Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '08

 
Kategori
Blog
 

MB'de çocuk olmak !

MB'de çocuk olmak !
 

Böyle bir yazıyı kaleme alma niyetim yoktu. Ancak sevgili Erdoğan Şahin'in "Milliyet Blog'da Baba ve Kızı" isimli yazısını okuyunca paylaşmak gereksinimi duydum. Yürekten yazılmış değişik hazlar hissettiren bir paylaşım idi. Kendisini yeniden kutluyorum.

İnsan emekli olunca kendisine biraz daha fazla zaman ayırıyor. Ben de bu zamanın hatırı sayılır bir bölümünü MB'de geçiyorum.

Benim bu sitede geçirmiş olduğum zaman gün geldi oğlumun dikkatini çekiverdi. "Bende burada yazmak istiyorum" dedi. Uzun uğraşlardan sonra üyeliği uygun görüldü. İlk paylaşımları uzun süre onayda bekledi ya da reddedildi. Ancak önerilerimi dikkate alıp yaz tatili boyunca yazmaya devam etti. Henüz ilköğretim 8.sınıf öğrencisi olan oğlumun yazdıklarına (birkaç imla hatasının dışında) hiç karışmadım. Hatta yorum ve mesaj dahi yollamadım. Beni önerilerine almasına karşı çıktım yazdıklarıma yorum ve mesaj yazmamasını kendisinden rica ettim. Sergilediğim davranış bazılarına garip gelebilir ama ben etik açıdan uygun bulmadım işte.

Hafif serzeniş dolu ama bir o kadar çocuk sevimliliğindeki "Üç günce yazdım tık yok!" isimli paylaşımı ise çok değişik tepkilere hedef oldu. Gelen yorumların büyük çoğunluğu teşvik ve onore edici olduğu halde içlerinden bir kaçı bir takım yazım hataları ve konuşma dilinin masum bir şekilde yazı diline yansımasını eleştiren adeta "Senin yerin burası değil" söylemlerine varan "ağır abi nasihatları " idi. Yazma hevesi kursağında kalır gibi oldu o yaştaki bir insanın asla terbiyesizlik içermeyen bu hataları onu belli bir süre buradan uzakta tuttu yazmaktan soğur gibi oldu. Uzun süreli sohbetlerimde pes etmemesi gerektiğini özenle işledim. Yeniden yazmaya başladı.

Hata yapmıyor mu ?

Elbette yapıyor ve yapacak !

Hangimiz yapmıyoruz ki ?

Önemli olan insanın yaptığı hatalardan ders alması ve kendisini olumlu yönde geliştirmesidir.

Bizlere düşen de yapılan bu hataları insan psikolojisini incitmeyecek üslup ile müşfik bir şekilde dile getirmektir. Yakışan ve yapılması budur.

Gelelim madalyonun diğer yüzüne.

Benim küçük yazar adayım artık nete ayırdığı zamanın büyük bölümünü MB'ye ayırmakta. Okuma alışkanlığı önemli ölçüde arttı. Yapımını üstlendiği kendi sitesinde ödevlerini kayıt altına alıyor ve sınıf arkadaşları ile paylaşıyor. Kitap kategorisinde yazıyor ve tanıtımını yapmak için büyük bir heyecan ve istekle kitap okuyor derhal sizlerle paylaşıyor. Stephen Hawking'in annesi ile birlikte yazmış olduğu "Evrene açılan gizli anahtar" isimli üç yüz küsur sayfalık kitabı bir günde okuması bana ayrı bir gurur verdi. Derslerini aksatmaması kaydıyla ona "Narnia Günlükleri" isimli dokuz kitaplık bir seriyi önerdim ilk kitabını bitirdi ve paylaştı. Türkçe dersinde önemli gelişmeler kaydettiğini hissediyorum. Zamanla daha iyi olacağına ve sizlerle kendini olumlu yönde geliştireceğine inanıyorum.

Burada bizlerle olması ve yazması adına ısrarla olumlu destek veren, teşvik eden, zaman ayıran tüm dostlara benim küçük yazar adayım Rıfat Barış KUŞCU adına yürekten teşekkür ediyorum.

Esenkalın...

kk/

 
Toplam blog
: 262
: 1569
Kayıt tarihi
: 27.09.07
 
 

Anadolu'nun doğusunda sonradan ismi değiştirilen köylerden birinde zemheri zamanına denk gelen bi..