Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '12

 
Kategori
Futbol
 

Meireles'e 12 maç cezası Özkahya'ya yaptığı 'gay' işaretine mi verildi?

Meireles'e 12 maç cezası Özkahya'ya yaptığı 'gay' işaretine mi verildi?
 

Profesyonel Futbol Disiplin Kurulu(PFDK) Galatasaray – Fenerbahçe derbi maçında kırmızı kart gören MEIRELES’e 12 maç men ve 20 bin TL.  para cezası verdi.

Karar için Lig TV’den maç görüntülerini izleyen kurul, Portekizli futbolcunun hakem Hüseyin  ÖZKAHYA’ya tükürdüğünü ve el hareketi yaptığını tespit etti.

Raul MEIRELES Galatasaray – Fenerbahçe maçında 2(iki) sarı karttan kırmızı kart görmüştür. Oyundan atılanMEIRELES derbi maçının hakemi Hüseyin ÖZKAHYA’ya eliyle ‘gay’ işareti yapmıştır.

Nitekim MEIRELES,  bir daire yaptığı başparmağını işaret parmağına dokunarak oluşturduğu işaret ile ‘tamam,’ ‘okey’ veya ‘pekiyi’ demek istiyordu.

‘70’li yıllarda Amerika Birleşik Devletleri(ABD) Michigan State Üniversitesi’nde ‘master’ öğrenimim sırasında ilk tanışmış olduğum ‘doktora’ öğrencisi bir arkadaşımla, ülkemde çok özlem duyduğum ‘Levi’s 501’ jeans almaya bir Mall’a(AVM) gitmiştik.  

Henüz daha Amerikan beden ölçülerini yeni öğrenmeye başladığımdan bana uygun ‘boy,’ ‘bel’ ölçülerini tespit etmem birkaç bedeni denedikten sonra belli oldu.

İşte arkadaşım, bedenime en uygun olanını giydiğimde ‘tamam’ anlamı taşıyan işareti bana doğru yapınca şaştım kaldım, kendimden şüphelenmeye başladım.

Kızardım, bozardım ve sinirli bir halde ‘What do you mean by that?’(Ne demek istiyorsun?) diye sordum...

Son giydiğim bedenin üzerime en uygun ve yakışanı olduğu anlatmaya çalışıyordu.

Ancak ben anlattığından tatmin olmadığım için ‘o’ işareti tekrarlamasını isterken; ben de bizim kültürümüzde ‘i..e’ anlamına geldiğini anlatmaya çabalıyordum.

Arkadaşım gülmeye başlayınca, gerilen sinirlerim boşalınca ben de gülmeye başladım.

Öyle içten ve sıcak gülüyorduk ki; tüm çalışanlar ve müşteriler de etkilenmişlerdi...

Mağazanın tüm erkekler bölümü şaşkınlıkla bize bakıyorlardı ki; onlar da gülmeye başladılar.

Böylece 1886 yılında açılan ABD’nin en büyük Perakendecilik zinciri Sears Roebuck Şirketi’nin Lansing – Michigan şubesinin tüm erkeklerbölümü katıla, katıla gülmekten yerlerde sürünüyorduk.

Çok şükür temize çıktığım için çok mutluydum...

Yıllar önce başımdan geçen olayda gördüğünüz üzere;’aynı el hareketlerimize(işaretler) kültürden kültüre farklı anlam yüklenirler, farklı algılanırlar ve yorumlanırlar.

Bireylerarası iletişimde ancak %30 bilgi aktarımı gerçekleşirken; %70 duygu aktarımı gerçekleşmektedir.

Duygu aktarımı ‘vücut dili’ ve ‘şekilleri/sembolleri’ de içermektedir.

Bu nedenle MEIRELES, hakemÖZKAHYA’ya yaptığı işaretle, oldukça iyi niyetli olarak, ‘anladım,’ ‘tamamdır,’ ‘okey’ demek istediğini aktarmaya çabalıyordu.

Ancak Türkiye’de ise bu işaretle hakem Hüseyin ÖZKAHYA’nın bir ‘gay’ olduğu anlamına geliyor.

Bu el hareketinin centilmenlik dışı olarak değerlendirilmesine karşı çıkıyorum.

Sporun tüm dalları amatör veya profesyonel‘barış,’ ‘kardeşlik’ ve ‘dostluk’ için yapılır.

Diğer bir ifade ile;’Fairplay için Spor...’

Bu aşamada ‘Tahkim Kurulu üyelerine’ sesleniyorum:

Öncelikle‘empati’  yapın, kendinizi yabancı kültür ortamında futbolcu yapın,

Vücut dilinde içine düşülen algılama kuyusunda başınıza neler gelebileceğini görün.

Profesyonel futbol yaşamında bugüne kadar kırmızı kart nedir tanımayan Raul MEIRELES hakem ÖZKAHYA’ya kesinlikle yaptığı işaretle ’i..e’ anlamı yüklememiştir!..

Aksine, kendi kültüründe ‘tamam, pekiyi’ anlamı taşıyan işaretle ÖZKAHYA’ya ‘itaat etmek’ anlamı içinde ‘saygı göstermiştir’

Adaletin yerini bulması için tekrar değerlendirelim!..

 
Toplam blog
: 392
: 908
Kayıt tarihi
: 27.11.11
 
 

1951 Muğla doğumluyum. Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi'ni 1974 yılında bit..