Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '10

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
 

Nilgün Akad Hanımefendi organik tarımcı oldu!

Nilgün Akad Hanımefendi organik tarımcı oldu!
 

bir porsiyonluk karpuz yetiştirmiş!


Facebook’ta görünce şaşırdım!

“Nilgün Akad Hanımefendi organik tarıma başlamış! “

İlk ürünleri de görücüye çıktı!

Resimlerini gördüm Facebook’ta. Gerçekten gurur duyuyorum kendisiyle! Türk tarımına verdiği katkı, adını unutturmayacaktır!

Çok önemli bir buluşa da imza attı!

“Bir porsiyonluk karpuz!”

Bendeniz yorumumda “Aaa, Japon karpuzu bu!” dediysem de cevabi yazısında “Hayır, bu Anadolu tipi karpuz Ahmet Bey!” diyerek düzeltme inceliğini gösterdi! Sevincim, gururum bir kat daha arttı!

Paylaştığı resimlerde patlıcan göremedim yalnız! Mesaj yazdım kendisine!

“Hocam patlıcan ekmediniz mi? Sevmiyor musunuz da ekmediniz yoksa o mu sizi ekti?”

“O mu sizi ekti” demem hani ektiniz de olmadı mı manasında!

Yazmış cevabını!

“Ahmet Bey, biliyorsunuz patlıcan, çok yıllık ağaç türlerindendir. Meyvesi, fidanının ekilmesinden beş yıl sonra vermeye başlar! Bu sene diktik daha! Fakat bunu her yıl üretim verecek hale getirmeye yönelik çalışmalarım devam ediyor! Kabak gibi her yıl verecekler nasipse!”

İznik’i üretim üssü olarak seçmesi de tam isabet olmuş! Hem tarihi bir şehir! İznik konsülü burada toplanmış biliyorsunuz!

Bunu da sordum!

“Ne oldu, konsensüs sağlandı mı hocam! Hıristiyanlık birleşiyor mu?”

Meğer Milattan önceymiş bu olay! Cahilliğim çıktı ortaya!

Çiftçilikten arta kalan zamanlarında “Çinicilik” ve “tenekeye on ikiden vurma “ dersleri alıyormuş! Buradan tüm yağ üreticilerine bir mesajı var!

“Değerli ayçiçeği yağ tenekesi üreten üreticiler! Attığım yerin on iki mi yedi mi sekiz mi olduğu konusunda ihtilaflar oluyor! Bana kalsa attığım her yer on iki! Bunu önlemek için lütfen yağ tenekelerin üzerine hedef bandrolu yapıştırınız! Görün o zaman nasıl on ikiden yapıştırıyorum!”

Nilgün Hanım’a bu güzel uğraşısında başarılar diliyorum!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..