Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '14

 
Kategori
Siyaset
 

Memleketimize paralar nerden geldi?

KEMER SIKIN, DAR BOĞAZDAYIZ

Başımızdaki idareciler kim olursa olsun, ben kendimi bildim bileli, siyasilerin söylemlerimden aklımda kalan tek cümle şu olmuştur  "KEMERLERİMİZİ SIKMALIYIZ, DAR BOĞAZDAYIZ" , " PARA YOK".

Hatta kendi kendime acaba bu kelimelerin başka manası mı var da ben bilmiyorum diye etrafımdaki arkadaşlara sorar olmuştum.  Ki o zamanlar internet diye bir danışmanımızın olmadığı zamanlardı.

Oysa şimdi insanlar en ufak bir kelimeyi bile internette bulup, bir çok manasını rahatlıkla öğrendikleri bir çağdayız çok şükür. Hal böyleyken ve de bu internet dehasından artık harfleri tanıyan insanlardan tutun da en bilgilisine kadar, herkes kendi bilgi kesesine göre faydalanmakta iken. Bir insan yanındakine falan yerde böyle, böyle olmuş. Veya şu şöyleymiş dediği zaman, insanlar her duyduklarını araştırabiliyorlar. Bu durum insanları daha dikkatli, gözlemci yapmaktadır. Tabii ki iyi bir şey. İnsanlar dedikodu yaparken bile , uydurduğum şey ortaya çıkabilir diye dilini tutmaktadır artık. En azından uydurmalar ve kafadan atmalar azalmaktadır.  Bilinen ve görünen şeyden asla korkmamak lazım. Atalarımızın önem taşıyan sözü gibi " dibi görünmeyen suya girme". İşte bu internet de suyun dibini gösteriyor. Sözüm ona ki önem taşıyan insanlar bazı topluluklara hitap ediyorken onlara bazı konuları empoze ederken artık bir kaç kere düşünmeleri gerekmektedir.

Ben lisedeyken okulumuzun bir müdür muavini vardı ve bir bacağı yoktu. Baston kullanırdı. Okulun sonlarına doğru idi, bir gün okula gittiğimde iç merdivenlerde bir erkek öğrenciyi bastonu ile evire çevire dövüyordu. Sonra öğrendik ki öğrenci okuldan  uzaklaştırılmış. Sonra öğrendik ki, o öğrenci evlerinin tavan arasına kendini kapatmış saç sakal birbirine karışmış. Ne ekmek yiyor ne yemek. Boyuna dine imana küfrediyormuş. Son sınıfta idi ve bitirmesine bir kaç zaman kalmıştı. Bu öğrenci mahalleden bir arkadaşımın abisi idi. Sonra biz mezun olduk. O öğrenci de hem dinden çıktı hem aklını yitirdi..  Suçu neymiş biliyor musunuz? Öğretmen sınıfa girmiş o ayağa kalkmamış. Anlamadan, dinlemeden. Neden, niçin sormadan bastonuyla çocuğa girişmiş. Çocuk bir kelime bile edemeden kendini merdivenlerde yuvarlanmaktayken bulmuş. Bu kadar da ÖTMEN olunmaz ki dimi. ne oldu, ne oldu? Bu olayı benimle okuyan herkes hatırlayabilir. O zamanlar her ne olursa olsun öğretmen haklı idi kimse sorgulamazdı zaten. O "ötmen" in  Öldüğünü duydum, rahat ölebildi mi bilmiyorum.

Şimdi gelelim esas meseleye; "KEMERLERİ SIKIN, DAR BOĞAZDAYIZ";

Bu kadar nüfusu olan bir ülkeye para nasıl yettiriyorlar tabii ki biter diye çocuk aklımla idarecilere hak verirdim. O kadar çok hükümet geldi geçti ki. Hepsi de ,"dar boğazdayız", "kemerleri sıkın" diyordu da başka bir şey demiyorlardı. Alışmıştı herkes siyasilerin bu ağlamalarına. Maaşlarımızı veremeyecek duruma gelirlerse ne yaparız diye düşündüğüm ve kendimce çareler ürettiğim bile olmuştu. O dendi paranın yokluğuna inanmıştım.

Şu anda bakıyorum da, siyasiler paradan "köpeklerine yatak" yapıyorlar.  Peki yapsınlar, benim köpeğim yok. Bir kedim bile yok.  Onun için bana,  öyle para lazım değil. 

Ama bende insanım yani, merak ediyorum. Bunca yıl para yok, kemerleri sıkın. Dar boğazdayız diyen siyasiler, bu kadar bol parayı bulamamışlar, görememişler.  Yoksa bu bol para  doğunun topraklarına mı gizlenmişti. O topraklardan mı çıktı bunca para. Memleketimize nereden geldi bunca para. Yere göğe sığmayan,  kasalara, kutulara kadar taşan bu para nerden geldi? Elbet bir şeye karşılık bu para geldi. Durup dururken, kim kime bunca parayı verir, niye? verir.  neden? verir.  NE YE KARŞILIK  bu para memleketime girdi. Yoksa bizim haberimiz olmadan doğunun toprakları altında mı? para cevheri bulundu.  Yoksa satıldı mı? NEREMİZ SATILDI? .. 

ŞEHİTLERİMİZİN KANLARI MI? . ÇOCUK ASKERLERİMİZİN KANLARI MI? SATILDI.

Bu memleket bize ecdadımızın  emanetidir. EMANETE HİYANETLİK Mİ? YAPILDI..

BU PARA NEREDEN, NEYE KARŞILIK OLARAK GELDİ??????

 
Toplam blog
: 56
: 661
Kayıt tarihi
: 24.02.08
 
 

Emekli, 19 mayıs ..