Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ekim '08

 
Kategori
Felsefe
 

Mezar tasindaki suluk

Mezar tasindaki suluk
 

Mezar tasindaki suluk. Eski bir adet miydi bilinmez. Ilk kimler kullandi.


Gecenlerde musluman ve hristiyan mezarlarinin oldugu bir mezarlikta anneannemin mezarina giderken gozume takildi. Ayni bizim gibi ama ozellikle yapilmis bir suluk (ortodoks). Eski mezartaslarinda da vardi.

Benim dikkatimi ceken birsey. Babamin da mezarindaki suluk var. Kuslar su icsinler diye yagmur suyuyla. Hatta bizim mezarlarda suluk calinma olaylari bile duydum. Vefat etmis birinin sulugunu calmak. Yuz karasi birseydir ki,
insan ölse bile huzur bulamamak gibi.

Suluk baska inancta mezar taslarinda da var. Sadece tek inancla alakasi yok oyleyse. Eger kitaplarda yazmiyorsa, Insan uydurmasidir yada efsanelerden esinlenmistir suluk. Mezarcinin daha fazla para kazanma aracidir. Ama hayir, hayir. Daha derin dusunmeli

Bircok din mezheplerde, melekler kanatlidir. Evet muhtmelen insan beyni ucan kuslari, su icsinler diye sevap kazanmak dusuncesindedir. Öldukten sonra bile sevap kazanma. Isin icinde kuslarin melege benzetilmesi var.
Kuslarin kanatli olmasi. Mezarliga genelde kedi kopek girmez. Hayvanlar susarlar. Mezarliktaki yapisi geregi sadece kuslar icindir suluk.

Mantigim buna yatti. Sorunun yanitini henuz tam bulmadim. Arastiriyorum umarim bulurum. Siz ne dersiniz ?


senolmutlu@2008
 
Toplam blog
: 20
: 4653
Kayıt tarihi
: 31.08.08
 
 

1969 Bulgaristan dogumluyum, 1978 de Istanbula gocmen geldik. Ilkokul-Orta ve Lise ve acikogretim Un..