Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '12

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Kürk- deri: Hiçbiri

İtici derecede hayvan sevgisi gösterişi yapanlardan değilim. Bu gösterişle olacak iş değil zaten. Fakat doğanın parçası hem de çok kıymetli gerekli parçası olan bu canlıların bizden daha rahat yaşama hakkı olduğunu düşündüm hep. Saçma bir düşünce olabilir sonuçtan bizlerle birarada yaşayan bu canlıların çoğu zaman insana ihtiyacı olanı insansız yaşamayanı da var. Fakat insanevladının sebepsiz yere onların canını alması beni bu düşünceye itti. Çok caniyiz bazılarımız. Bu tipleri sindiremiyorum, ben insan sınıfındaysam bunların ayrı bir sınıfta kategorize edilmesini istiyorum, yaşam haklarının hayvanlarınki kadar olmadığına inanıyorum. Çünkü hayvan zararsız ve yaratıcının doğaya kazandırdırdığı mükemmel uyumun bir parçası. Doğayı bir güç olarak görürsek ya da bir beden bu bedenin bir parçasını eksiltmek ya da olması gerektiğinden faklı bir yere taşımak tıpkı insan bedenindeki gibi hastalıklı bir duruma yol açar. Her şey yerli yerinde ömrünü doğal şartlarda tüketene kadar yaşamalı görevini tamamlamalıdır. Bunu aklı başında olduğunu sandığımız insanların dahi anlamaması çok ürkütücü. Bugün okuduğum haber ise dah da ürkütücü sanırım. Paylaşmak isterim.

(Bir zamanlar zenginliğin sembolüydü. Özellikle 60'lı ve 80'li yıllar arasında kadınların neredeyse tümü dolabında bir vizon, astragan ya da tilkisi olsun isterdi. Ancak 80'li yılların sonuna doğru hayvan hakları savunucularının seslerini yükseltmesiyle yavaş yavaş gözden düşmeye başladı. Kürk karşıtı akımın yaygınlaşması sonucu birçok ünlü kürk giymeyi reddetti. Sokakta kürkle dolaşanlara suçlayıcı gözlerle bakılır hale geldi. Kürk giymeyi sevenler; tepkilerden çekindikleri için bu değerli hazinelerini dolaplarının en gizli köşesine saklamak zorunda kaldı. Ta ki son birkaç yıla kadar...

HIZLI GİRİŞ YAPTI
Kürk özellikle 2012'yle birlikte hayatımıza yeniden hızlı bir giriş yapıyor. Tasarımcılar modellerinde artık çekinmeden kürk ya da gerçek deri aksesuvarlar kullanıyor, jetset davetlerde kadınlar korkmadan hakiki kürkleriyle boy gösteriyor. Rakamlar kürkün geçmiş yılların aksine gençler arasında yaygınlaştığını da gösteriyor. Bugün kürk kullananların yarısından fazlasını 44 yaşından küçükler oluşturuyor. Bir de diğer rakamlar var. Bu kıymetli zevk için katledilen hayvanların sayısı... Dünyada her yıl 50 milyondan fazla hayvan moda uğruna vahşice öldürülüyor. Türk tasarımcıların bazıları kürkün yeniden moda olmasına çok kızarken, kimi de bu trendi açıkça destekliyor... (Yeni Aktüel)

SİMAY BÜLBÜL
"GERÇEĞİNE DEĞİL, SAHTESİNE KARŞIYIM"
Tasarımlarımın tümünde deri kullanıyorum. Besi hayvanlarının derisi zaten giysilik deriye dönüşür. Bu yüzden bu konuda çok daha mantıklı bir durum var bence.
Kürkte ise çok fazla av hayvanı kullanmıyorum. Ama karşı da değilim.
Sahte kürk ve deriye karşıyım. Tasarımlarımda asla kullanmıyorum. Bana göre görünüşünde neyse, orijinalinde de o olmalı.

TUBA BENİAN
"ELLERİ KAN İÇİNDE"
Tasarımlarımda asla ve asla orijinal kürk kullanmıyorum. Bana göre bu işi yapan herkesin elleri kan içinde.
Deri farklı... Etinden yararlanılan hayvanların derilerinin kullanılmasına karşı değilim. Benim de dana derisinden ürettiğim bir koleksiyonum var. (SABAH/GÜNAYDIN)

 

 
Toplam blog
: 10
: 223
Kayıt tarihi
: 12.08.11
 
 

Daha önce hurrealizim adıyla yazıyordum fakat sayfamı değiştirmek zorunda kaldım. Yalnız hisseder..