Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Haziran '08

 
Kategori
Eğitim
 

Kırk bin kere maşalallah!

Kırk bin kere maşalallah!
 

Başka bir vesileyle benzer bir yazı daha önce de yazmıştım. Dün yatarken, travma tartışmaları sonucu yeniden aklıma geldi. Yattığım yerde bir hesap yaptım:

Yetmiş milyonluk bir ülkeyiz.. Bu sayının otuz milyonunu ilköğretim düzeyinde gençler olarak sayalım. Geriye kırk küsür milyon insan kalır. Kadınlı, erkekli kırk milyon insan…

Bu ülkede kaç eli kalem tutan insan var?

Bir de bu hesapla uğraştım:

Kaç şairimiz, kaç yazarımız var?

Kaç gazetemiz, kaç dergimiz var?

Bunlarda yazı yazan, fikir üreten kaç kişi var?

Ve nihayet, yazmanın en özgür ve herkese açık ortamı olan Blog sisteminde dişe dokunur yazılar yazan kaç kişimiz var?

Topladım, çıkardım, çarptım, böldüm. Sayı bini (1000) bulmadı bile...

En iyimser ve en şişirilmiş rakamdır bu. Gerçek bir çalışma veya istatistik var mı, bilmiyorum.

Ama bana bir uykusuz geceye mal olan hesaplamamın sonucu bu işte:

En iyimser tahminlerle bu ülkede bin kişi yazıyor, çiziyor, fikir üretiyor...

Buna göre, kırk binde bir kişi var yazanımız. Çoluğu çocuğu çıkarılmış, ayıklanmış rakam bu: Kırk binde bir kişi… Bunların da çoğu orta yaşın üzerinde... Yani 12 Eylül öncesinin gençliği...

Şimdi, halimiz bu iken, neyle övüneceğiz? Alfabemizle mi, eğitim sistemimizle mi… Neyle?

Hangi alfabe olduğunun ne önemi var? Yazanınız kırk binde bir olduktan sonra...

Kırk bin kere maşallah!..

 
Toplam blog
: 1645
: 822
Kayıt tarihi
: 19.01.08
 
 

Edebiyat, kamu yönetimi ve gazetecilik tahsili... 27 yıllık eğitimcilik hayatından sonra emeklili..