Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '09

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
368
 

Milliyet Blog'da yazabilmek...

Milliyet Blog'da yazabilmek...
 

Yeniortam, Yenigün, Ulus, Başkent, Edebiyat, Varlık, Gösteri, Cumhuriyet Yazarı Öner Samanlı tepkili


Milliyet blog, adı üzerinde. Milliyet Blogda yazabilmek için belirli bir kültür düzeyine erişmiş,

Sabrın tekamülünün diplomasını almış olmanız gerekir.

Ben, sen, o,

Biz, siz, onlar,

Birçok değerli kalem deneyimli deneyimsiz buradalar.....

Ben yıllarca genç kalem olmayı yaşamış ve bugünlere gelmişim.

Genç kalem olmanın heyşyecanı başkadır....

Yazarsın sonra onunyayınlanmasını heyecanla beklersin....

Zaman bu alanda ilerlemenizi gerektirirse, artık genç kalemden amatöre, amatörden de, profesyonele doğru yol alırsınız.

İşte profesyonele geldiğinizde heyecan değil, maddi beklentiler ön plandadır.

Yazar, çizerler calıştıkları alanda duygu ve düşüncelerini ortaya koyan çalışmalarını yayıncı kuruluşa verirler.

Bu yayıncı kurumun Sorumlu Yazı İşleri Müdürleri vardır.

Bunların adları, Basın Savcılıklarında kayıthlıdır.

Yazarın yazdıklarından sorumluluğu kendisine ait olmakla birlikte, tabirimizi hoş görünüz, ilk kafası kopartılacak olan Sorumlu Yazı İşleri Müdürü'dür.

Peki yazar ve çizerin yazı ve çizimlerinin denetleyenler kimlerdir. Bu yazı suçludur yada uygundur, yada bu yazı kesinlikle yayınlanamaz diyenler kimlerdir....

Bir yazının yayınlanmasını uygun görmeyen kişiler kimlerdir, bunlarda genellikle ciddi yayın organlarında belirlenmişlerdir.

KURUMSAL YAYIN ORGANLARININ YAZI KURULU BULUNMASI ŞARTTIR, BİR ÜYESİNİNDE ÖNERMEMDEN DOLAYI, BENİM OLMAM GEREKMEKTEDİR...

Mesela, benim yazılarımı okuyanları merak ediyorum...

Haftalarca, ŞERİAT ile SERİAT arasındaki farkı göstermeye çalışan ben, bu hususda çık sıkıntılıyım.

Kardeşim, bırak rahat rahat yazalım çizelim.

Senin kelleni almak gibi bir gayemiz de asla yok.

Ama neden böyle katı ambargoooooo.....

BU SORUNUN TEMEL KAYNAĞI DENKLİK MESELESİDİR..!

Çünkü yazılarınızı okuyanlar size denk midir..?

Bana sen kimsin derseniz;

Hemen, ben Öner Samanlı, efendim derim.

Sen kimsin denildiğinde;

Sen kimsen adın ve soyadınla cevap vermelisin, bu işin genel etiği bu..!

Ya da;

Bu makaleyi veya yazıyı yazan kim denildiğinde;

Bu makaleyi yazan benim, ismin Öner SAMANLI derim.

Peki, bu makaleyi okuyup da beğenmiyorsanız, ne yapacaksınız.

Bu yazınızı beğenmedim.

Peki siz kimsiniz…?

Ben, BLOG…

YADA BLOG YÖNETİCİSİ....

Olabilir mi böyle bir şey,

KESİNLİKLE OLMAZ,

BEN BLOG YÖNETİCİSİ, İŞTE FALAN FİLAN DEMEK.

DİYECEKSİNİZ Kİ;

"CENK CENGAVER - SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDAN SORUMLU BLOG YÖNETİCİSİ"

"AHMET İZİNVERMEZ - MAGAZİN BLOG YAZARLARI SORUMLU BLOG YÖNETİCİSİ"

"DEMET DENETİMCİ - SANAT VE EDEBİYAT YAZARLARI BLOG YÖNETİCİSİ"

Demek ki, her telden çalar, her makalenin içeriğini anlar, Blog Yöneticisi olunmazmış öyle mi, , , ,

Şimdi ben Simensiminkus Hastasıyım,

Haydi Sayın Bloğ Yöneticisi,

BU KEZDE SAĞLIK ORDİNARYUSU OL VE SENİM RAHATSIZLIĞIMI AÇIKLA......

Sakın, sakın haaaa, duyar gibiyim.,

Hakkımda iyi şeyler konuşmadığını, unutma ki, ÖNER SAMANLI, ALTINCI VE YEDİNCİYİ AŞMIŞ, HİSLERİN SEKİZİNCİSİNİN DURAĞINDA.....

BEN YUKARIDAKİ YAZILARIM OBJEKTİF OLARAK ARKASINDAYIM VE AKSİNİ KABULLENMEM MÜMKÜN DEĞİLDİR...!

Kim kabullenecek işte bizim yeni arkadaşlarımız, gazetecilik alanındaki adı ile çömez ve çaylak yazı yazanlar kabullenecekler...

Ben daha bu yaşıma geldim. Kırk yıllık yazar çizerim, yanı sıra da günahkar rakı içerim.

Alem adamayımdır yerine göre vesselam.

Ama, daha bugüne kadar da, haddimi aşmadım.

1980’li yıllara kadar balığıma limon sıkardım.

1980 de bir Mavi tren Yolculuğumda, Beşiktaş kafilesinden bir gurup da, Ankara’dan İstanbul’a gitmekteydi. Kafilenin özel isteğine göre çoğunluğunda onlardan olması nedeniyle, restoran menüsü hazırlanmış, bende restoranda, bir köşe bulma şansına sahip oldum.

Tabiî ki göğsümü gere gere de söyleyeyim, 7 yaşımdan bu yana BJK’liyim.

İşte o gün rakılarımız, pilakilerimiz gelmiş ufak ufak demleniyoruz. Karşımda tipik Karadenizli bir ağabey oturur, yan karşımda da, çok muhterem ağabeyimiz, Süleyman SEBA bulunmaktalar. Balıklar geldi sanırım tavada istavrit mi idi, yoksa çinekop mu pek anımsamıyorum ama ben hemen tabaktaki limonu aldım ve bağlın üzerine boca ediyordum ki, birden, karşımdaki iri laz burunlu ağabey elime vurdu ve;

-Uşak, sen napiyorsun, baliğa limon sikilurmu. Baliga limon sikulmaz, rakisuz da, içülmez, da….! dedi..

Uzatmayalım, ben balık yeme terbiyemi 1980 yılında aldım ve hala asla limon sıkıp balığın tadını bozmam, asla da yanında rakısız sofraya oturmam.

Peki ben 1980 den bu yana balık-roka-rakı belki otursam farklı bir kitabını daha yazarım da,

Ne haddime, Aydın Boysan’a, Ne haddime, Hasan Pulur’a, Ne haddime, Leb-i Derya Rakı-i Muaazzamaya nakşolmuş üstatlara sataşayım vede onlara bardağınız kirli, çatal 46 derece tabağa ters eğimli duruyor diyebileyim.

HERKES HADDİNİ BİLSİN ADAMLAR ADAMLIĞINI YAPSIN

Hani bir söz vardır, adam hıyar diyene tuzu alıp koşuyor, bizimki de o misal oldu. Günümüz yok ki bu isimsiz Donkişotlarla kavga etmeyelim.

Kardeşim sen beni bırak da, kendin gibi cüsseli olanlarla hamama gir, göbek taşının üstüne çık ve güleş tut derler adama.

BİLİYORUM Kİ MAKASLAYACAKLAR VE NEŞRETMEYECEKLER

Çünkü bu yazıyı yayınlamaları için önce yürekli..,

Sonra da, başaklı olmak gerekiyor.. DİMİ..?

Bilindiği üzeredir, tarlada sap üzerinde iyi başak var ise, bereket vardır, sap üzerinde başak tın tın ise, sonuç da vın vın….’dır…

KİM BU OFSAYTTAN GOLE İZİN VEREN HAKEMLER..?

Alışveriş, Moda, Aksesuar Takı, Ayakkabı Çanta diyerek başlayan ve sonra, Gönüllülük, Sivil toplum Kuruluşları, Projeler, Söyleşi, Spor, Atletizm diye devam ederek, Şarap, Türk Mutfağı, Yöresel Yemekler diye biten sizlerin ve benim yazı yazma alanlarımız var ya, bu alanların hakemleri var ya, yani bu alanlara yazdığınız yazılara, ofsayt düdüğünü yerli yersiz, haklı haksız çalanlar var ya...

Sahi kim kim bunlar,

Kim bu faili meçhul yazım kritercilerimiz...?

Allah’ınızı seversiniz sizler hiç merak etmiyor musunuz…?

Ben bugün seyredeceğim maçların hakemlerini önceden bilme hakkına sahip bir seyirci isem,

Benim gibi yıllarını gazeteciliğe vermiş bir yazım profesörü müsveddesinin yazıları üzerinde talan, yalan, intikam, hadi biraz daha oyalan diyenlerin de milletin huzurunda seciye-i mertebelerini öğrenmek hakkım olsa gerek.

UZUN LAFIN KISASI, BU YAZININ HÜLASASI:

Eyyyyyy,

Milliyet Blogun En Üst Yönetimiiiii,

Sesimizi Duyuyor iseniz,

Yazılarımıza,

YAYINLANIR...!

YAYINLANAMAZ...!

Diyenlerin, Milliyet Blog sayfalarında, özgeçmişlerini, bu alanlardaki deneyimlerini gösterir seciye raporları ve belgelerinin tespit-i ispatını, SİTEDE GÖRMEK İSTİYORUM.

Senin yazın iyi, seni yazın blog kriterlerine uymaz derken, kullandıkları ölçüm ve tartım cihazlarının menşeini ve seciyelerini lütfen bu sayfalarda, BİLMEK İSTİYORUM.

Önce benim, sonra da MİLLİYET BLOG kamuoyunun bilgilerine ve görüşlerine ivedi olarak sunmanız gerekmekte olduğunu da, YİNE-Lİ-YO-RUM...!

ETİK DAVRANACAKSANIZ BÖYLE OLMASI GEREKMEKTEDİR.

ÜSTADIM’SANIZ ELLERİNİZİ ÖPECEĞİM ,

BU YAZIMI DA ETİK OLARAK YAYINLAMANIZ GEREKMEKTEDİR,

ÖNEMLİ OLAN İSE;


HANİ DEMİŞTİ YA,

"KORKUNUN ECELE FAYDASI YOKTUR"


VE KALLEŞ BOMBA PARÇALADI DA ÖLDÜ YA, UĞUR MUMCU KARDEŞİM...

"KORKUNUN ECELE FAYDASI YOKTUR" DİYEN HANİ...

BUĞDAY SAPININ ÜZERİNDEKİ BAŞAĞIN DOLU YADA BOŞ OLMASINA BAĞLIDIR, VERECEĞİNİZ CEVAPLAR YADA YAZININ YAYINA GİRMESİ...!

UMARIM BENİ HÜSRANA,

BU KEZ UĞRATMAZSINIZ…!

MİLLİYET BLOG DENİLEN ARENADA....

BU DENEYİMLİ AĞABEYİN YAZISINI BAŞAKLI BİR ŞEKİLDE YAYINLARSINIZ.

AKŞAM OLDU YİNE,

YEMEK ZAMANI,

HAFİF OLMALI AMA YENİLEN VE İÇİLEN,

İFTARDA KARPUZ PEYNİR EKMEK YEMEK HER BAKIMDAN FAYDALI....

ÖNER SAMANLI

"BİR GARİP ALLAH KULU,
HEPİMİZİN AYNI DEĞİL Mİ,
VARACAĞI SON YOLU...."

E-iletişim: onersamanli@hotmail.com



Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 295
Toplam yorum
: 69
Toplam mesaj
: 25
Ort. okunma sayısı
: 3072
Kayıt tarihi
: 22.08.08
 
 

Prof.Dr. Öner Samanlı, yıllarını eğitim ve öğretim faaliyetlerine adamış, birçok bilimsel makalen..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster