Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Şubat '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Kredi kartlarına lütfen dikkat...

Merhaba değerli okurlar,

Şekerbank'ın yıllarca kullanmış olduğum kredi kartı ile bana yaşatmış olduğu olumsuzlukları konu alan 12.04.2008 tarihli yazımın siz değerli okurların dikkatini çekerek "En çok okunan yazım" durumuna getirilmesi, bana o günleri hatırlatmış ve o yazımı bir kez daha gözden geçirme imkanını bana vermişdir......

Bu meyanda da yazımın son bölümünde, konuyla ilgili mağduriyetimin bankaca giderilip giderilemeyeceği konusundaki 03.04.2008 tarihli yazılı müracaatımın sonucunu da Sizlerle paylaşacağımı yazdığımı, ancak sanırım diğer güncel olaylar devreye girmesi nedeniyle de bunu Sizlerle paylaşamadığımı gördüm......

Evet değerli okurlar, söz konusu yazımın sonucunda KOCAMAN BİR HİÇ ÇIKTI......

Ve işin en ilginç yanı, ne yazık ki, haksız yere kesilen 172.31 YTL'nin hangi gerekçe ile niçin kesildiği hala tarafımdan bilinmemesidir.....

Ortada somut olan bir durum varsa da o,

Kart sahibi olarak benim, ek kart sahibi olarak da eşimin ve kızımın kredi kullanabilme yönündeki kısıtlılık hallerimizin devam etmesi nedeniyle, tüketici kredisi kullanamadığımız ve kredi kartlarını kapatamayarak yüksek faiz ödemeye devam etmemizin yanında, noter masrafı olarak ödettirilen 45.22 YTL ve adıma haksız yere borç kayıtlanan bu paranın, tarafıma iadesi yapılanana kadar da muhtemelen 6 aylık bir süre faizini de ödemek zorunda bırakıldığımdır.....

Ve olasıdır ki, bu uygulama sadece o aya ait bir uygulama da değildi.....

Çünkü bu konuda yani 172.31 YTL'nin mahiyeti ile ilgili, ne bana ve ne de Tüketici Sorunları Hakem Heyetine bir açıklama yapmaması, beni düşündürmektedir.....

Eğer ki ortada bir hata var ise, insan kusura bakmayın beyefendi, şöyle şöyle olmuştur, gerekli düzeltme yapılarak söz konusu para hesabınıza iade edilmiştir demeleri gerekirdi.....

Nitekim adını vermekte sakınca görmediğim ve kendilerine bu yönde bir kez daha teşekkür etmek istediğim Yapı Kredi Bankasına ait kredi kartımla ilgili bir olayda, haksız yere kesilen 55 YTL için banka, müracaatımı müteakip 3 gün içerisinde bana dönüş yapmışlar ve hesabı düzelterek bilgi vermişlerdi.....

Eeee, iyilerin içerisinde, kötüler de maalesef bulunmaktadır....

Bir çok olayda yaşanmış olan hak kayıplarının bir başkasıdır benim yaşadığım, güzel Ülkemizde.....

Ve ne yazık ki, hakkınızı kaybetmemeniz lazım Ülkemizde.....Çünkü, kaybettikten sonra da durumun düzelmesi inanın ya çok zor ya da mümkün değil.....

Bir dostumun güzel bir sözü vardı ve önceki yazılarımda da değinmişdim....

Ülkemizde kaybettiğiniz hakkınızı alabilmeniz için,

1-Ya güçlü bir siyasetçi yakınınız olacak,

2-Ya çok paranız olacak,

3-Ya da orman kanunlarını uygulama yeteneğine sahip olacaksınız derdi....

Söz konusu olay ve sonrasında Avukata gidip, dava açılmasını istedim.....Ancak, görüştüğüm avukatımın, Atila bey, bu olay Avrupada yaşanmış olsa ve bir dava açılmış olsa, kesinlikle önemli bir miktarda tazminat hakkınız doğabilirdi, ancak Ülkemizde sonuç çıkmaz demesi üzerine, bu düşüncemden vaz geçmek durumunda kaldım.....

Benim amacım tabii ki, bankadan para kazanmak falan değil, amacım, bir çok yurttaş gibi kredi kartımı, daha düşük faizli tüketici kredisi kullanmak suretiyle kapatmak idi.....

Bunun için bir ara, adı BDDK (Bankacılık, Düzenleme ve Denetleme Kurumu) olan Kuruma müracaat etmek de aklımdan geçdi ancak, özellikle, yıllık kart bedeli konusunda, yüzlerce belkide binlerce Tüketici Sorunları Hakem Heyetince verilen iade etme kararına rağmen, bankalara bir tebligat çıkarıp, yüzbinlerce kart kullanıcısına, hakem heyetlerine müracaat etmeden hakkının iadesi konusunda karar alamayan ve bu tutumuyla DÜZENLEME YETKİSİNİ KULLANAMAYARAK YA DA KULLANMAYARAK bankaların yanında yer aldığını somut bir şekilde gösteren bir kurum, benim sorunumla mı uğraşır düşüncesiyle, bu konu üzerinde de durmadım.....

Evet, değerli okurlar,

Hükümetin, genel manada, yolsuzlukların üzerine gitmeyerek, yapılan yolsuzluklar sonrası bütçede kalan paradan vatandaşa layık gördüğü %2-4'lük zamlarla düşük ücret vererek, geçinemeyen bu insanları bankaların kucağına itilmesine göz yumduğu bir ortamda vatandaşın, yapabileceği inanın hiç bir şey yok.....

Bedduadan başka....)))

O da inanın, örneklerine bakarsak tutuyor vallahi.....

Eeee, demişler ya, " Alma mazlum ahı, çıkar aheste aheste "....

Sizlere yaşanmış bir örnek olması adına anlatmaya çalıştığım bu olay üzerine, lütfen geçinemediğinizden dolayı kullandığınız bu kartlarla ilgili gelen ekstrelerinizi dikkatlice inceleyin ve var ise bir hata düzeltilmesi için gerekeni yapınız....

Kartsız ve borçsuz bir yaşam dileklerimi tekrarlamak istiyorum....

 
Toplam blog
: 407
: 877
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

15.12.1950 Mersin doğumluyum. İzmir Ticari İlimler Mezunuyum. Bir Kamu Kuruluşundan  Şube Müdürü ..