Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '08

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Kurumsal eğitimler günümüzün en popüler sömürü alanı haline geldi

“Bana bir harf öğretinin kırk yıl kölesi olurum”, “eğitim şart” ve “eğitim her şeyin başıdır” gibi veciz sözlerle ifadesini bulan eğitim, gerekli duyarlılık gösterilmezse iş hayatında ve kurumsal iş ilişkilerde hızla sömürü odağı haline gelmek üzeredir.

İşverenler yöneticilerine ve çalışanlarına güvenmek, onlara “öz yatırım” yapmak yerine işyerinin eğitim bütçesini sözde eğitim şirketlerine tırtıklatmaktadırlar. İşyeri yöneticileri ve çalışanlar zaten uygulamanın içindedirler.

Ey işverenler işyerinizin eğitim bütçesi "fazla ise" bu fazlalığı yöneticilerinizin ve çalışanlarınızın motivasyonu veya performansı için kullanın.Sertifika çöplüğüne dönüşmüş duvarları görmekten sıkıldık artık. Onlarca eğitime katılmış olmasına rağmen "vizite kağıdının" tam ve nizami olarak nasıl düzenleneceğini bilen personelci veya İnsan Kaynakları Yöneticisi inanın yok denecek kadar az.

Bir sorunumuz daha var. Yakında şirketleri "gereksiz veya zararlı eğitimden" korumaya dönük eğitimler başlarsa o zaman ne yapacağız bilemiyorum. "Eğitimden korunma yolları" adında kişisel gelişim kitabı yazanlar iyi kazanacak demektir.

 
Toplam blog
: 11
: 1120
Kayıt tarihi
: 17.08.07
 
 

1976 yılında Hatay da doğdum. Uzun zamandır iş hayatım gereği İstanbulda yaşıyorum...