kategorilerde gören, ''dostluk değil sadece yazmak istiyoruz'' diyen, bence robotlaşmış zihniyetlerden daha sevimli ve dost hayvanlar. Keşke bazılarımız kediler kadar dostluğa değer verebilsek.

Birazdan oy vermeye gideceğim.

Tüm sanal dostlarıma ve düşmanlarıma candan selmlar.

Mustafa Mumcu. 22. 07. 2007 Satt: 15:20

 
Toplam blog
: 324
: 2811
Kayıt tarihi
: 10.04.07
 
 

06. 06. 1945 İzmir doğumluyum ve İzmirli olmaktan da gurur duyuyorum. 1968 yılında birkaç yıllığın..