Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Millet olun

Millet olun
 

Genel Kurmay Başkanı, sayın Or General İlker Başbuğ'un, Harp Akadeilerinde yaptığı konuşmanın, bir tek "Cemaatlar" kısmı irdeleniyor. Ülkemizde bir çok cemaat varken, en çok Gülenciler gocundular. Gazeteci Fehmi Koru'da, cemaat yanlısıymış meğer. Fehmi Koru'ya göre, toplumlar cemaatsız olmazmış. Vay be. Bir şey daha öğrendik. İnsan yaşadıkça neler öğreniyor. Fehmi Koru, cemaatleri, sivil toplum örgütü olarak mı nitelendiriyor acaba? Öyle ise, çok komik. Benim bildiğim cemaat, dini nitelikler içeren topluluklardır ve gericilikten başka bir şey değildir. Modern düşünen, ilerici, medeniyetten yana, bir cemaat gördünüz mü? Ben görmedim. Bazı uyanıkların, geçim kaynağı olarak oluşturdukları da söylenebilir. Mezhep kurmak, zor ve imkansız olduğu için, cemaat oluşturma yolu seçilmiştir. Bay Koru'ya göre, bay Gülen fedakar biriymiş. Uğraşıp, didinip, dünyanın dört bir yanında okullar açıp, Türkçe öğretiyormuş. Eskinin misyonerleri gibi. Fedakar insan, acaba bunca parayı nereden buluyor. Kaynak kim. Asıl amaç ne. Kendisine devlet desteği de yapılıyor mu. Neden ceza aldı. Şu sıralarda kanuni bir engeli de yok, neden vatanına dönmüyor. Fedakarlığa devam mı ediyor. Amerikada, ekmek elden, su gölden, yaşamak fedakarlık mı? bu okullarda eğitim görenlerden, ileride nasıl yararlanmayı düşünüyorlar. Cemaat lideri mi olacaklar?

Bırakın artık cemaat olmayı. Millet olmaya bakın. Kimseye kulluk yapmayın. Kimsenin hizmetkarı olmayın. Hür olun. Benliğinize sahip olun. Allahtan başka kimsenin önünde eğilmeyin. İnsanlar, hür ve başı dik olacak ki, devletin de başı dik olsun. Yumruğu vurunca titretsin. Güldürmesin. Türk Milleti binlerce yıldır hep hür yaşamış, kimsenin kulu, kölesi, cemaati olmamıştır. Cemaat olmak, küçük insanlara göredir. Biz cemaat olmuyoruz. Olamıyoruz. Tipimize uymuyor. Biz Milletiz. Bir Ulusumuz var. Biz yedi düveli, yenmişiz, denize dökmüşüz, ne için? Kul olmamak için. Cemaat olmamak için. İsteyen kimin cemaati olacaksa olsun. Ama bizi rahat bırakın.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..