Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '08

 
Kategori
Opera / Bale
 

Leylâ Gencer’i bugün yitirdik

Leylâ Gencer’i bugün yitirdik
 

Fotoğraf: Aydın Tiryaki (1-11-2003, Ankara, Opera Binası)


Bugün Leyla Gencer’in ölüm haberi geldi (1). Leyla Gencer dünya operasının en büyük sopranolarından birisi olarak biliniyordu. 10 Ekim 1928’de Polonezköy’de başlayan yaşamı bugün, 10 Mayıs 2008’de Milano’da sona erdi.

Leyla Gencer bizim topraklarımızın renkliliğinin, üretkenliğinin en güzel örneklerinden biridir.

Cumhuriyet’in evrensel müziğe verdiği değerin en önemli sonuçlarından biridir.

Dünya sanatına armağan ettiğimiz yüzaklarımızdan biridir.

Büyük sanatçı Leylâ Gencer’i saygı ile anıyorum.

Blognot:
Ankara’da Opera binasının kapısının yanındaki küçük bahçe içinde Leyla Gencer’in heykelini görmüştüm ve fotoğrafını çekmiştim. 1 Kasım 2003 günü. Ankara’da dolaşıp Cumhuriyet Dönemi mimarisiyle ilgili fotoğraf çekiyordum. Ulus’tan Sıhhıye’ye doğru yürürken caddenin bir o tarafına bir bu tarafına geçiyordum. Opera binasının önündeki heykellerden biri Leyla Gencer’indi. Bugün Leylâ Gencer’in ölüm haberini okuduğumda 5 yıl önceye gittim, arşivimden o fotoğrafları buldum.

(1) Leyla Gencer yaşamını yitirdi (Milliyet, 10 Mayıs 2008): http://www.milliyet.com.tr/default.aspx?aType=SonDakika&Kategori=turkiye&ArticleID=526124&Date=10.05.2008&ver=59

Ankara, 10 Mayıs 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..