Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '07

 
Kategori
Aile
 

Markiz'de bir gün

Markiz'de bir gün
 

Her anın tadını çıkararak, imtina ederek ağır ağır açtım yaşlı kapıyı. Kapıdan içeri girerken ıslanan gözlerimi içerideki müşterilerden kaçırmaya çalıştım.

Ben küçük bir kızken seninle birlikte Beyoğlu’nu gezdiğimiz günlerden birinde anlatmıştın bana orayı… Heyecanla yaklaşıp tozlu camını silmiş, bana duvardaki kocaman seramik panoları gösterip, o yıllardaki halini anlatmıştın şirin pastanenin. Gözlerinin içi gülmüştü o an. Tüm çocukluğunu ve gençliğini geçirdiğin Pera’nın sokaklarında, Markiz’in o mahzun, terkedilmiş hali nasılda burkmuştu yüreğini.

Aradan yıllar geçti sen ellerlimizden uçup gittin, o nazlı hanımın süslenip yeniden doğuşunu göremedin. Sen gittikten sonra Markiz’in önünden her geçtiğimde içimde bir burukluk, yüzümde bir tebessümle selamladım o hanımı, ama bir türlü içeriye girmek istemedim. İşte bu pazar Merve ile Galata’ dan dönerken uğradık Markiz Pastanesi’ne. 67 yaşında olan bu zarif hanım, bizi sükünetle ve Fransız chansonlarıyla karşıldı. Bense böyle tarihi bir mekanda olmaktan çok seni benden önce tanımış bir yerde olmaktan dolayı oldukça heyecanlaydım. Orada oturmuş çayımızı yudumlarken, herhangi bir köşede senden kalan bir anı, bir ses, bir koku, vitrayda gizlenmiş bir kahkahanı bulmaya çalıştım. Keşke bugün sen de yanımızda olup bize o günleri anlatabilseydin. Ama bir tarihe tanıklık etmiş bu hüzünlü güzel beni sevdi galiba. Haa bu arada unutmadan Markiz beni görünce heyecanla seni sordu, ben cevap veremedim ama gözümden akan yaşı görünce boynu bükük dönüp gitti…

 
Toplam blog
: 44
: 1522
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

Hayat akıp giden upuzun bir ırmak, bu ırmakta bazen bir akıntıya koyveriyoruz kendimizi, nereye çarp..