Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '07

 
Kategori
Dostluk
 

Mutlu olalım mı?

Mutlu olalım mı?
 

MUTLULUK.hakkında bildiklerimizi şöyle bir gözden geçirsek.Mutlu olmak için daha kolay motive oluruz gibime geliyor.

1-Hayatimda ilk önce SEVMEYI ögrendim çünkü sevdikçe kendimi hisssettigimi
gördüm. Sevmenin içimi nasıl ısıttığını, beni nasıl huzurlu kıldığını öğrendim.

Sevmeyi sadece insanların ben olduğum için sevmesi ve istemesi gerektiğini düşündüm.Bazen sevdiklerim farkında olmadan kırdığımı gördüm ve yaptıklarımdan dolayı kendimi savunmasız hissettim.

2-AFFETMENIN ne oldugunu anladim ve affetmenin aslinda yeni insanlar kazandirdigini gördüm.

Affettiğimde unutmak istediğim olayları yada kişileri daha çabuk unuttuğumu gördüm. Hiç kimseyle küs yada vicdan borcum olmadı. Bir gün, geçmisime baktigimda affetmeden bıraktığım kimse kalmasın istedim.Ve herkezi birden affederek kendim de onlarıda özgür kıldım.

3-PISMANLIGIMDAN üzülmedigimi gördüm, bunlari ben yasadim çünkü.. Pişmanlık, beni alçaltır, doğrusuyla yanlışıyla tüm yaşadıklarımı sevdim.

Zaman zaman geriye de baktım. İçim hep rahattı.Keşkelerim olmuştu hayatımda ama pişmanlık beni küçültürdü.Bilerek geçmişimi hatalı yaşamadığımı farkettim.Belki iyiydi , belki kötü ama KESKE daha az korksaydım dedim.

4-Birisini HATIRLAMANIN aslinda ufak bir telefon görüsmesi kadar basit
oldugunu biliyorum artik.

Ama aramak yada aramamak arasında bir fark varmı yok mu, arayacağım kişi buna değer mi ?.....ona karar vermeliyim. Birinin, sadece ben istediğim için hayatıma girmesini hiç istemedim.Karşılıklı olanları sevdim.
Değer verdiklerim canımı acıtırsa üzülürüm.Ben onları acıtırsam yıkılırım diye düsündüm.

5-Aslinda BANA DEGER VEREN INSANLARIN çok yakinimda oldugunu fakat
gözlerimin hep uzaklarda oldugunu anladim.

Artık uzaklar bana tad vermesin diye, uzaklardakilerin , içimdeki bana , uzak olduklarını, kendime anlatmayı öğrendim. Bunu , onları kırmadan yapmaya özen göstermem gerek.Yakın yada uzak diye bir sey yok aslında.
stenirse heryerin yakın olacağını gördüm.Yakınlıkta uzaklıkta istemekle alakalı.

6-Birisini kirdiktan sonra ÖZÜR DILEMENIN aslinda beni ben yaptigini
anladim

ve gerekli olduğunda özür diledim. Özür dilemenin bir çocuğa bile yakıştığını gördüm .Bundan çok hoşlandım.Eskilerde özür dilemeden bıraktıklarım için üzüldüm, bundan çok utanmadım..

7-SEN BENIM IÇIN ÖNEMLISIN kelimesinin verebilecek en büyük hediye oldugunu
buldum.

Bana bunun söylenmesi ne kadar hoşuma gittiyse, bende bunu sık sık söyledim. Kelimeler anlatana kadar..

8-Bir yerden sonra KELIMELERIN mana ifade etmedigini biliyorum. O zaman gözlerimle anlatmaya çalışıyorum.

9-Sahilde yürür ve düsünürken birinin de beni DÜSÜNDÜGÜ duygusu beni sevindiriyor.

Düşünüdüğünü bilmek kadar hoş bir duygu varmı.??Bu duygunun beni beslediğini düşündüm.Yanlız olsada, olmasada beni düsündüğünü bilmek bile , bu bile beni mutlu ediyor.

10-MUTLU OLMANIN aslinda bir kedinin güzel bir oyun anını yakalamak kadar basit
oldugunu anladim. Kedinin oyun oynarken yakaladığı sevinci içimde hissettim. Mutluluğun aniden karşıma çıkıverebileceğini düşündüm ,

Bazı canlıların bizlerden kolay ikna olması, kolay mutlu olması beni şaşırttı.Böyle anlarımın olmasını çok istedim.Aniden geliveren mutluluklarımı sevdim. ve UMUT etmek , bile beni mutlu etti.

11-KAÇIRDIGIM FIRSATLARIN aslinda bana yeni firsatlar yarattigini gördüm.
Yildizlarin benim için parladigini görmeyen gözlerimin, gün geldi acılardan yada yalandan ıslandı.

Aslında kaçan sadece zamandı, ben hep buralardaydım.Doğru kişinin tekrar dönüp geleceğini , gidip gelmeyenin yanlış insan olabileceğine inamak istedim.İç çekmelerim oldu tabiki, yada acımın ilk tesir anları .Bazen onun için , bazen kendim için ağladım.

12-HAYATIMDAN KAYAN YILDIZLARIN gömüldügü maziyi , unutmasi gerektigini
anladim.

Unutulması gerekenleri kara kilitlerle gömdüm, hiç açmadım.Unutamadıklarım zaten gelir ve beni yeniden bulur, bulsun diye de; ruhumda aydınlık sayfalar açtım.Sen gibi olanlara ise hiç bakmadım.

13-GÖZLERIN; kelimelerden daha önemli oldugunu ve yalan söyleyemediklerini
biliyorum.

Gözlerle ilgili bu kadar çok şarkı olmasının nedenini daha iyi anladım. Onlar hiç korkmadan cevap veriyorlar.
Az önce beni seviyormusun diye sordun ?? Sana cevap vermiyorum'' sence ben seni seviyormuyum.''

Gözlerime bakabilecek kadar yakında olsaydın, bunu sormana gerek kalmadan anlardın.

14-Hayatimda YANIMDA GÖRMEK istediklerimi , yanimda görecegim, çünkü onların
bana deger verdiklerini biliyorum.


Hayatıma dair , eskiyi de yeniyide seviyorum.Sesini duymayı, seni düşünmeyi, hayaller kurmayı özlemeyi bile seviyorum.Bir tek uzak olmayı sevmiyorum.
Yada şöyle söyleyeyim, sürekli senin yanında olmak istiyorum, hep ve hep..


15-TELEFONUN tuslarina üzüntünün, mutlulugun, yikintinin sigdigini gördüm.

Çok özlememe rağmen , bazen sesini duymaktan kortuğumu düşündüm.Aramamamın nedeni de sendin.Senden, sesinden korkmamdı.Bu yüzden bu gün seni aramayacağım...üzülmek istemiyorum.
Dün beni aramadın, ondan önceki gün de .ya yanında biri varsa.En iyisi aramanı beklemek.

Bana gelen mailden çok etkilendim sayı ile yazılı olanlardaki ilk satırlar üzerine bazı yorumlarım oldu.ve kendimi, duygularımı çok sevdim.Ve ortaya çok güzel bir sentez çıktı.
Şimdi;

YASAMIN YASAMAYA DEGER OLDUGUNU

VE

ISTERSEM HERŞEYE RAĞMEN MUTLU OLACAGIMI ÖGRENDIM

Yazacaklarınız varsa 16 diye başlayın lütfen.

saygılarımla.Ayse.

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..