Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Ocak '13

 
Kategori
Futbol
 

Lefter

Lefter
 

''Futbolun ordinaryusu'' lakabı zaten ne kadar büyük futbolcu olduğunu anlatmaya yetiyor.
Onu tekrar tekrar yazmaya gerek yok.
Bugün ebedi istirahaine çekileli tam 1 yıl olmuş.
Aylar, yıllar daha mı çabuk geçmeye başladı nedir?.
Bizim gibi kendisini az biraz seyredenler için bir efsane.
Şu andaki nesil, Lefter'in son yıllarını, yaşılığını bildiği için Onu, hatırlanmanın, Fenerbahçe'sinin ona sahip çıkmasının verdiği duygusallığı ile hatırlarsa yanılır.
Lefter, aksine şakacı, esprili, neşeli bir karakterdi, muhteşem futbolculu yanında.
Çocuklukta, eski Fenerbahçe stadında kale arkasında izlediğimiz antremanlarında şahit olmuştuk buna. Şükrü Ersoy, Özcan Arkoç, Nedim Günar, İsmail Kurt, Atilla Altaş, ... (Mikro Mustafa Güven, Ergun Öztuna, Can Bartu, Lefter Kadrosu Lefter'in Fenerbahçe'de en çok oynadığı efsane bir kadroydu. Atilla Altaş  sağ bek oynardı. Bursa'lıydı. Sarışındı. Lefterin muzip karakterini şöyle anlatırdı; Beni Yahudi'ye benzetirdi. Adımı Mişon takmıştı.
Bir gün kamptaydık.  Babam gelmiş. Atilla'nın babasıyım demiş. Lefter yanıma geldi, heber vermek için, şöyle dedi, Mişon, Salamon gelmiş, aşağıda seni bekliyor!.
Böyle hayat dolu bir insandı.
Dün Büyükada'da  FB nin yaptığı ropörtajları dinledim. Efsaneliği bir yana, futbolculuğu da.
Herkes insanlığını anlatıyordu. Bir keresinde diyor bir esnaf, benimle 2 sene konuşmadı. Selam bile vermedi. Niye?
Şurada bir kediyi kovalamak için tekme savurdum, kediye gelmedi ama o beni yine de bu yüzden cezalandırdı 2 sene konuşmadı benle.
Bir de eski meşhur hakem Doğan Babacan'ın bir anısını okudum.
Doğan Babacan entresan bir hakemdi. Sizi öyle bir atardı ki oyundani siz bile anlayamazsınız nasıl atıldığınızı. İtiraz bile edemezdiniz.
Lefter diyor topu alır korner bayrağının orada çalımları atar, sonra da istediği zaman korner yaptırırdı. Bunu o kadar rahat ve o kadar çok yapardı ki Bir gün yine aynı şeyi yaptı.
Gitti korner bayrağının oraya karşısına gelen herkese çalımı bastı. Sonra da çarptırdı rakibe topu, korner yaptırdı. Bu sefer vernmedim korneri. Bile bile vermedim. Sen bunu hep yapıyorsun dedim. İtiraz bile etmedi. Öyle de akıllıydı.
Günün birinde hepimiz ebedi istirahatgahınıza gideceğiz. Bu dünya fani. Önemli olan böyle güzel iz bırakabilmek, böyle güzel hatırlanabilmek. Kaç gol attığını, kaç yıl oynadığını tarih zeten yazıyor. Ölümünün 1. yılında büyük Usta Lefter'e saygı ve rahmetle.
Mekanı cennet olsun.


 


  

 
Toplam blog
: 465
: 918
Kayıt tarihi
: 15.01.09
 
 

İstanbul doğumluyum.. İstanbul'un  tramvaylı döneminden bu şehirde yaşıyorum. Gençlik yıllarında ..