Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '06

 
Kategori
Bilim
 

Neden gelecekbilimle uğraşıyorum?

En asıl nedeni baştan söyleyeyim: Gelecekbilimi kuranlar neden gelecekbilimle uğraştıysa, aynı nedenlerden dolayı uğraşıyorum... Bir uygarlık dönemi çöküyor. Buna, '1500-2000 arasındaki AB uygarlığı' diyebiliriz, ABD bir kültür veya uygarlık değil, yalnızca barbarlık. Bu kültür bugün bilim, sanat, düşün namına bildiğimiz ne varsa, onları yarattı ve artık tükendi. Bu uygarlığın bittiğini, 2. Dünya Savaşı sırasında Asimov ve Flechtheim yaklaşık aynı zamanlarda gördü ve biri psiko-tarihi imgeledi, biri fütürolojiyi.

2. Dünya Savaşı 2 atom bombasıyla bitti. Bu türün yok olması olasılığı demekti. 1957'de uzaya çıkıldı. Bu türün yeni ve başka bir tür olması demekti. Asimov ve Flechteim bunu görerek değil, yalnızca Hitler nedeniyle, geleceğe sıçradı.

AB uygarlığının bitişi bunlardan bağımsız ve ironik bir biçimde AB'nin birleşmesiyle de ilintili. Alain Minc 1980'de 'Yeni Orta Çağ' kitabını yazmıştı bile. AB Hristiyan olduğuna göre, yakın gelecekte Azrail İslam kılığında dolaşıyor olacak.

Gelelim öznel nedenlere

10'un üzerinde ölüm tehlikesi yaşadım. İçinde yaşadığım koşullar ise, 35 yıl boyunca toplama kampındakinden halliceydi. Bu beni zamandan kaçışa zorladı. Buna 'şizofrenik eğilim' de deniyor.

Kendimi asla ve kata insan gibi hissetmedim. Benim gibi olanların epeyi kalabalık olduğunu, 2005'te internette transhümanistlerle ve post-hümanistlerle karşılaşınca anladım. 7.000-70.000 arasındayız. % 10-100 yoğunlukta geçerlilik ve yaşamın 7 onyılındakiler nedeniyle, 100-1.000 kişi arasında bir kümeyiz. Örnekse, Alvin Toffler & 50, Marshall McLuhan % 20 geçerli gelecekbilimcidir. Fütüristlerin geçerliliği % 10'dan aşağıdır.

Öznel-nesnel kırması nedenler

Zekama ve bilgime meydan okuyan bir konuydu. 18 yaşımdan beridir fütüroloji çalışıyorum. 1978'de UNESCO'dan Görüş dergisinde 'Roma Klübü'nden söz edilen bir metni okuyunca, konuyla tanışmış oldum.

Zekam 'matematik-kuramsal-içedönük' zeka kategorisinde. Mucitlik veya kaşiflik bana göre değil. Ben yalnızca denklemler tasarlarım. Onlarla Dünya parçalanır veya Andromeda'ya gidilir, beni bağlamaz.

Gelecekbilim bir soyutlama, hem de çok ileri derecede bir soyutlama. Var olanla herkes ilgilenir ama yok olanla ve sonsuz yıkımla kimse ilgilenmez, zaten öldürücüdür. Gelecekbilim gerçekten öldürücüdür.

Her konuyu en çok 10 kitap okuyunca, tüme yakın öğrenirsiniz. Gelecekbilimin 10 kitabı henüz yazılmadı.

Biyografimin içinde yer aldığı tarihçe parçasına, 4 askeri darbe ve 3 liberalizm sığdı. Hepsi de, Türkiye'nin geleceğini sonsuza dek kapitüle etmek, rehine vermek, borçlu kılmak üzerineydi. Ma-gelecekbilim henüz doğmamış olanlara boş bir alan / hacim / uzayzaman açacak. Gelecekbilim sonsuz özgürlük demek ve insanlar köle ruhludur.

Tarihçemin içinde yer aldığı tarih parçasına 2. Sanayileşme'nin ilk 50 yılı sığdı. 1. Sanayileşme 1. Dünya'nın 1750-1950 arasını aldı. 2. Dünya Soğuk Savaş ertesinde yıkıldı. 3. Dünya, yani dünyanın geri kalanı ise henüz yalnızca % 50 birinci sanayileşmiş durumda. Dünyanın üçte biri, yazının icadından 6.000 yıl sonra bile okumaz yazmaz, yani ümmi. Gelecekbilim 6 küsurdan 15 limit milyar nüfusa uzanacak 200 yıllık gelecekte tüm dünya nüfusunun üniversite eğitimi almış duruma gelmesini kazanacak.

Tüm bu soyutlamalar sınırlı ve sonlu. Onların dışında, yazılım ve donanım ölümsüzlük, 100 milyar gökada, trilyonlarca gezegenli yıldız var. Özdeklilikten ve canlılıktan öteye evrilecek olan yolda gelecekbilim, sonsuz kere sonsuz kritik eşiği aşmayı, şimdiki 'bir nokta olduğumuz durumumuz'da bile hayal eder.

İşte aslolan budur: Düş, imgelem, yaratı, beyinköruçuşu… Yani gelecekbilimden çok sonrası bile şimdiden var.

Gelecek biziz, sizi de bekleriz…

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..