Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '08

 
Kategori
Blog
 

MB yazarlığında rumuz tercihi!

MB yazarlığında rumuz tercihi!
 

MB yazar ordusu gerçeği !


Blog yazarlığında pek çok sakıncası var gerçek isminizle bu alemde olmanın.

Aramalarda bulunursunuz ve karşı taraf için olumsuz karşılanabilecek bir yazınız, yorumunuz başınıza iş açabilir.

Sizi tanıyan birileri olsa bile sizin tanımadığınız biri gibi sizinle iletişime geçebilir ve hiç hoş olmayan hakaretlere alet olabilirsiniz.
Aynı durum sizi hiç tanımayan ama sayfanızda açıkça belirtilmiş kimliğiniz sayesinde size ulaşabilmesiyle sonuçlanabilir.
Bu nedenle sayın editörlerimizi ve kendimizi riske atmayacak ölçüde daha dikkatli davranmalıyız.

Bir nickname, takma isimle var olmak ise pek kolay ve tercih edilir bir yöntem. Büyük çoğunluk takma isimler seçmekte yazar arkadaşlarımız kendilerine.

Ben yazarlığa ilk başladığım dönemlerde bu konuyu yakın bir profesyonel yazar dostuma danışmıştım.
Aldığım yanıt eğer gerçek düşüncelerine gelecek olumlu yada olumsuz eleştirilere cevap verebileceksen gerçek ismini kullanabilirsin olmuştu.

Bende inandığım konuları yazmak anlamında kendime olan güvenimin ispatı için adımı kullanmayı tercih etmiştim.
Vereceğim cevaplarla okurlarımı ikna edeceğime inanıyordum çünkü.

Bir çok yazar arkadaşlarımda aynı düşüncelere sahiptir mutlaka.

Bu gün anlıyorum ki bazı anlatımlara yazılan yorumlar eleştiri dozunu aşmakta ve hakaret ve tehditler içermektedir.

Oysa anlatımlar yanlış anlaşılmalara bile neden olsalar kişisel görüşlerin açıklanmasıyla bizleri ortak noktalara götürebilir.

Bir yorumcu benim görüşüme karşı çıkabilir ve gerekçeli açıklamalarıyla beni ikna edebilir, veya ben vermek istediğim mesajı açıklayabilirim.

Bir yazımdan dolayı aldığım tehdit içeren yorum sonrasında aynı kişinin aydınlanmış olarak ahlaki kurallar çerçevesinde yeni bir yorumda bulunmasını bekledim doğrusu.

Aynı yazının verdiği mesajı anlamak ve doğruluğuna kanaat getirmek yada yeniden eleştirmek özgürlüğü değerli Milliyet yöneticileri tarafından bizlere tanınmaktadır çünkü.

Ancak aykırı yorumda bulunan kişinin kendisinin yazar olmadığı ve sadece kayıtlı üye olduğu bilgisine ulaştım.

Ben ifade özgürlüğü anlamında rumuz kullanan arkadaşlarımızı daha şanslı görüyorum.

Bu konu ile ilgili düşüncelerini merak ediyor ve değerli yorumlarınızı bekliyorum..


Saygılarımla...

 
Toplam blog
: 1021
: 1607
Kayıt tarihi
: 19.10.07
 
 

Çok eski olmayan bir tarihte tıpkı sizler gibi Melek'lere gülümsermişim uykulu hallerimde!  ..