Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '14

 
Kategori
Şiir
 

Kömür kokan şiirler ( 2 )

Kömür kokan şiirler ( 2 )
 

Kömür Kokan Şiirler / Hamit Kalyoncu- 2005


Geçen bir yazımda " Kömür Kokan Şiirler" den ve maden kömürü ocaklarına deyinmiştim. Şair ve yazarlarımızdan Karadeniz'den Zonguldaklı Hamit Koyuncu'nun bin bir emekle Türk Edebiyatına kazandırdığı ve hazırladığı " Kömür Kokan Şiirler'den söz etmiştim.

Bu kez aynı kitaptan yeralan başka şairlerimizin şiirlerinden birkaç dize / şiir sunmak istiyorum. Yaralı olur kanısındayım... Kömür konusunda yola çıkan şairlerimiz bir bakalım neler yazmış, neler söylemişler ?

Bu güzelim şiirlerini sizlerle paylaşmak istiyorum. Onları da sırasıc gelmişken, Somalı ehitlerle birlikte rahmetle ve saygıyla anmak istiyorum.

Şimdi sözü şairlerimize bırakıyorum: 

MADEN KUYULARI

Damad damar

Dar oluklarda ekşimiş hava

Kol boyun bacak fener

Tok kazma sesleri

Tırnakla cenkleşen kömür

Sür, götür, parya

Günyüzü görmez

Kavurgası fırlak katırı

Katırı başlıyor angarya

Kara köstebek sürü

Kızı kısrağı yağlı kalıplara emzik

İn buinde sarhoş uyu

Gece ses veren kuyu.

Encüment Behzat Lav ( 1903-1983 )

KIRK İKİ

Kimi maden Ocağında kazmasıyla

Ciğerinden söker siyah sıvalı

Maden kömürünü,

Kimi bağlamış ömrünü

Kirpi derili tarlasına,

Kimi doktor,

Kimi mühendis

Kimi günde 12 saat kuyu kazar

Ben de şiir yazar, ömrümü harcarım.

Şiir yazarım fakat değilim

Gül ve kakül şairi beş gövdeli bir başım

Bir annem, biri karım,

Ve Çocuklarım.

İlhami Bekir Tez ( 1906-1984 )

UZUN MEHMEDİM

Kömür gözlü değil kömürdü derdin

Dağlara düştün de murada erdin

Sonunda uğruna canını verdin

Olma mezarında Mahzun Mehmedim

Mehmedim mehmedim Uzunmehmedim.

 

Bahtına yanma sen haline şükret

Yurdunun bahtını ağarttın elbet

O bulduğun siyah parıltı Mehmet

Mehmedim Mehmedim Uzun Mehmedim.

 

Behçet Kemal ÇAĞLAR (1908-1969)

Doğu Dergisi Sayı:32 1945-Zonguldak

OCAK KATIRI ALAGÖZ

Pelit Ovasında,

Nanepınar’ da bir ocak…

Taştüan değil,

Dört duvarı taş kömür,

Tabanıysa çamur, çökek.

 

Kaya kömür, taşkömür,

Nane pınar, dağ, taş, kömür

Kara toprak, kara elmas,,

 

Rıfat ILGAZ ( 1911-1993)

Ocak Katırı Alagöz Çınar Yayınları Ocak 1993

DEVREK TÜRKÜSÜ

Devrekli yurtiçinde fedakârlık heykeli

Yok ilçesinden taşmış ihtirası emeli

Bu ormanlar şehrini böylece düşünmeli

 

Erkeği urba giyer şanlı “Mehmetçik “ olur

Kayadan heybet gibi kıyılara doğrulur,

İnsanlığı, erliği arayan onda bulur.( 1 )

Oğuz Kazım ATOK ( 1912- 1980 )

Devrek Dergisi Sayı: 7, Devrek 1968.   

1- Kömür Kokan Şiirler- Madenci Şiirleri Seçkisi 

Hazırlayan: Hamit Kalyoncu /  Ocak 2005- Ankara.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..