Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '19

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

KEF'7 Keşan Ekonomi Forumu

Merkezi İstanbul’da bulunan KEYİAD (Keşanlı Yöneticiler ve Girişimciler) ile Keşan-İpsala Oda ve Borsaları işbirliğinde bölgesel, ulusal ve global konuların konuşulduğu Keşan Ekonomi Forumu-7 (KEF’7) Global Girişimcilik Haftası'na denk gelen 22.11.2019 Cuma günü, Keşan Ticaret ve Sanayi Odası konferans salonunda gerçekleşti.

KEF'7’ye gazeteci Vahap Munyar, Damat-Tween Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, TYH Tekstil İcra Kurulu Üyesi Ramazan Kaya, Yönetim Danışmanı Selen Kocabaş ve e-Bebek Yönetim Kurulu Başkanı Halil Erdoğmuş, konuşmacı olarak katıldı.

Programa ayrıca Keşan Kaymakamı Nuri Özder, Keşan Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu, Keşan Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Şapçı, Keşan Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Kaymaz, İpsala Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Girgin, Keşanlı Yönetici ve İşadamları Derneği Başkanı Ahmet Eler de katkıda bulundu. 

Programın açılış konuşmasında, Keşan TSO Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Şapçı, özetle … “Birbirinden değerli konuklarımızı ağırlamaktayız ve çok mutluyuz. Unutmayalım ki ticaretin temelleri girişimcilikten geçiyor. Bu forumun amacı, bölgemizdeki ekonomik faaliyetleri artırmak ve yol vermektir. Bu forumumuzda ekonomide, yerel güçlerin önemine vurgu yapacağız. Değerli konuklarımızın konuşmalarından çok önemli bilgiler edineceğimizden şüphemiz yoktur. Tüm katılımcılara bizleri şereflendirdikleri için teşekkür ederim…” dedi.

Ardından, Keşanlı Yönetici ve İşadamları Derneği Başkanı Ahmet Eler, özetle … “Keşan Ekonomi Forumu’nun 7’ncisi oldu. Zenginlik ve içerik anlamında çok güzel ancak daha da önemli olan, sürdürülebilir olması. Hep şuna vurgu yaptık: İnsan hayatında en kıymetli üç şey; zaman, enerji ve sürdürülebilirlik. Bunu yapmak için yola çıkarken yaptığımız çalışmaları bugünlere getirmek de çok güzel. Ama tek başımıza değil! Gerek oda ve borsa gerek Keşan Ticaret ve Sanayi Odası, belediyemiz, kaymakamlığımız ve bizlerin yaptığı naçizane katkıyla buralara geldi. Hepinize tekrar hoş geldiniz diyorum. Umuyorum katma değeri yüksek, bilgiyle donanacağımız çok güzel bir gün olacak…” dedi.

Oda ve borsa yöneticileri, TSO üyeleri ile Keşanlıların ilgiyle izlediği foruma konuşmacı olarak katılan Damat Tween Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Yönetim Danışmanı Selen Kocabaş, e-Bebek Yönetim Kurulu Başkanı Halil Erdoğmuş, TYH Tekstil İcra Kurulu Üyesi Ramazan Kaya’nın sunumundan önce Vahap Munyar, düzenlenen bu 7’inci forumun önemini anlattı.

Forum’da en çok dikkatimi çeken, yüzde 100 ihracata yönelik çalıştıklarını belirten TYH Tekstil Yönetim Kurulu Üyesi Ramazan Kaya kardeşimiz oldu.

THY, İzmir’de bir ve Akhisar’da iki tesisin yanı sıra Ordu, Edirne-Keşan ve Babaeski-Alpullu’da altı konfeksiyon tesisine ulaştı. Ayrıca Lüleburgaz’da bir depo ve lojistik merkezi kurdu.

2016 cirosuyla İSO 500 listesine 382’nci sıradan giriş yapan şirketin yatırımları Türkiye ile de sınırlı değil. Şirket, on dört yıl önce Moldova’ya, üç yıl önce de Bulgaristan’a yatırım yaptı.

Ramazan Kaya, lojistik ve işgücü maliyet avantajları nedeniyle bu iki ülkeye yatırım yaptıklarını söyledi.

Kaya, “Daha çok AB ülkelerine yönelik çalışıyoruz. 1,5 yıl önce ABD’de ofis kurduk. Şimdilerde ise yurt dışı müşteriler için Keşan’da üretim kapasitemizi artırmayı ve yine Keşan’da var olan çalışanlarımıza ek olarak 350-400 kişi daha burada istihdam etmeyi planlıyoruz…” dedi.

2016 ve 2017 yıllarında 10 milyon Euro civarında üretim tesisi ve teknoloji yatırımı gerçekleştiren şirket, önümüzdeki dönemde Keşan’da 20 bin metrekarelik yeni bir yatırım daha yapacak. Üretim ve lojistik merkezi olarak kurgulanacak olan yatırımın Keşan’da yapılması konusunda Belediye Başkanı Mustafa Helvacıoğlu’na söz veren Ramazan Kaya, Keşan’daki yerel yönetim dinamiklerinden ve eğitim kurumlarından, THY tesislerinde iş güvenceli eleman yetiştirilmesi konusunda iş birliği çağrısı yaparak, destek beklediklerini ifade etti.

Biliyor musunuz? Ramazan Kaya kardeşimiz Keşan’da büyümüş, ilk ve orta öğrenimini Keşan’da yapmış, ailesi aslen Konyalı olan sevgili anneleri halen Keşan’da yaşıyor.

Sonuç olarak Vahap Munyar’ın, forumun başında sorduğu;

“2019 ekonomisi nasıl geçti?”

“2020 daha iyi bir yıl olabilir mi?”

Bu iki soru yanıt bulmuş oldu, şöyle ki;

Kadınların iş dünyasında daha ciddi görev alması kaçınılmazdır, kadınların bu konuda daha fazla istekli olmaları gerekiyor.

Mağazalaşma öyküleri, gelişme ve gelişmeyi sürdürebilmek için önemli markaları üreten kişilerin hikâyeleri önem arz ediyor. Kendilerini anlatmak isteyen kişiler değiller fakat bu seminerde konuşmacılar deneyimlerini ve bilgilerini açık yüreklilikle paylaştılar.

Keşan’dan çıkıp ülkeye açılmak inanılmaz bir başarıdır. Burada TYH ve Ramazan Kaya’nın başarısı gözden kaçırılmamalıdır.

Büyük bakmak ve büyük düşünmek gerekiyor… Öncelikle yerelde iyi olmak, yerelde iyi olduktan sonra zincirleşmek ve büyümek daha kolay olacaktır.

Edirne şanslı bir bölge… Trakya olarak da şanslı bir bölge… İstanbul’a yakınlığı bir avantaj… Dezavantajı da az gelişmiş olmaması. Çünkü az gelişmiş yerlere daha fazla destek geliyor. Burası kendisini kurtarmış bir bölge olduğu için daha az destek görüyoruz.

Bölge için yararlı bir program hazırlandığını görüyoruz. Önümüzdeki dönemde Keşan’da yeni yatırımların daha yapılacak olması, üretim ve lojistik merkezi olarak kurgulanacak olan yatırımın Keşan’da ve Keşan’a yakın başka bir yerde yapılması konusunda Keşan Belediyesi ve yerel dinamiklere de iş düşüyor. Ramazan Kaya örneğinde olduğu gibi Keşan’daki yerel yönetim dinamikleri ve eğitim kurumları ile iş güvenceli eleman yetiştirilmesi konusunda iş birliği yapılarak, destek sağlanması gerektiği açıktır.

e-Ticaretle ilgili de, Son 3 yılda yüzde yüzün üzerinde büyüdüğümüz görülüyor. Herhangi bir firma, yaklaşık 15 mağazanın cirosunu bu yolla yapabiliyor.

KEF’8 oluşumunda gelecek yıl yeniden görüşmek dileğiyle…

 

 
Toplam blog
: 276
: 1102
Kayıt tarihi
: 19.11.12
 
 

Evli, 2 evlat babası, 1965'te doğdu, inançlı, müziksever, insansever, yurtsever, iyi yüzer, ünive..