Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '06

 
Kategori
Müzik
 

Kına gecesini nasıl yapıyorum?

Kına gecesini nasıl yapıyorum?
 

Bir müzisyen olarak kına geceleri tam bana göredir. Ses tesisatımı öncelikle şöyle bir kurarım. Mikrofonumun ses ayarı ve klavyemin tuşları aynı frekansta buluşmalılar...

Hanımlar yerlerini alıyorlar. Yemekli de olur, çerezli de..Önemli olan kurtları bol döktürmeli geçmeli. Aslında bu geceler gizli bir kadın dayanışması gibidir. O ne der, bu ne der kaygısı hiç ama hiç taşimaz. Biz bizeyizdir. Dışarıda eğlence ortamı bulamayan bazı hanımlar için kına geceleri özgürce eğlenilen alanlardır. İlk defa bir sanatçı görenler vardır.

Program başlıyor. Hafiften yemek müziği ile takılıyorum. Kim nerede, nasıl bir havadalar bakıyorum. Yemeklerin yenmesi önemli..Tok karnına olmak gerekiyor..

Gelin hanımı arkadaşları ile birlikte oyun havasına davet ediyorum.. Gelin hanım nereli ise o yörenin ezgilerini daha çok çalıyorum..Havayı ısıtıyorum. Yöresel müzikler ile Anadoluya tura çıkıyoruz. Darbuka şovlu oryantal müzik gecenin de şovu oluyor. Oryantallik genlerimizde var mübarek.. Dünürleri de ihmal etmiyoruz bu arada.. Dünürler başta sıkılıyorlar bu atmosfere.. Benden kaçamazlar. Onlara bakanlar gibi oturuyorsunuz diye takılıyorum. O gece onları bakan yapıyorum. Bakanlık mertebesi onların hoşuna gidiyor. Eve gidince herhalde bir kaç yakınının tayinini kesin bir yerlere çıkarıyorlardır.

Bir halay tutturuyorum. Uzunluğu bütün konukları kucaklıyor..Ben ter içinde. Onlar ter içinde. Birinci fasılayı bitiriyoruz. Bu fasıl hiç ama hiç ara vermeden şöyle bir yarım saat nerede ise sürmekte. Ritmi artırarak devam ediyorum bu arada. Slow takılmıyoruz. Zaten izin de yok..

2. fasılda oturan hanımları gezilmeyen şehirlerimize tura çıkarıyorum. İlk fasılda genç kızlar, 2. fasılda annelerin arkadaşları, orta yaş grubu.. En zoru da süper büyükanneler. Onları da oynatınca gecede eğlence doruğa çıkıyor.

Kına faslında gelin hanım özel kına kıyafetini giymekte. Salona girişte arkadaşları bir köprü oluşturuyorlar, mumlar yakılmış ve kına tepsisi hazırdır. Damat da çağırılır. Ben bu arada çakmak çakmaya geldim, yüksek yüksek tepelere ev kurmasınlar türküsü ve diğerlerini okumada epey yol almışımdır. Gelinin arkadaşları bana eşlik ederler. Gizli gizli kız annesinin gözlerinin sulandığını görmüşümdür. Gelini bu arada hüzünlü bir ortama iterler. Ancak ben buna izin vermem. Şarkıları bugüne uyarlarım hemen.. Kısaca hüzünü, sevinci ve eğlenceyi bir arada, bir ortamda ve bir anda yaşarız biz. Düğün sahiplerine göre bazen dua, bazen ilahiler okunur. Bu arada gelinin yüzü kapalıdır. Işıklar sönüktür. Ben de dahil olmak üzere kıınalar hepimizin eline yakılır.

3. Fasıl başlıyor. Gelin ile damadı bir arada yakalamışken birlikte bir oynatıyorum, her ne kadar damat bey o kadar hanımın içinde sıkıntılara düşsede..

Kınadan sonra tebrik faslı başlıyor. Diğer konuklar salondan ayrılıyorlar. Çiftimizin yakınları salonda kalıyor. Kadınlı erkekli finale çıkıyoruz.

Onlar eriyor muradına, biz çıkıyoruz kerevetine...

 
Toplam blog
: 21
: 1615
Kayıt tarihi
: 15.08.06
 
 

Yaşamın ne kadar değerli olduğunun bilincinde, hatalarına gülebilen, İnsanlara değer veren, hayvanla..