Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '08

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Neden blog oluşturdum ve ne yazacağım?

Hiç kilolarınız yüzünden kendinizi çaresiz, mutsuz, şanssız hissettiniz mi? Yeter artık diye isyan ettiniz mi? Neden ben diye sorguladınız mı?

Ben yaptım...

Kalori cetvelleri, diyet listeleri, karbonhidrat değerleri hayatınızın en değerli varlıkları haline geldi mi?

Benim için geldi...

Bir topluluğa girdiğinizde insanlar önce "nasılsın" diye sormadan, "aa yine kilo almışsın" veya "ne güzel zayıflamışsın" diyerek lafa girdiler mi? Bulunduğunuz her mekanda laf dönüp dolaşıp mutlaka kilo problemine geldi mi? İşiniz, gücünüz, derdiniz, mutluluğunuz bir yana herkes sizin ne yediğinize ve ne kadar yediğinize bakar oldu mu?

Benim çok oldu...

Adı lazım değil bir profesör daha 20 yasındayken size "kızım yapacak bir şey yok bu senin bazal metabolizman, yavaş çalışıyor, hayatın boyunca bir gün 750, bir gün 1000 kalori alacaksın, böyle yaşamayı öğreneceksin, kilo da almayacaksın ama sağlığın da bozulmayacak" dedi mi?

Bana dedi...

Ama ben yılmadım, hain kilolarla savaşmaya devam ettim, her gün araştırarak, okuyarak, sorguluyarak, yeni yeni yöntemler bulup, uygulayarak. Sonra bir gün artık dermanım kalmadı, yeter dedim, yeter ben buyum, kilolarımla mutluyum. Bu kabulleniş bile birkaç kilo vermemi sağladı. Mutluluğum daha da arttı ve tükenmeye yüz tutmuş ümitlerim yeniden yeşerdi. Okumadığım ne kaldı, bilmediğim, araştırmadığım ne kaldı diye düşünürken karşıma glisemik indeks kavramı çıktı.

Gıdaların glisemik indeks değerlerine bakmak o güne kadar hiç yapmadığım bir uygulamaydı, denemeye karar verdim. Çok kısa süre içinde olumlu sonuçlarını almaya başlayınca o güne kadar uyguladığım ve faydasını gördüğüm tüm yöntemleri birleştirip kendimce bir "sağlıklı beslenme sistemi" oluşturdum.

Bugün buradayım; cünkü bu blog sayesinde benim geçtiğim yollardan geçmeye çalışan 1 tek insana bile yardımcı olabilirsem mutlu olacağım.

Bugün buradayım; çünkü insanların istedikleri bilgilere bir "tık"la ulaşabildiği günümüzde deneyimlerin çok daha değerli olduğunu düşünüyorum.

Bugün buradayım; çünkü insanların bu dünyada karşılarına çıkan zorlukların ödevlerinin bir parçası olduğuna inanıyorum. Kendi zorluğumu halletmiş olmamımsa ödevimi başarıyla yapmış olduğum anlamına gelmediğini düşünüyor, ancak başka bu konuda dertli insanlara bir ışık, bir kapı açıcı olabilirsem mutlu, huzurlu olacağımı hissediyorum.

Ben bir doktor ya da diyetisyen değilim, asla kimsenin sağlığı ile oynamak istemem. Ben sadece kendi deneyimlerimi yazacağım, nedenleri ve niyeleriyle, bilebildiğim kadarıyla, gerisi size kalmış.

Sağlıklı, zinde, formda günlerde kilolardan korkmadan yaşayabilmek için...

 
Toplam blog
: 25
: 1648
Kayıt tarihi
: 24.01.08
 
 

Annem çok dua etmiş "abisinden çok çektim ne olur bu iştahlı olsun" diye; olmuşum da.... 1 yaşınd..