Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '13

 
Kategori
Siyaset
 

MHP, 2015 genel seçiminde %30'un üzerinde oy alırsa, kimseler şaşırmasın

MHP, 2015 genel seçiminde %30'un üzerinde oy alırsa, kimseler şaşırmasın
 

Bugünün siyasi konjoktürü önümüzdeki 2 yıl da aynı eğilimleri gösterirse bundan en çok MHP kazançlı çıkar bence.


MHP, 2015 genel seçimlerinde, %30'un üzerinde oy alırsa, buna, ülkemde kimseler şaşırmasın; olur mu?

Ben, ilk oy hakkımı,1993 Yerel Seçimleri'nde kullandım. Ve o tarihten bu yana da hiçbir sağ partiye oy vermediğim gibi, Türk Siyaseti'nin, her zaman sol yanında bulundum. Bugün de, aynı siyasi duruşumu koruyorum. Açıkça söylemem gerekirse, ben, önce Atatürk Milliyetçisi, sonra sağlam bir sosyal demokratım.

Ancak bu durum, benim ülke siyasetiyle ilgili objektif gözlemler yapabilmeme de engel teşkil etmez bence. 

Olağanüstü siyasi koşullar oluşmaz ve mevcut iktidarın, seçim sürelerini sonuna kadar kullandığı göz önüne alınırsa; önümüzdeki ilk genel seçim, 2015 yılında...

Siyaset zamanlaması açısından, 24 saat bile çok uzun bir süre sayılırken, 2 yıl sonraki bir seçim için akıl yürütmek, siyasi öngörüde bulunmak, belki çok akılcı bir davranış gibi gözükmeyebilir; çoğu kimseye...

Ancak ben yine de, ülkemde şu an hakim olan siyasi konjoktürden hareketle, 2 yıl sonra yapılması muhtemel genel seçimler hakkında öngörülerde bulunmak istiyorum izninizle...

- Öyle anlaşılıyor ki, önümüzdeki 2 yıl boyunca da, Kürtçülük, Kürt Milliyetçiliği, Kürt Sorunu, Türk - Kürt barışı gibi siyasi olgular, ülke gündeminde giderek daha fazla yer alacak. Bu durum, ülke siyasetini, toplum psikolojisini, sosyal dengelerimizi derinden etkilemeye devam edeceği gibi, ülkemdeki siyasi eğilimlerin, oransal dağılımını da büyük oranda etkileyecektir.

- PKK Terörü ve Kürt Açılımı konusunda yaşanacak gelişmeler, Türkiye'de, özellikle Türk ve Kürt Milliyetçiliği damarlarından beslenen siyasi anlayışları, ulaşabilecekleri maximum düzeylere ulaştıracak bence.

- Zayıf bir olasılık olarak görsem de, yeni anayasa yapılırken, TBMM'de grubu bulan partiler, seçim barajının %10'un altına çekilmesi, hatta %5 gibi, Avrupa'nın birçok ülkesinde uygulanan makul, gerçekçi bir orana getirilmesi konusunda anlaşırsa, Kürt orjinli nüfusun ve seçmen sayısının Türkiye ortalamasının üstünde artmasının da yardımıyla BDP, rahatlıkla, %10'luk bir oy oranına ulaşacaktır. Bu ülke siyasetin, gerçekçi, sağlık temellere oturması açısından da oldukça yerinde bir durum olur.

- Türkiye Coğrafyası'nda, Türk Siyaseti'nde, milliyetçi damarın bu denli kabarması, AKP'nin siyasi duruşu, Kürt Açılımı ısrarını koruması, CHP yönetiminde bitmek bilmez dalgalanmalar, parti içi güç mücadeleri, CHP çizgisinin her gün biraz daha bulanıklaşması, seçmenine güven vermeyen, tutarsız, çelişen siyasi davranışlar ve yine CHP içindeki Ulusalcıların, Atatürk Milliyetçilerinin kerhen de olsa, MHP çizgisine kayma olasılığı gibi nedenlerden, bence MHP, 2015 genel seçimlerde en az % 30 oy alır.

- CHP'deki liderlik sorunu, partinin, temsil etmesi gereken kitlelerle gerçek ve kalıcı bir bütünleşmeyi bir türlü gerçekleştirememesi ve gerçekleştirecek gibi de gözükmemesi, işçilerden, köylülerden, büyük şehirlerin varoşlarından partiye bir türlü güçlü yönelişler sağlanamaması, Kürt Sorunu konusunda parti içi derin görüş ayrılıkları, CHP'yi % 15 - 20 bantında hareket ettirecektir bence.

- Recep Tayyip Erdoğan'sız girilecek ilk seçim olması, 3 dönem aralıksız iktidarda olmanın yorgunluk ve yıpranmışlığı, partinin bugüne kadarki siyasi başarısının mimarı olanların, partinin ağır toplarının en az bir dönem, milletvekili seçilemeyecek olması, 4.kez yaşanacak bir AKP iktidarını engellemek isteyenlerin olası ittifakları,Türk ordusu'nun ve yargısının bir bölümüyle yaşananlar, seçim barajı düşerse, küçük partilerin de TBMM'ye girebilecek olması, AKP'nin, 2015 seçimlerinde maksimum % 30 oy oranına ulaşmasını sağlar. Bu oranı değiştirecek tek istisna, cumhurbaşkanı Gül'ün, tekrar AKP'nin başına geçmesidir. Bu durumda AKP, yine %35 - 40 aralığında oy alır.

Bana göre, 2015 Genel Seçimleri'nin en büyük galibi, MHP olacaktır.

Bu yazıyı okuyacaklardan bazıları, " Ortada, fol yok, yumurta yok kardeşim!... Sen, bu olacakları nereden biliyorsun böyle, yoksa sen, müneccim misin? " diyebilir; haliyle!...

Benim şu an yaptığım, ağırlıklı olarak siyasi öngörülerde bulunmaya çalışmaksa da, serde azıcık müneccimlik de var!... Beni yazılarımdan tanıyanlar, müneccim yanımı da birazcık bilir!...

İyi bir yazar, birçok özelliğinin yanısıra, yüksek bir öngörü gücüne de sahip olmalıdır bence. Ve ben bu yazıyı, bugünkü siyasi konjoktürün önümüzdeki 2 yılda sürmesi koşuluyla yazdım. Bu yazdıklarım, 2 yıl sonra yapılacak seçimlerle ilgili öngörülerimi anlatsın istedim. Bakalım zaman bize ne gösterecek?

Not: Yazıda kullanılan görsel internetten alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..