Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Neden bazıları kilolu diğerleri değil?

Sizin de çevrenizde sinirinizi bozan cinsten yiyip yiyip kilo almayanlar var mı? Benim var, mesela babam, Allah ömür versin, sevgili babam ben onu tanıdım tanıyalı hep aynı kilodadır!!! Abim, kuzenim, dost ve akrabalarımdan bazıları... yer yer kilo almazlar.


Oysa şimdi bazılarınızın "nerde bizde o şans, bana su içsem yarıyor" dediğini duyar gibiyim. Ben de bir zamanlar öyleydim. Hayatım boyunca hiçbir kimseyi hiçbir nedenden dolayı kıskanmadım ama düşünmeden, canları çektiği gibi yiyip kilo almayanlara ne yalan söyleyeyim hep gıpta ettim.
Sonunda bu konuyu şu örnekle en iyi kendime de başkalarına da açıklar hale geldim: İki araba düşünün biri 6 silindir diğeri 12 silindir motora sahip olsun, bu 2 arabanın ikisinin de aynı noktadan yola çıkıp aynı noktaya gittiklerini varsayalım, görünürde ikisi de bir yerden diğer yere gitti değil mi? Ama bu arada biri 1 lt. benzin yaktı, diğeri 5 litre... İşte çevrenizdeki insanların bazıları da böyle, iş yerinde yan masanızda oturan arkadaşınız da gün içinde sizinle aynı faaliyetleri yapıyor olabilir ama o öğle yemeğinde 5 kap yiyip üstüne bir de ikindide pasta atıştırıp hala formda kalabilir, oysa siz hayatınızı perhizlerle geçirip hala veremediğiniz kilolarınızdan yakınıyor olabilirsiniz.


Onlar bazal metabolizmaları çok hızlı çalışan şanslı insanlar, aralarında tiroidleri çok çalışan ve aslında hasta olduklarını bilmeyenler de var!


Kısaca insanlar cins/yaş/ırk/yaşam tarzı benzerliği göstermelerine rağmen farklı metabolizma hızlarına sahip oldukları için farklı miktarda enerjiye gereksinim duyarlar ve bu yüzden bazı insanlar çok daha fazla kalori harcarlar gün içinde ve aynı oranda yedikleri halde diğerlerinden daha az kilo alırlar veya hiç almazlar.
Neyse bizim esas konumuz onlar değil zaten, biz şimdi gelelim esas konumuza, neden ve nasıl kilo alıyoruz konusuna...

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..