Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ocak '17

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Kolay kurabiye

Kolay kurabiye
 

Afiyet olsun.


Yemek için yaşayanlardan mı? yoksa  yaşamak için yiyenlerdenmiyim bilemem de, soframıza sunulmuş sayısız yiyecek içecekden payıma düşeni almak istiyorum henüz vakit varken,  çoğu insanın da benim  gibi düşündüğüne şahit oluyorum çevremde ve olabildiğince uzun devam edebilmesini diliyorum bu muhteşem ödülün.

Bu defa niyetimi tatlıdan yana kullanıyor herkesin bildiği  kurabiyelerden bir  örneğini oldukça minik parçalar halinde kolayca  hazırlanabildiğinden önermeyi düşündüm, bu kurabiyeler ölçüyü kaçırmak istemeyenlerin dahi korkmadan tadabileceği büyüklükte,  bu kolay  hazırlanıp muhteşem lezzete kavuşturan kurabiye için,  

Malzemeler;

100gr tereyağı oda sıcaklığında

Bir  çay bardağı toz yada pudra şekeri 

2 bardak un

Bir paket kabartma tozu

Bir çay bardağı kırık fındık

Bir ymurta (akı üzerine sarısı hamura ilave edilir.)

Hazırlanışı

Tereyağı ve  unu derin bir kaba alıp iyice ovulur. Bulgurlanmaya başlaynca şeker kabartma tozu ve yumurta sarısı eklenerek yoğurmaya devam edilir. Hamur ele yapışmayacak hale geldikten sonra küçük parçalar alarak avuç içinde yuvalandıktan sonra biraz baskı uyguladıktan sonra yassı kurabiye önce yumurta akına sonra fındık kırıntısına batırılarak kağıt yayılmış fırın tepsisine dizilir. 170 derecede 20 25 dakika pişirilir. Afiyet olsun

 
Toplam blog
: 209
: 350
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Kurşun kalemden gelen ağaç kokusunun kağıtla buluşma büyüsüyle yoluna devam eden, Lise mezunu, ha..