Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '13

 
Kategori
Edebiyat
 

Neden "şiir sizce hangisidir" diye sordum?

Neden "şiir sizce hangisidir" diye sordum?
 

Lise üçüncü snıftaydık. Lise edebiyat kitaplarında  " Kumsaldaki Tekne "  isimli şiiri bulunan Edebiyat öğretmenimiz  Zeki Ömer Defne, bir ders sırasında, Ümit Yaşar Oğuzcan'ı şair olarak  kabul etmediğini söyledi.

Hocamızın yayınlamadığı bir kitap dolusu şiirleri vardı.Ve hiçbir zaman yayınlamadı. Şairliği bu şekilde yorumluyordu.

Çok ciddi ve bilgili bir  öğretmendi. Boşa laf etmezdi.

Ümit Yaşar Oğuzcan hakkındaki yorumu hiç hoşuma gitmediği gibi  bir yandan da şüpheye düşmüştüm.

Neden?

Bu nedenin cevabını bir türlü bulamamıştım.

Daha sonra fakülte yıllarında aşırı solcu olan bir sınıf arkadaşımız ; " gülden, çiçekten, kelebekten bahseden şiir, şiir değildir, toplumsal niteliği olmalıdır şiirin  "ben de : "  o halde Yahya Kemal Beyatlı şair değil demek ki " demiş ve bayağı münakaşa etmiştik.

Bu iki olay ne zaman bir şiir okusam aklıma gelir ve  şiirin, şiir olma kıstaslarını düşünür dururum.

Bugüne kadar bir sonuca da varamadım. 

Onun için Milliyet Blog yazarlarına da sormak ihtiyacını hissettim.

Çok değerli açıklamalar yaptılar arkadaşlarım.

Bu açıklamaların çoğunun, birbirinden farklı olmakla birlikte,  ortak noktaları da vardı.

Kimi " dans eden kelimeler " derken, kimi " ironidir " dedi.

Velhasıl kesin bir sonuca varamadık.

Zaten edebi tarih boyunca kimse de kesin fikir birliğine varamamış.

Belki 2013 yıl sonuna kadar yapacağımız  MB toplantısında " Şiirin ne olduğu konusunda " fikir birliğine ulaşabiliriz. .:))

 

 
Toplam blog
: 472
: 959
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..