Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Şubat '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Neden kilo alıyoruz?

Neredeyse artık her gün gazetelerde, televizyon programlarında kilo ile ilgili bir haber bulmak mümkün. O yüzden kime "neden kilo alıyoruz" diye sorarsak soralım hemen "aşırı yeme, hareket azlığı, hormonal dengesizlikler (tiroid, pankreas, böbrek üstü bezleri hastalıkları), ruhsal veya fiziksel hastalık belirtisi, ilaç yan etkisi (kortizon vgb.), metabolizma yavaşlığı" şeklinde cevaplar alabiliriz.
Oysa sadece yanlış beslenme alışkanlıklarımız da kilo almamıza neden olabilir!!! Yani az ya da çok yememiz değil, ne yediğimiz ve nasıl yediğimiz kilo alıp almamamızı belirleyici unsur olabilir.

Zaten benim de amacım burada yıllardır kendi uyguladığım beslenme sistemimle ilgili deneyimlerimi aktarmak. Yoksa hastalık ve/veya ilaç kaynaklı kilolarla ilgili yazmak değil. Çünkü onlar uzman doktorları ilgilendiren konular, ben bu tip konularda ne ukelalık ne de yanlış yönlendirme yapmak istemem.

Açıkçası ben yazacaklarımın bir rejim/diyet programı olarak adlandırılmasını da doğru bulmuyorum. Yazacaklarımı sağlıklı beslenme sistemi olarak değerlendirmenizin sizi daha kolay başarıya götüreceğine inanıyorum.

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..