Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ekim '06

 
Kategori
Sosyoloji
 

Neden isyan ediyorum berdele?

Neden isyan ediyorum berdele?
 

Bir kadın olarak ne zaman berdel ile ilgili bir haber okusam yüreğim sızlar.. Kendi kendime sorarım şu berdel denen ilkelliği mezara neden gömemedik diye! Nasıl bir töredir bu? Anlamakta zorlanıyorum. Bir kadına, bir kıza veya genç bir delikanlıya yapılan bir işkenceden başka birşey değildir. Hayatın zindan olmasının başlangıcı. Hangi gelenek buna izin verir? Hayret doğrusu! Bu çocuklar sevgi ile mi büyütülmüşlerdir? Hayır! Büyüdüklerinde sevebilecekleri bir eş, bir koca, bir hayat arkadaşı olabileceği anlatılmış mıdır? Hayır! Ver gitsin, al gitsin! Feodal kültürün o acımasız ilişkilerinde kimin ve kimlerin sözü geçer? Bilinir bunlar suskun ve o kadar solgun bedenlerin beyninde..

Beni bu kadar etkiliyen Berdel denen şey nedir? Bir aile oğluna, karşı tarafın kızını gelin olarak alırken karşı tarafa da kızını gelin olarak veriyor. Berdel karşılığında yürütülen evliliklerde bir taraf hanımını boşarsa karşı taraftaki eşler de boşanıyor. Niye boşuyor, neden birlikte evlilikler düşünülüyor, kurallı evlilik mi olurmuş! Hadi diğer kız seviyor mu, başkasını mı seviyor? Bu gençlerin sevgiye hakları yok mu?

Önümüzde bayram var. Bütün evlerde bir telaş, mutluluk ve heyecan varken acaba berdelle evlendirilen bu gençlerin evinde ne var? Bugün aklıma bunlar geldi. Çaresiz, yapayalnız bunalımları ile başbaşa kalmış bu insanlara biz ne yapabiliyoruz? Şimdilik hiçbir şey. Herkes hayatından memnun gibi gözüküyor. Kadın sorunları ile ilgili sivil toplum örgütleri uykuya dalmış vaziyette. Kanıksıyoruz gibi geliyor bana!

Bu ülkede özellikle doğu ve güneydoğuda kadın olmak çok zor. Rahmetli Duygu Asena'nın dediği gibi 'Kadının adı yok' buralarda.

Düşünebiliyor musunuz bu evliliklerden doğan çocukların bu ülkeye getirecekleri sorunları. Sevgisiz bir ortamda yetişen bir nesil geldi. Nefretle büyütülmüş karanlıklar içinde doğulmuş insanlar. Çoğunun adlarını bile bilmeyen anne ve babalar... Sabah ne yenecek, akşam ne içilecek hesabı yapılamayan günler!

Bu ülkenin insanları kadını erkeği ile bir olup bu töreleri yıkmalı. Ama nasıl? Eğitim, eğitim, eğitim... Herkes üzerine düşen görevleri yapmalı bir kere.. Bana ne dersek bunun getireceği sorunlar hepimizi yakından etkiler. Etklemiyor mu? Kadınlarımızın insanca yaşamaları için çaba sarf edilmeli. Öncelikle yasal olmayan bu evliliklere dur denilmeli.

Lütfen bu kadınlarımızın seslerine kulak verelim.

Hem de vakit kaybetmeden...

 
Toplam blog
: 21
: 1615
Kayıt tarihi
: 15.08.06
 
 

Yaşamın ne kadar değerli olduğunun bilincinde, hatalarına gülebilen, İnsanlara değer veren, hayvanla..