Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '12

 
Kategori
Antalya
 

Mustafa Akaydın Yeniden Seçilir mi?

Mustafa Akaydın Yeniden Seçilir mi?
 

  • Şunun şurasında yerel seçimlere bir yıldan biraz fazla bir zaman kaldı diyebiliriz.
  • Neden böyle yaptılar, niçin yerel seçimlerin tarihini öne aldılar, bilemiyorum. Doğrusunu isterseniz hiç ilgilenmedim…
  •  
  • Sanırım siyasal iktidar, “Ya gidersek” diye düşünmüş olacak ki, gitmeden bir kez daha memleketin yerelde dört bir yanına hakim olma hevesine kendisini kaptırdı.
  • Olabilir… İktidar nimetlerinden vazgeçmek kolay değil.
  •  
  • Yerel seçimlere doğru adım adım ilerlerken, malumunuz üzere derdim Antalya’nın ne olacağı hususunda.
  •  
  • Hoca kazanır mı?
  •  
  • Bir yıl öncesine oranla Hoca’nın durumu toparladığını gözlemliyorum. Ulaşım projesini hayata geçirdiği ilk günlerde halkın tepkisine tanık olduğumda, “Hoca’nın işi bitti” diye düşünmüştüm ama geçen zaman Hoca’yı haklı çıkardı ve bu gün ulaşım hadisesinde vatandaşın memnun olduğuna dair izlenimler ediniyorum.
  •  
  • “Kazanır mı?” sorusuna kati bir yanıt vermek zor.
  •  
  • Şahsım adına kazanmasından yanayım. Hoca’nın en azından rant belediyeciliği ile hizmet belediyeciliği arasındaki farkı Antalya halkının gözünün içerisine soktuğunu düşünüyorum. Çarçur edilmeyen paralar, eldeki kısıtlı imkânlara rağmen kentin güzelleştirilmesi, cadde ve kaldırımlarında rahat bir şekilde yürüyebilmek, orta refüj peyzajları… Bunlara ilaveten ardı arkası kesilmeyen festivaller…
  •  
  • Menderes Türel döneminde Altın Portakala aktarılan bütçeyle, Hoca’ya aktarılan bütçeye baktığımızda, pek tabii ki insanın kanını donduran bir tablo ortaya çıkıyor. Hoca kendisine aktarılan çok küçük bir organizasyon bütçesiyle Altın Portakal’ı hayata geçirirken, Menderes Türel, elindeki kaç katı bütçeyle parayı har vurup harman savurmuş. Merkezi iktidarda olmanın pervasızlığı demeyeceğim buna. Sadece iktidar nimeti ama para gücüne rağmen Hoca’nın ayarında ancak yapılabilen festivallere tanık olmuştuk.
  •  
  • Hoca’nın kültür ve sanat faaliyetlerine önem verdiğini ve bu hususta kıyasıya çalıştığını görüyoruz. Sosyal hayat üzerine, sosyalleşme üzerine Hoca’nın atmış olduğu adımlar yerinde… Bunların dışında bütçesini olumlu işlerde kullanması ve siyasal iktidarın eline hiçbir koşulda koz vermemesi ise Hoca’nın en ciddi başarılarından… Bir de tabii ki kendi partisiyle olan çatışması… Belediye Meclisinde kendisine karşı yapılan ayak oyunları üzerine daha yakın zamanda yapmış olduğu açıklamaları unutmayalım…
  •  
  • Antalya’nın çözüm bekleyen tek sorunu trafik… Trafik sorunu da Menderes Türel’in, Antalya’ya hediyesi oldu. Altıyüz milyon dolar para harcamaktan bahseden Menderes Türel, “Paranla rezil olmak” cümlesine dair en iyi örnekleri Antalyalıların zihnine kazıdı. Hiç gereği yokken metro denen bir ucubeyi şehrin merkezine sokarak, şehir içi trafiğini kilitledi. AKP’nin imzasını taşıyan her biri birer mühendislik hatası olan alt geçitleri Antalyalıların başına bela etti. Daha dün akşam eski otogar alt geçidinde yine ciddi bir trafik kazası vardı. Ve hemen her gün bir alt geçitte kaza hadisesi yaşanmakta.
  •  
  • “Hoca kazanır mı?” sorusunu tekrar soralım.
  •  
  • Bence kazanmalı.
  • Neden?
  • Hoca’nın yaptıkları bir yana… Beğenirsiniz, beğenmezsiniz… Bildiğim odur ki Hoca Antalya’ya hiç zarar vermedi.
  •  
  •  
  •  
  •  
 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..