Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Şubat '07

 
Kategori
İlişkiler
 

Mutluluk nedir? aşk mı? para mı?

Mutluluk nedir? aşk mı? para mı?
 

Bu sene okuduğum okulda son senem yani sekizinci sınıf olduğu için arkadaşlarıma hatıra, anket gibi şeyler yazıyorum.

Normal olarak ad ve soyadı ile başlıyor. Sonra doğum yeri ve tarihi ile devam ettikten sonra yavaş yavaş özel hayata girmeye başlıyor. İlk başta şöyle bir soru geliyor: Mutluluk nedir? Aşk mı, para mı?

Gerçekten de çok güzel bir soru...

Benim cevabım da aynen şöyle: Aşk’ım da yok, param da ama yine de mutluyum. Mutluyum çünkü sevdiklerimle beraberim. Arkadaşlarım, ailem, OKS soru bankalarım... Hepimiz birlikte çok güzel geçiniyoruz.

Tabi bu işin dalgası...

Gerçekten de mutluluk; aşk mı para mı?

Mutluluk aşk olsa; aşk nedir?

Üç harften oluşan, genellikle mutlu ile başlayan ama acı son ile biten sözcüktür.

Aşk nefrettir. (büyük aşklar nefret ile başlar ya)

Aşk anlatılmaz yaşanır. (bunu bir radyo programında duymuştum)

Aşk sevdiğinin yanındayken bile ona duyduğun özlemdir.

Bunu giderek çoğaltabiliriz.

Peki, para nedir?

Alışveriş yapabilmemiz için gerekli olan en önemli malzemedir.

İhtiyaçlarımızı alabilmemiz için yani elde edebilmek için önemli araçlardandır.

Ben para için başka söz bulamıyorum.

Âşık olduğunda hayat tozpembe olur. Hiç bir şeyi göremezsin. Paran olduğunda da buna benzer duygular olur. Hemen onu kullanmak, bitirmek istersin.

Ama aşk bambaşka bir şeydir. Aşk’ına sinir olsan da, nefret etsen de kopamıyorsun. Aşk bu yüzden üç harfli acı bir kelimedir. Yanındayken bile özlersin. Her an elini tutmak, sarılmak istersin. Öpmek istersin…

Ondan ayrı kaldığında ‘acaba aldatılıyor muyum’ duygusuyla yaşarsın.

Peki, sonra ne olur?

Bir gün uğruna ölmeyi bile göze aldığın kişi seni göz göre göre aldatmıştır. Bu durumda insan ne yapar?

Bunun cevabını bilmiyorum.

Acaba ben ne yapardım? Ya da boşver. Benim başıma bile gelmesini istemiyorum. Offf… Düşünmek bile istemiyorum.

Bu yüzden erkeklere güvenmiyorum. Aldatmayan erkek yoktur kardeşim. Bu böyle gelmiş, böyle gider!

Erkekler aldatıyorsa, kadınlar da aldatır. Ama bu çok az rastlanan bir şey olduğu için bir şey diyemiycem.

Peki, böyle bir aşkın en sonu nasıl olur?

Her şey güzel devam ederken bir bakmışsın ki ayrılık kapıyı çalıyor. Yanındayken bile özlediğin kişi senden ayrılma planları yapıyor. Bu durumda hala ona yaranmayı mı düşünürsün, yoksa ondan önce davranıp ayrılmak mı istersin? Ben zamana bırakırdım herhalde…

Bu durumda aşkın içine para girer. Çünkü zamana kalırsa ayrılık yaşanacak. Bu yüzden sevgisi biraz daha fazla olan taraf bir gül ve öpücük ile sorunu çözebilir. Basit bir konuysa tabi… Konu aldatmaysa bir gülü bırak dünyayı eline getirsen o sorun hayatta çözülmez. Aradan yıllar geçse de o konu hayatta bitmez. Unutulmaz…

Para arada bir işe yarıyor. Ama aşk olunca her şeyin oluyor. Mutluluğun da, paran da…

Yani mutluluk ve paranın toplamı aşka eşittir. Ama aşktan, para çıkarsa mutluluk kalır. Yani yine mutlu olursun… Aşktan, mutluluğu çıkarsan paran kalır. Mutlu olur musun bilemem...

 
Toplam blog
: 37
: 967
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Blog yazarlarından Esma Kahraman'ın önerisi üzerine yazılarımı sizlerle paylaşmaya karar verdim. Esm..