Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '10

 
Kategori
Deneme
 

Kim daha suçlu?

Tamam, surat as, çevir yüzünü, haksız bul, sevgisiz, düşüncesiz ve kötü de; ama sence kim daha suçlu? Sen de en az benim kadar suçlu değil misin?

Birine suçu yükleyip gitmek kolay tabi, o yük omuzumuzdan kalkıyor sanıyoruz; ama gerçekten oturup bir etraflıca düşününce, ben diyorum ki: " Herkes suçlu aslında!" Evet, suçlu hepimiziz.. Hiç mi hatırlamıyorsunuz, birinin size ihtiyacı vardı; fakat siz önemsemediniz, yardıma ihtiyacı vardı; ama görmezden geldiniz, onun için önemliydi; fakat sizse canınız istemiyor diye boşverdiniz! Hiç mi? Tabi gerçeklerle yüzleşmek kolay değildir. Bazıları kendini bile kandıracak kadar profesyoneldir, bahane ve yalanlar konusunda. Ama yine de bir yerde tıkanır insan ve bu durumda artık gerçekten de suçludur.

Bu günlerde TVde çocuk kayıpları gündemden düşmüyor; insanlar sokaklara dökülmüş grev ve protestolarda; kimisi aç evinde; kimisi ise canını veriyor özgür ruhu adına.. İşte bu da farklı bir çerçeve, bir de burdan bakalım. Şimdi soruyorum size: "Böyle bir dünyada yaşamak ne kadar kolay?" Bence zor hemde çok zor! Ben istemezdim öyle bir dünyada yaşamayı, bana sanki ceza gibi geliyor. Etrafınıza bir bakın suçlu insanlar, haksızlıklar, dar penceresinden dünyayı izleyenleri görürsünüz. Eşitlik, adalet... bunlar artık ağızda sakız olmuş, çiğnenmekten tadı kalmamış kelimeler oldu. Kim diğreinden daha üstün, haklı, kim karar veriyor suçluya; gerçekten suçsuz olanlar mı??

Tüm bunlara rağmen, sabahları güneş inadına doğuyor, dünya aydınlanıyor. Çok ağırsa yükünüz, karardıysa içiniz, üzülmeyin! Bu dünya her şeye rağmen bizim için aydınlanıyor..

Bezar Gül..

 
Toplam blog
: 22
: 455
Kayıt tarihi
: 06.10.09
 
 

26/05/1989 Adıyaman doğumluyum. İlk ve ortaöğrenimimi Adıyamanda tamamladım. Gaziosmanpaşa Üniver..