Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ocak '07

 
Kategori
Kitap
 

Kitap denen sihir

Kitap okumayı çok seviyorum. İki yıl önce yani üçüncü sınıftayken kitap okumaktan çok sıkılıyordum. Okulda öğretmen her gün en az yirmi sayfa okuma kuralı koydu. Kitap okumak benim için bir eziyetten başka bir değildi. Annem ve kardeşim içeride televizyon izlerken ben odamda kitap okuyordum ve buna sinir oluyordum. Birde okuma çizelgeleri vardı. Okuduğun kitabın ismini, 1 dk kaç sayfa okuduğunu yazıyordun ve velin imzalıyordu ve çoğu zaman kontrol ediliyordu.

Dördüncü sınıftayken tüm arkadaşlarım hala kitap okumaktan nefret ediyorlardı. Oysa ben kitap okumayı seviyordum. Bir sömestr tatilinde üç tane yüz elli, yüz altmış sayfalık kitap bitirmiştim. Sonra adım kitap kurduna çıktı. O zaman yine kitap okumaktan biraz soğudum kendimce. Ama hala kitap kurdu deniliyordu bana. Sonra, bu övgülerle yine kitap okuma sevdası sardı beni. Ben kitap okurken kendimi o kitaptaki bir kişi yerine koyarım ve asla başlığını beğenmediğim bir kitabı okumam. Neden bilmiyorum! Ayrıca kitap okurken sanki normal dünyadan kopup kitabın içindeki dünyaya giriyorum. Buna bayılıyorum.

Kitap okuma sevdasını nasıl kazandığımı açıklamak için tek sebebim var. Bu özelliğimi ondan aldığımı düşündüğüm babam. Babam ve ben kitap okumayı çok severiz. Hatta babam emekliliğinde bir kitap yazmayı bile düşünüyor! Sanırım düşünüyor demek yanlış olur istiyor, konusunu bile bulmuş, bana anlattı.

Bazen babamla düşünüyoruz. Benimde Orhan Pamuk gibi Nobel ödülü alacağımı. Aslında kim istemez ki Nobel ödülü almayı?

 
Toplam blog
: 18
: 1098
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

1996 yılının oldukça sıcak bir vakti olan 9 temmuz günü dünyaya geldim. Sonradan İstanbul'a taşın..