Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '13

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Ligarba: Tanrı’nın Karadeniz’e lütfu

Ligarba: Tanrı’nın Karadeniz’e lütfu
 

Ligarba... Başka isim değil


Markette kuyum reyonunda kibrit kutusundan azıcık büyük bir kap içindeki meyveleri görünce, bunlar bizim ligarba dedim kendi kendime. O minicik kutudaki leblebi boyutundaki 50-60 meyvenin fiyatı şaşılacak düzeyde: 16 lira.

Üşenmedim, tarttırdım, 110 gram geldi. Kilosu 145 lira anlayacağınız. Bu fiyatta ne satılır markette? Parmesan, rokfor, somon füme, havyar bile daha ucuz yahu…

Karadeniz ormanlarında yetişiyor bu meyve. Nereden çıkardılarsa “yaban mersini” diyenler oluyor, mavi yemiş adını verenler de. Oysa en az 500 senedir bu meyvenin adı ligarba.

Elit Karadenizlilerin bazen Latincesiyle andığı da olur. Mesela büyükannem her canı çektiğinde, “Git ormana biraz Vaccinium myrtillustopla,” derdi, ben de bazen karıştırır, Arbutus unedo toplardım. O da Karadenizli Latinlerin meyvesi: Kocayemiş…

Hiçbir meyvede olmayan eşsiz bir lezzeti vardır ligarbanın. Söylendiğine göre şekere iyi geliyormuş. Büyük kentlerde fahiş fiyata satıldığına bakmayın, Karadeniz ormanlarında bedava.

Marketlere söğüşlenmeden şeker hastalığından kurtulmak isteyenler: Hayden Karadeniz’e…

 
Toplam blog
: 173
: 2173
Kayıt tarihi
: 03.10.07
 
 

1958 Trabzon doğumlu. Darüşşafaka Lisesi ve M.Ü. Siyasal Bilimler Fakültesi mezunu. Yazdığı kitapla..