Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '10

 
Kategori
Kentleşme
 

Kentsel dönüşüm mü? Rantsal dönüşüm mü?

Kentsel dönüşüm mü? Rantsal dönüşüm mü?
 

evsiz-sahipsiz kalacağız


Akşam haberlerde sayın başbakanımız açıkladı kentsel dönüşüm projesi adı ile İstanbul’da 2.320.000 ev yenilenecek TOKİ tarafından, bu kentsel dönüşüm yasası çıktığı günden beri sürekli olarak dile getiriyorum. Bu yasa ile bu ülke üzerinde kimsenin ev arsa ve arazisi kalmadı. Bakın bu olay günlerdir Ankara’da yıkılmak istenen mahalle sakinleri ile belediye arasında cereyan eden olaylarda halkın gözü önüne serildi. Fakat burada söz edilmeyen asıl sorun bu istimlak yapılırken ev sahiplerine verilen bedellerdir. Ankara için bu bedel ne kadar belirlendi bilmiyorum ama İstanbul için belirlenen bedeli biliyorum. Bu gün Bayrampaşa en yüksek istimlak bedeli 26.500 TL dir. Peki, bu bedel istimlak edilen yerin bedeli mi? Bu bedelle evleri istimlak edilen insanlar kendilerine barınabilecekleri bir ev alabilirler mi? Bayrampaşa’da alabilme imkânları yok çünkü burada bu gün yeni yapılan daireler 250.000 TL den başlamaktadır. Şimdi diyeceksiniz efendim yerine ev verilecek, evet yerine ev verilecek ve bu TOKİ tarafından verilen evlere hediye olaraktan en az 200.000 TL değerinde bir de borç ödemesi verileceği neden anlatılmamakta. Buradan sağlanan rant kimlerin kasalarını dolduracak asıl merak konusu budur. Buradaki vatandaşın başlarını soktukları evleri ellerinden alınarak açıkta bırakılacaklardır. Ben Bayrampaşa’da elindeki evini verip üzerine de 200.000 tl borca girecek durumda kimseyi tanımıyorum. Doğal olarak buranın yerleşkesinde temel olan halk bu yasa ile buradan dışlanacaklardır. Benim babamın nüfus kâğıdında doğum yeri Bayrampaşa yazmaz, Sağmalcılar köyü yazar, burada kök salıp burada yetişmiş bu insanları buradan koparmak veya kentsel dönüşüm yalanı ile belki de ellerindeki tek sığınakları olan evlerini almak hangi insan haklarında yararlı diye gösterilebilir. Evet, böyle bir çalışma yapacaksanız önce buradaki vatandaşı mağdur etmemeyi düşünmeniz gerekmez mi? Ama siz sayın yetkililer önce buradaki insanlar itiraz etmesin, dava açmasın diye düşünüp dava açma yollarını da kapatmışsınız. İstanbul vatandaşını bir kurbanlık koyun misali TOKİ denen canavara kurban etmek ve bunu yaparken de kentsel dönüşüm, büyük depreme hazırlık gibi yalanların arkasına sığınmak, devleti idare etmek değil, vatandaşı sömürmektir. Sizlerin bazılarına rant sağlamak için bizlerin evlerini elimizden alma hakkınız yoktur ve bizler gerekirse siz Türkiye’de dava açmamızı engellemiş olsanız da uluslar arası platformlarda hakkımızı arayacağız... Ve bunu unutmayın hiçbir hukuk sistemi vatandaşın hakkını gasp eden idareyi haklı görmez…
 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..