Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Aralık '07

 
Kategori
Sinema
 

Metres...

Metres...
 

Geçtiğimiz Uluslararası İstanbul Film Festivali’nin konukları arasında bulunan İtalyan sinema oyuncusu ve yönetmeni Asia Argento’nun Claude Sarraute ve Fu’ad Ait Aattou gibi oyuncularla başrollerini paylaştığı “Metres / Une Vieille Maitresse” 1800’ler Fransa’sında geçiyor. Fransız kadın yönetmen Catherine Breillat 19.yüzyılda yaşamış Fransız yazar Jules - Amédée Barbey d’Aurevilly’ın romanından uyarlamış filmi…

Çapkın Ryno de Marigny’nin (Fu’ad Ait Aattou), saf ve temiz Hermengarde (Roxane Mesquida) ile gerçekleşecek evliliği herkesin dilindedir. Ancak iki sevgilinin aşkını görmezden gelerek dedikodu yapanlar, genç adamın zaafını bilmektedirler. On yıl gibi uzun bir zaman diliminde Vellini ile tutkulu bir aşk yaşamıştır.

Hermengarde’n büyükannesi (Claude Sarraute) de Marigny’nin torunu ile evlendikten sonra Vellini (Asia Argento) ile görüşeceğinden şüphe eder ve onunla konuşmaya karar verir. De Marigny büyük anneye on yıl içinde yaşadıklarını tüm detaylarıyla anlatarak artık o ilişkinin bittiğini söyler ve daha çok sevdiği Hermengarde’ı aldatmayacağına büyükanneyi inandırır. Ama bakalım olaylar söylediği gibi gelişecek midir?...

Sinemaya gitmeye karar verdiğimde film tercihim de belliydi ama bilet kuyruğuna girdiğimde Beyaz Melek’e yer kalmadığı anonsu yapıldı. Geriye diğer iki tercihim kalıyordu Elizabeth ve Metres. Tarihi filmleri çok severim o yüzden Elizabeth daha ağır basıyordu ama filmin başlama saati daha erken olan Metresi tercih ettim. Hem o da 1800’lerde geçiyordu her ne kadar benim sevdiğim anlamda tarihi olmasa da…

Filmde çıplak ve sevişme sahnelerinin olacağı belliydi, o sahnelerde Asia’nın ve Fu’ad’ın vücuduna takıldım biraz, bu tür sahnelerde gözler estetik görüntüler arıyor. Asia’nın göğüsleri silikonum diye bağırıyor adeta ve ben silikon göğüslerden nefret ediyorum, göğüsler küçük kalsaydı o madde konulmasaydı bence daha hoş olurdu. Fu’at hakeza öyle, görüntü anlamında hiçbir tad vermedi çelimsiz bir vücuda sahipti çünkü. Bir de yüzü hiç erkek yüzü gibi gelmedi bana, kız güzelliği vardı, dolgun dudaklı çok güzel bir kadın görünümü vardı aktörde Asia’nın erkeksi yüzüne inat…

Filmi izledim beğendim mi evet, ama müthiş bir filmdi diyemedim. Bir de aklım Beyaz Melek ve Elizabeth’de kaldığından mıdır, yukarıda anlattığım sebeplerden midir keşke Elizabeth’e gitseydim dedim...

İyi seyirler diliyorum, sevgilerimle…

 
Toplam blog
: 203
: 2037
Kayıt tarihi
: 23.10.06
 
 

İnsanların yapmaktan mutlu oldukları hobileri vardır. Benim de en severek yaptığım, hayatımda yen..