Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '09

 
Kategori
İlişkiler
 

Mutluluk için sevgi gerek

Bu yazıyı kaleme almak benim için çok zor oldu.
Keşke bir önceki "sevmesini bilmek gerek" başlıklı bloğumda belirttiğim konular beni, bu kadar çabuk haklı çıkarmasaydı. Keşke 70 çocuk katliama tanık olmasaydı ve Bilge köyü'nde katliam yaşanmasaydı.

"Kalbimizde, sevgiye dair bir duygu kalmadı mı?" demiştim..
"İnsanlık ne zaman sevmeyi unuttu" demiştim...

Dedim de sevmeyi bu kadar unuttuğumuzu hiç ama hiç düşünmemiştim.
Akrabanı, çoluk, bebek bile gözetmeden sırf BERDER, ALABALIK... vs vs nedeniyle öldüreceksin.
Nedeni önemli mi bu katlıamı anlamaya çalışmak için.
Belli ki planlı ve programlı yapılan bu katliamda sadece sevginin kaybı yok..
Sözde dinde namaz kılana düşman dahi olsa el kalkmaz.
"Namaz kılan kul o an da Allah katında olduğundan onun dikkati asla bozulmaz" derler....di.

Ne bu dünyaya ait insani değerler, ne de "diğer dünya" diye nitelendirdikleri ölüm sonrası dünyadaki
yargılanmalardan korkmayan bu kişiler, kaybettiğimiz insanlık değerlerine ait çarpıcı bir örnek.

Bildiğiniz gibi bu fiziki dünya değerlerini ve yasalarını tanımayan;
ama Allah adına yaşayan ve onun değerlerine sahip çıkan, inandıkları dinin değerlerine
uygun yaşayan topluluklar da bu dünyada.
Zaman zaman bu inançtaki kişiler de katlıamlar gerçekleştirerek, savunmasız sivil güçe saldırmaktadır.

Nedeni ne olursa olsun katliami, katliamdır. Asla savunması ve hoşgörüsü olamaz.

Ama Mardın'deki olay bir başka üzdü beni.
anlamakta zorlanıyorum, sanırım anlamak da istemiyorum bu katliam nedenini.
Bana önemsiz bir ayrıntı gibi geliyor katliam nedenini öğrenmek.
Ben, bu katillerin fikirlerini, duygularını merak ediyorum.
Bu kişilerin kalplerindeki sevgi nasıl yitirdiklerini merak ediyorum.
Bu kişiler, insani değerlerini nasıl kaybettiler?

Hergün gördüğü komşusunu hele hele bir de amcası, dayısı, halası, kuzeni olan bu komşularını nasıl öldürebildiler?
Tanıdığını bir yana koyarsak , bir bebek, bir çocuk olan bu masumlara nasıl silah sıkabildiler?
Eminim ki o silahini sıkarken karşısında ona şaşkın, korkan gözlerle bakan, belki de "yapma .... abi"
diyen kuzenine nasıl kurşun sıkabildiler?

Merak ediyorum neler onları insanlıktan çıkardı?

Bizleri de merak ediyorum...

Hollanda'da kutlanan Kraliçe Günü etkinliklerinde, meydana dalan bir araba kazaya neden olmuş ve 5 kişi hayatını kaybetmişti. Ülkede, yaşanan bu üzücü olay sonrası ulusal yas ilan edidi.

Peki ülkemizde yaşanacak nasıl bir olay "ulusal yas" ilanı için önem kazanacak?
Ne kadar alıştık ölen insan sayısının fazlalığınına
Mardin'de yaşanan olağanüstü özellikli bu katliam bile bize ulusal yas için yeterli gelmedi?
Alışıyoruz ölenlerin sayıca fazla olmasına
Alışıyoruz katliamlara

Dikkatli olmalıyız; çünkü Bilge Köyü katliamını gerçekleştirenler de sanırım şuan
bizim yol aldığımız "insani değerleri yitirme yolundan" bir zamanlar geçtiler?

Dikkatli olmalıyız, değerlerimizi kaybetmeye başlıyoruz.

Geleceğimizi için çok geç olmadan, sevgiye sahip çıkın.
Ne yaşarsanız yaşayın, asla izin vermeyin kalbinizden sevginin ve hoşgörünün çıkmasına
Inadına sevin
Inadına sevdirin
Inadına, insan olmayı sevin

Saygılarımla,
 
Toplam blog
: 11
: 963
Kayıt tarihi
: 11.03.09
 
 

Doğum yerim Almanya, 1970.. Anne ve babamın memleketi Artvin-Arhavi-Lazım.. Yaşadığım yer Ankara.. Y..