Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Aralık '11

 
Kategori
Güncel
 

Mehmet Akif Ersoy (Vefa’nun İstanbul’da bir semt adı olduğunun belgesi) 27 Aralık 1936

Mehmet Akif Ersoy (Vefa’nun İstanbul’da bir semt adı olduğunun belgesi) 27 Aralık 1936
 

Büyük şair İstiklal Marşı yazarımız Kurtuluş Savaşı esnasında kurulan I. Millet Meclisinde milletvekili ve Türk olmanın onurunu gururunu her daim her şeyden önce tutmuş bir Türk vatanseveri…

Bugün vefatının 75. yılı ruhun şad olsun büyük Türk…

Gerçek anlamda Vefa İstanbul’da bir semt adı olmaktan ibaret sözünün adeta belgeseli. Alınan kararla 2011 yılı Mehmet Akif Ersoy yılı ilan edildi ve 2011’in bitimine şurada 4 gün kaldı. Yapılan bir anma bu büyük insana layık bir kutlama programı yapıldı mı?

Şahsen ben hatırlamıyorum. Belki bugün birileri çıkar iki üç allı pullu söz ile anar ve geçiştirir diye düşünüyorum.

Ey büyük insan büyük şair sen ki, üniversite öğrencilerinden ibaret bir cenaze töreni ile defnedildin sen ki, onların yaptırdığı kabirde yatıyorsun, senin bu vatan için atan yüreğinin milyarda biri kadar bu vatanı sevmeyenlerin devlet erkanı ile devlet töreni ile defnedilip anıldığı şu ortamda senin adının verildiği yılda bile sana layık bir şekilde anılmıyorsun.

Sanki daha o yıllarda bu vefasızlığı anlamışçasına biz bu ülkeyi menfaat uğruna değil Türklük onuruna layık sevdik dercesine verilen maddi ödülü kabul etmezken bugün üç kuruş menfaat için bu vatanı satanlar törenlerle anılıyor. Vatan hainlerinin kahraman ilan edildiği bu dönemde Türk Milletinin İstiklal Marşı’nı yazan senin adın bile anılamadı.

Yazık çok yazık…

Bu yapılanlar bir vefasızlıktan öte bir hainliktir, Türk Milletine saygısızlıktır aslında bizler seni yaşatmayı başaramadık senin bizlere miras bıraktığın İstiklal Marşı’na bile sahip çıkamıyoruz. Şimdi ben sana huzur içinde yat desem de sen yattığın yerde huzurlu musun?

2011 yılının Mehmet Akif Ersoy yılı olduğunu bilen kaç kişi var merak ediyorum aslında yada diğer bağlamda sorar isek mecliste bu yılın Mehmet Akif Ersoy yılı olması için imza atmış vekillerimizin kaçı bunu hatırlıyor.

Hani bizim bir Kültür bakanımız vardı, merak ediyorum nerede? Yoksa Mehmet Akif Ersoy bizim kültürümüzden değil mi? Sivil toplum kuruluşlarımız nerede ota böceğe paneller düzenleyen kutlamalar organize eden o kuruluşlar uyudu mu? Yoksa Türklükle özdeşleşmiş Mehmet Akif Ersoy’u anmak işlerine mi gelmiyor?

Ben bir Türk evladı olarak bir öğrenci olarak senin huzuruna çıkmaktan utanıyorum. Bu yazıyı yazarken amacım sitem etmekte değil aslında bir yerde içimdekilerin dışa vurumu…

İşte bütün bunları sadece seyrettiğim için kendimden utanıyorum. Bir Türk evladı olarak sana ve senin değerlerine sahip çıkamadığım için utanıyorum.

Birkaç gün sonra yılbaşı var Türk olarak Müslüman olarak kutlayacağız kimileri boy boy çam ağaçlarını süsleyecek, Noel babadan dilekler dilenecek, onu medyası , komedyası unutturmayacak ama bugün seni hatırlayan ne bir medya nede bir kurum ve kuruluş var işte ben bizden bu yüzden utanıyorum.

Sana layık olamasak bile seni en azından hatırlayan benim gibi birkaç kişi birkaç öğrenci var. Zaten seni bu ülkede her zaman sahiplenmiş olanlar öğrencilerdi. Cenazen defnedilirken de, kabrin yaptırılırken de yanında biz öğrenciler vardık tıpkı bugün olduğu gibi…

Bugün 27 Aralık aramızdan ayrılışının 75. yılı bir Türk evladı olarak seni rahmet ve minnetle anıyorum. Senden ve senin gibilerden Allah razı olsun. Ruhun şad mekanın cennet olsun.

Burçak YAZICI

 
Toplam blog
: 168
: 1098
Kayıt tarihi
: 02.07.10
 
 

4 kasım 1996 yılında İstanbul'da dünyaya geldim. Bu sene ilköğretimden mezun oldum. Okul hayatımd..