Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '07

 
Kategori
Güncel
 

Nazire’nin ilki ve sonu benim…

Nazire’nin ilki ve sonu benim…
 

Kadınların yönettiği bir sohbet programında, bir erkek çıkmış utanmadan bunu söylüyor. Bir kadının ilki ve sonu olacağını önceden bilmenin gururuyla “Şimdi bana nereden biliyorsun diyeceksiniz. Efendim bizim oraların kültürü filan falan…”

O zaman şu kültüre ya da kültürsüzlüğe bir bakalım. Ülkemizde hangi yerin adeti böyle değil ki? Erkek istediği kadar kadınla birlikte olur ama kadın aynısını yaparsa “kötü kadın” damgası yer.

Erkek metresleriyle hava yapar, ama kadın kendi ayakları üstünde durduğu anda olay çıkartır. Karısını çalıştırmaz, canı isterse döver. İşin garip yanı kendi karısı da bunu normal kabul eder. Boşandıktan sonra bile kendini karısının sahibi zannedip, onun ne yapıp ne yapamayacağına karar verebilir. Yaşam tarzını beğenmezse, eski karısını çekip vurabilir.

Sohbet programının devamında, Müjde Ar olanca pişkinlikle şöyle diyor; “Tabi ünlü olmadan önce istediğin gibi götürüyordun ama haber olmuyordu. Şimdi zorlaştı, değil mi?” Adam gülümseyerek “Evet” diyor. “Peki neden daha önce boşanmadın?” “Çünkü değecek birisi olması lazım, anlıyor musunuz?”

Biz aptal değiliz. Tabi ki anlıyoruz. Yani adam kadınları sınıflamış;

Boşanmaya değecek kadınlar,

Boşanmaya değmeyecek kadınlar,

Ama sadakat, aşk ve sevgi kavramları ona ters. New York’ta konser verdiğini söylüyor. Ne kadar başarılı ve modern olduğundan dem vuruyor. Magazin basınını ve özel hayatını takip eden insanları “Onlar benim hayatımda, kendilerinden birşeyler buluyorlar. Bu nedenle bu kadar ilgileniyorlar” diyerek suçluyor. Haklı da…

Hangi kadın kendini daha farklı bir konumda hissediyor ki…

“Bizim oraların adetleri” diye başlayan her cümle, ülkemdeki her kadının kalbini kurşun gibi deliyor, kendisini güçsüz görmesine neden oluyor.

En kötüsü de ne biliyor musunuz? Müjde Ar başından beri adamın ilişkisini dürüstçe ifade ettiği için ona ne kadar hayran olduğunu söyledi. İşte o zaman ben de kendi kendime düşündüm. Bu dürüstlük mü, yoksa erkek egemenliğinin çok açık bir göstergesi midir diye…

Sizce nedir? Bayanlar, eşiniz, sizin için ilk ve son olduğunu söylüyorsa, bundan gurur mu duyarsınız, yoksa bunu haklarınıza bir saldırı olarak mı alırsınız?

Dilerim ki ikinci seçeneği tercih edenlerin sayısı artsın. İşte o zaman çağdaş medeniyet seviyesine yükseliriz.

 
Toplam blog
: 48
: 2038
Kayıt tarihi
: 26.12.06
 
 

1964 doğumluyum. İşletme Fakültesi'ni bitirdikten sonra Londra'ya yerleştim ve halen burada yaşamakt..