Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '14

 
Kategori
Anılar
 

Nazilli'de bir Mehmet Emin Özen vardı

Nazilli'de bir Mehmet Emin Özen vardı
 

Mehmet Emin Özen ( 1927- 2014 )


Nazilli'de bir Mehmet Emin Özen vardı. Şiirlerini Aydın yerel gazetelerde ve özellikle Çağrı Dergisi'nde zaman zaman izliyordum. Bir gün bana bir mektup gönderdi. Mektubunda şöyle diyordu:  " Kadir Bey, yaş kemale erdi. Biz artık uzatmaları oynuyoruz. Maddi imkanlarım da pek iyi değildir. Mevcut şiirlerimi bir kitapta toplamayı çok isterdim, yapamadım " diyordu.  

Mehmet Emin Özel 1927 doğdu. Ailesinin mali durumu pek iyi olmadığı için şiirlerini bir kitapta toplamadığı ezikliğini yaşıyordu. Ara sıra yerel gazete ve özellikle Çağrı Dergisi'nde şiirlerini izleyip okuyordum. Gerçekten güzel şiirler kaleme alıyordu. Bir ara bana kısacık bir mektup yazmıştı, Şöyle diyordu, “ mali durumum pekiyi değildir. Bana danışıyordu. Bir ara bana gönderdiği kısacık bir mektubunda şöyle yazıyordu:

Dost Üstad Abdülkadir Güler’e,

Mekân olarak uzak

Zaman olarak yakın

Her ikisi de tuzak

Siz gerçek dost’a bakın…

Mehmet Emin Özen

06. 07. 2004.

Mehmet Emin Özen bu şiirini Bir mektupla birlikte bana göndermişlerdi. Kendisiyle bir ara bir telefon konuşmak için aramamız oldu. Bana aynen şöyle diyordu: “ Kadir Bey, bu şiiri ve kısa acık mektubu bizzat kendim yazdım. Şiiri irticalen söyledim. Çalışmalarınızda başarılar, Sevgilerimle, saygılarımla, ”serin yaz günleri dilerim” diyordu. Sonra bir telefon konuşmamızda şöyle diyordu: “Kadir Bey, Şiirlerimi bir kitapta toplamayı düşünüyorum. Benim maddi durumum pek iyi değildir.. Ne yapabilirim. “diyordu. Keşke işlerim iyi olsaydı, birlikte bir çay içmeyi veya sohbet etmeyi çok isterdim” diyordu…  

Şairimizin vefat haberini  Elazığ'da Günışı Gazetesinde  onunla ilgili  bir yazı yazan Eğitimci yazar R.Mithat Yılmaz'dan öğrendim. Ne denli üzüldüğümü bilemem. R.Mithat Yılmaz'da şiirlerinin  bir kitap haline getiremediğinden  söz ediyordu.  Mehmet  Emin Özen  aslen Elazğlıdıdr,  Elazığ belediyesi ve İl kültür Müdürlüğü'nün   M.Emin Özen'e sahip çıkmasını  bekliyorum...Böylesine  kültürümüze değer veren  insanların  unutulmamasıdır.  Tekrar Sevgili Mehmet   Emin Özen'i rahmektle  anıyor. sevenlerine  ve  geride kalanlara  baş sağlığı diliyorum... O çda bizden vnce gidiverdi  aktopraklara...Bir   daha dönmemeik üzere hey hat!... 

Abdülkadir GÜLER

11.06.2014- SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..