Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '13

 
Kategori
Öykü
 

Küçükken yanağımı sıkan teyzeler!

Büyüyünce seni kızıma alacağım demişti hepsi de! 

Ancak sözünde durmamıştı hiçbirisi! 

Neyse çok şey kaybetmiş sayılmazdım! 

Kimi sümüklüydü zaten, kimi de saçaklı!

Ama gazı almıştım bir kere, artık durur muyum ? 
 
İş başa düşmüştü çare yok! 
 
Çabucak büyümek için ne gerekiyorsa yapmıştım!
Okul tatillerinde çırak bile durmuştum babamın dükkanında.
Elim ekmek tutsun, akşam eve elimde fileyle döneyim diye.
 
Hem boyunu posunu seveyim dememiş miydi annem? ,
Hatta bıyıklarında terlemiş oğluum diye de eklemişti!
Sarı sarı tüyleri yaktığım kibrit çöpleriyle boyadığımı nereden bilsin?  
 
Sabah akşam boy aynasının karşısındaydım artık.
Düşük bel, ispanyol paça pantolonum ne de yakışmıştı!
Köpek yakalı gömleğimin düğmeleri göbeğime kadar açıktı.
İşportadan aldığım içi açılan kalp kolyem görünsün diye! 
Yani iş fotoğrafta yer alacak kişiyi aramaya gelmişti çoktan!
 
Madem ki kocaman delikanlıydım. 
Eh artık kızlarla ilgilenmeliydim. 
 
Ama sürüp sürüştürmüş takıp takıştırmış fıttırık olanlarla değil.
Yoksa anam sütünü helal etmezdi valla billa!
İlle de hanım hanımcık olacak! 
Yoksa gözü açık gidermiş Maazallah!
Hiç anaya karşı gelmek olur mu?
 
Daha bir sıklaşmıştı bakkala gitmelerim.
Gaz varillerinin önünde bekleşen kızlara görünmemin zamanı gelmişti.
Kimisi ağzındaki sakızı patlatıp yürek hoplatır!
Kimisi de elinde çeyizlik iğne oyasıyla düşman çatlatırdı.
İsimlerini ezberlemiştim ev sahibimizin kızı sayesinde.
Halime, Esma, Gülizar ve Keriman.
 
İçlerinde en pasaklı olanıydı Gülizar.
Üzerinde yamalıklı entarisi, ayağında paralanmış beden ayakkabısıyla.
Hele mahallenin çakallarıyla çelik çomak oynamasına ne demeli?
Kızlarla yakan top oynasa, sek sek çizgilerinde zıplasa ya!
Ona erkek Fatma lakabını takmaları boşuna değildi! 
Naber kız dediğimde yanakları kızarıp höööst demesi de!
 
Ama o masmavi gözleri yok muydu?
Hele o gamzelerini ortaya çıkaran mahçup gülüşü. 
Hokka gibi bir burun, bal dudaklar.
Kara kaşlar badem gözler, yerli yerinde daha ne olsun? 
Bütün güzellikler toplanmış ya yüzünde işte! 
Hem de bir içim suydu dünya ahiret yavuklum olsun.
 
Bir de toka takıverse hatırım için saçlarına.
Daracık kot ne de yakışırdı, ya da yırtmaçlı eteği olsa!
Ama o ne yapsın ki elde yok, avuçta yoksa!
Amaaan canım, olsun varsın fakir olsun!
Zengin olmuş neye yarar insan değilse!
Hem o kadarcık kusur kadı kızında da olur! 
 
Babasına Bafra sigarası almaya gelirmiş ara sıra.
Bazen yaz helvası aldığı zamanlarda olurmuş. 
Veresiye defterine yazdırırmış bakkal amcanın iyi tarafına denk gelirse.
 
Görür görmez feleğim şaşmıştı!
Yenik düşmüştüm adı konmamış çocuksu sevdama!
Zaten hep seviyo çıkardı papatya falında
Ben Mecnun o Leylaydı düşlediğim aşk masalında
Şiirler yazmıştım arasında gül yaprağı kuruttuğum dört ortalı kareli defterime!
Bir gün bir cesaretle bir sayfasını kopartıp tutuşturuvermiştim eline!
 
Ah bir de annemi yolda görünce elini öpüverse.
Teyzeciğim diye kırıtsa, gözüne girse!.
Alıverse pazar filesini elinden!
Belki içi ısınır gelinim ol deyiverirdi!
Öyle ya, hiç gerek yok milletin ağzında sakız olmaya?
 
Hem çok zaman olmuştu kurcalamayalı, ağırlaşmıştı kumbaram!
Kuralım bir yuva olsun bitsin! 
Elini tutmama izin verir belki o zaman, yanağından öpmeme de!
Bıcır bıcır çocuklarımız olur, evin neşesi gelir.
Allah rızkını verir, soframız bereketlenir hem de.
 
Ama ya babam?
Tüh ya, onu nasıl da unuttum!
Ya sana yandığımı duyuverirse!
Ya o sigara kokan  kocaman eliyle körpecik yanağıma şaplağı indiriverirse?
Ceza olarak sabah akşam dükkanı süpürtürse!
Ya da kemiklerimi kırıverirse oracıkta?
 
Korkum dağları aşmıştı!
Aklım ermeye başlamıştı biraz biraz.. 
Aman aman, Allahım korusun!
 
Durduk yerde ne diye aklımıza girersiniz a teyzeler?
 
Tam da kavak yelleri eserken başımızda.
Bir parmak bal çalarsınız biz gariplerin ağzına!
 
Miniminnacık kalplere kelepçe vurursunuz!
 
Askerlikten dönmemizi bekleseydiniz bari :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..