Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '17

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Kendi tercihleriyle var olma mücadelesi

Kendi tercihleriyle var olma mücadelesi. Bir çocuk ailesiyle alış verişe gider. İstediğini almak ister. Ben bu ayakkabıyı yâda bu elbiseyi çok beğendim der. Anası babası hayır sen onu değil benim istediğimi alacaksın. Bir anne çocuğunu doyurur. Çocuk duyunca kafasını çevirir. Anası hayır sen doymadın daha yemen gerekir diye çocuğa yemek yedirmeye devam etmek ister. Bende ilkokul üçe giderken rahmetli annemle bir müzakereye başladık. Ben radyo almak isterim. Oda kırar dökersin diye almak istemez. Ben kazandım ve hayatımda ilk kez bir radyom oldu. Oradan dünyaya bir kapı açıldı. Radyo tiyatroları çocuk bahçeleri ve bir çok program. Ders dışında tüm sınıf açar dinlerdik. Üniversiteyi kazanmışım sağlık raporu almak istedim. Raporu geç verecekler. Başhekime çıktık. Başladık müzakereye. Ben anlatıyorum hoca itiraz ediyor. Sonunda raporu hemen alıp gitme imkânım oldu. Hayatım hep mücadelelerle geçti. Hep kendi tercihlerimle var olmak istedim. Zaman zaman tercihlerim bana büyük acılar yaşattı. Ancak kendi kararlarım olduğu için benim deneyimlerim oldu. İlk oyumu Cumhuriyet lisesinde bir genç olarak. Bir arkadaşımın yardımıyla kullandım. Üniversitede sorun çıkar diye köyümde akrabalarımla kullandım. tabiî ki ben söyledim onlar nereye oy attılar Allah bilir. Özelikle İzmir'de Buca akıncılar ilköğretim okulunda kullandığım oyla benim için kâbus oldu. İlkinde sandık görevlisi de benimle birlikte kabine girdi. Sonrada güvendiğiniz dağlara karlar yağabilir dedi. Okul müdür yardımcısı, Daha sonra. Yine akıncılar ilköğretim okulunda başka bir seçimde sandık görevlisi girmek isteyince.

Ben itiraz ettim. Daha sonra basın geldi polisler geldi tartışmalar, ve polislerin eşliğinde oy kullandık. Kime gitti Allah bilir. Daha sonraki seçimlerde. Partiden biri gelecek diye hep beklemekle ömrüm geçti. Son seçim öncesi oy şablonları seçeneği kabul edilince çok sevindim. Sabah şablonumu aldım. Çok heyecanlıydım. Okula vardım. Görevliye oyumu kendim şablonla kullanacağımı söyledim. Oda şablonu yerleştirdi. Sol evet sağ hayır diye gösterdi. Şablonu zarfı tercih mührü ve ben kabindeyiz. Bastım iki üç kez mühre elim ayağım sevinç ve heyecandan titriyordu. Mühür basıldı. Zarfa koydum. Ve dışarı çıktım. Sandığa kendim attım. İmzamı attım. Heyecandan şablonu orada unutmuşum. Bu şablonla oy kullanmak bir kapıyı araladı. Dilerim ki tüm seçimlerde oylarımızı tek başına kullanırız. Yalnız evden çıkamayan arkadaşlarımız oylarını kullanamadılar. Sağlık bakanlığı araç gönderecekmiş. Sadece oy dönemlerinde hatırlanmaktan başka bir şey değil. Benim arkadaşım beş senedir dışarı çıkamıyor. Ne ihtiyacı var diye hiç bir zaman sorulmadı. Konak Sosyal Yardımlaşmadan Bilgisayar istedi. Ve zengin olduğuna karar verildi. Arkadaşım sadece Vakıflar Bölge Müdürlüğün Maaşıyla geçinen biri. Neyse ki iki arkadaşımız birden ona bilgisayar hediye etti. Sağlık Bakanlığının daha farklı görevleri varken sadece oy kullanma  işinde araç göndermesi hiç şık bir durum değil. Bakanlığın önleyici tedbirler ve daha farklı görevleri varken sadece seçim gününde araç göndermesi üzücü. Okullarda sağlık taramaları göz kontrolleri diyabet eğitimleri. Ve bir çok topluma faydalı işler yapsınlar. Birde seçimlerde erişilebilir oy kullanma seçenekleri varken böyle işler olmasın. İnternet mobil uygulama sabit telefonla oy kullanma gibi erişilebilir oy kullanma seçenekleri olsun. Dilerim her seçimde tek başına oy kullanırız. Tek başımıza oy kullanma mücadelesinde emeği geçen engelsiz erişim derneğine teşekkür ederiz.

Salih ARIKAN

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..