Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Temmuz '09

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

MÜSİAD ‘Başkanlar Toplantısı’ sonuç bildirisi yayınlandı...

MÜSİAD  ‘Başkanlar Toplantısı’ sonuç bildirisi yayınlandı...
 

Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanlar Toplantısı, tüm Şube Başkanlarının da kat


Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Başkanlar Toplantısı, tüm Şube Başkanlarının da katılımıyla 25 Temmuz 2009 tarihinde MÜSİAD Genel Merkezi’nde gerçekleştirilmiş ve üzerinde mutabık kalınan aşağıdaki görüşlerin kamuoyuyla paylaşılmasına karar verilmiştir:

1. MÜSİAD, meslek lisesi mezunlarının üniversiteye girmelerine engel teşkil eden farklı katsayı uygulamasının YÖK tarafından kaldırılması kararını desteklemektedir.

Katsayı eşitsizliğinin insan hak ve özgürlüklerine karşı bir uygulama olduğunu, sonucunda iş dünyasının ve gençlerimizin bu uygulamadan menfi etkilendiğini yıllardır dile getirmekte olan MÜSİAD, hatadan dönüş manasına gelen YÖK’ün ''tek katsayı'' uygulamasına geçiş kararını memnuniyet verici bir gelişme olarak değerlendirmekte ve desteklemektedir. Ayrıca bu kararı, ihtiyacı her geçen gün hissedilen genel ve kapsamlı bir eğitim reformunun başlangıcı olarak görmektedir.

2. MÜSİAD, dış piyasalardaki konjonktür düzelinceye kadar, iç piyasayı canlandırmaya yönelik tedbirlerin devam etmesi gerektiğine inanmaktadır.

Dış piyasalardaki çalkantı sona erip, yeterli düzeyde bir hareketlenme yaşanmadan, iç piyasayı canlandırmaya yönelik Hükümet tarafından alınan tedbirlerin devam ettirilmesi, verilen teşviklerin geri çekilmemesi ve yeni enstrümanlarla desteklenmesi önem arz etmektedir.

3. MÜSİAD, üretime katkısı olmayan “sıcak para” seline soğuk bakmaktadır.

Küresel krizin henüz tam olarak çözülemediği bir ortamda, Türkiye’nin daha önce sıkıntısını yaşadığı sıcak para döngüsü içine tekrar girmesi olumsuz etkiler doğuracaktır. Bu bağlamda, bilhassa özel sektörün üretim ve yatırıma bağlı olmayan kısa vadeli borçlanma hareketlerinin izlenmesi ve borç-öz sermaye oranını ifade eden “kaldıraç hareketlerinin” yakından takip edilmesi önem arz etmektedir. Önümüzdeki dönemde ülkeye girmesi muhtemel kaynakların üretim ve yatırıma yönlendirilmesi için yapısal ve mikro ekonomik reformların derinleştirilmesi gerekmektedir.

4. MÜSİAD, gerek kamu gerekse özel sektördeki fiyat artışlarının ekonominin düzelmesini geciktireceğini düşünmektedir.

Kamunun çeşitli ekonomik kalemler üzerinde doğrudan veya dolaylı olarak fiyat artırması, özel sektörün de benzer gerekçelerle fiyat artışına gitmesini tetikleyecektir. Söz konusu bu gelişme, arzu edilen ekonomik ivmenin henüz yakalanamadığı bu devrede, ekonomi üzerinde olumsuz yansımaları da beraberinde getirecektir.

5. MÜSİAD, teşvik ve istihdam paketinin kodlarının daha detaylı şekilde tanıtılmasını zaruri bulmaktadır.

Kapsamı itibariyle bir devrim niteliğinde olan ve ülkemizin kalkınmasına yönelik en önemli ekonomik hamlelerden biri olarak görülen “Teşvik ve İstihdam Paketi”nin iş çevreleri nezdinde uygulamaya dönük tereddütlere yer vermemesi ve ilgi uyandırıcı olması açısından, tanıtımının yaygınlaştırılmasına odaklanılmalıdır.

6. MÜSİAD, şirket birleşmelerini teşvik eden mevzuatın pratikte uygulanabilirliğinin sağlanmasını gerekli görmektedir.

Ölçek büyüterek rekabet gücünün artırılması yönünde teşvik edilen ortaklık ve güç birliği kurulması sürecinde mevzuat, zihniyet ve eğitim gibi birçok alanda yetersizlikler vardır. Mevcut düzenlemeyle, KOBİ’lerin birleşmelerine yönelik teşvik olanağı, sadece 31.12.2009 tarihine kadar birleşen şirketlere tanınmaktadır. Kanunla belirlenen süre içinde şirketlerin birleşmesine yönelik iş, işlem ve ilişkileri geliştirmesi pratikte oldukça zordur. Bu sürenin uzatılması ya da herhangi bir süre tahdidi uygulanmaması arzu edilen faydanın sağlanması açısından önemlidir.

Keza birleşme projelerinin ortaya çıkarılması, yürütülmesi ve gerekli altyapının oluşturulması gibi yüksek maliyet gerektiren hususlar KOBİ’lerin mevcut imkanları dahilinde gözükmemektedir. Bunların KOBİ teşvikleri kapsamında ele alınması ve buna ilaveten şirket birleşme projelerini değerlendirmeye yönelik düzenleyicilik ve danışmanlık işlevi görecek bir kurumsal yapının teşekkül edilmesi gerekmektedir.

7. MÜSİAD, Kredi Garanti Fonu (KGF)’nda etkin bir uygulamayı gerekli görmektedir.

KOBİ’lerin ihtiyaç duyduğu finansmana erişimi kolaylaştırmak üzere devreye sokulan Kredi Garanti Fonu (KGF) uygulamalarında aksayan noktalar tespit edilip zamanında müdahale edilmelidir. Bu bağlamda bankalar ayağında keyfi uygulamalara ve başvuruların onay sürecinde KGF’nun altyapı yetersizliği nedeniyle oluşabilecek tıkanmalara mahal verilmemelidir. Ayrıca başvuruların değerlendirme sürecinde şeffaflığın tam anlamıyla sağlanmasına özen gösterilmelidir.

8. MÜSİAD, KOSGEB’in bütçe imkanları ve kurumsal kapasitesinin yeniden organize edilerek arttırılması gerektiğine inanmaktadır.

KOSGEB’in imalat sanayi sektörünün yanı sıra, hizmet sektöründeki KOBİ’leri de destekleyebilmesi için gerekli hukuki düzenlemenin yapılmasının ardından, bu artan role paralel olarak, kurumsal kapasitesi, organizasyon yapısı ve bütçesi de gözden geçirilmeli ve gereken genişleme sağlanmalıdır.

9. MÜSİAD, “Kalkınma Ajansları”na vakit kaybetmeden işlerlik kazandırılmasını desteklemekte ve yerel kalkınma için bu ajansları son derece önemsemektedir.

Türkiye’nin bölgesel kalkınmayı hızlandırmak amacıyla attığı ve atacağı adımlar açısından, en etkili araçlardan biri olarak gördüğümüz kalkınma ajanslarının işlerlik kazanması gerektiğine inanarak, bu teşekküllerin merkezi bürokratik yapılar nedeniyle tıkanma süreci içine girmemesini ve sıkıntıların tespit edilerek kurumların önünü açacak tedbirlerin hayata geçirilmesini zaruri bulmaktadır.

10. MÜSİAD, Türkiye’nin kalkınması için, tüm ekonomik, sosyal ve siyasal aktörleri, kısır siyaset ve anti demokratik uygulamalardan “vazgeçmeye” davet etmektedir.

Gündemi gereksiz yere işgal eden, ekonomide belirsizliklerin oluşmasına ve sisteme olan güvenin aşınmasına sebebiyet veren, bazı kurum ve kuruluşların sistem üzerindeki vesayet isteği ve tasallutundan kurtularak, “Demokratik istikrar içinde kalkınma” yolunda AB reformlarına kararlılıkla devam ettirilmesi arzu edilmektedir.

 
Toplam blog
: 775
: 835
Kayıt tarihi
: 20.06.08
 
 

1958 doğumluyum. Uzun yıllardır Mersin'de Gazeteci-Yazar olarak görev yapmaktayım. 1999 seçimleri..