Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

AYFER AYTAÇ GAZETECİ YAZAR

http://blog.milliyet.com.tr/ayferaytac

21 Ekim '21

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Öğrenci Böreği

Börek sevmeyenimiz yok denecek kadar azdır. Dünyanın her yöresinde, aklı başında her insan kendilerine özgü böreklerin özelliklerini, lezzetini bilir. Kimileri de vardır ki, kendi deneyimleriyle yeni yemekler, yeni lezzetler keşfeder. Baba ocağından uzaklarda okuyan ve ev ortamında kalmayı tercih eden öğrenci gençlerimizde imkanları ölçüsünde yeni yemekler icat ediyor olabilirler. Böyle bir icatla yapılıp yenilmiş ve pek lezzetli bulunmuş bir börekten bahsedeceğim şimdi. İddia ediyorum günümüz gençlerinden çok nadirdir bu böreği duyan, bilen. 
 
Öğrenci böreğimizin tarihi 70-80 yıl kadar eski, daha evveli var mıdır, bilemiyorum. Ben babamdan duyduğumla öğrenmiş bulunuyorum.
 
Rahmetli babam 1940'lı yıllarda İstanbul'da üniversite öğrencisiyken, Akdeniz Bölgesin 'de ikamet eden ailesinden maddi destek gelmesi geciktiği zamanlarda, bu böreği yaparak karnını doyururmuş. hatta bir kaç günün öğününü bu börek sayesinde tok geçirirmiş. Günümüz öğrencilerinden babadan öğrendiğini yapan var mı, bilmiyorum ama ben bu böreği kendim bir kaç kez denedim. Tok tutucu oluşunu ve kilo yapmayış özelliğini gördüm. Pratikliği açısından da zaman kaybı yaşatmadığı için gençlerimize ve börek sevenlerimize tarifini aktarmak istedim. Deneyip beğenen olursa, abur cubursuz bir öğün geçirdiğinden midesinin de rahatlamış olacağının garantisini, güvencesini veririm. Bu böreği yiyen kişilerin sevincini dışa yansıtması için bir tebessüm etmesini rica ederim. 
 
Önce böreğimizin maliyetinden bahsedeyim. (Evde ununuz varsa) bir bardak un, yarım bardak ılık su, bir fiske tuz ve bir adet yumurta. Bu malzemenin tutarı topu topu 4-5 lira. Eskiden öğrenci kısmı un alıp hamur yoğurup sac üstünde yufka bile açarlarmış. Kalın olurmuş. Yaptıkları yufka deve lokması gibi ağır olur, zor yutulurmuş. Ama ne yapsınlar, zaruretten O devirler şimdi ki gibi bolluk, gürlük değil ki; üstelik iletişim imkanları kısıtlı. Eline para geçen gençlerin bazıları da boğazından kısıp sinemaya giderlermiş o vakitte de, ne yapsınlar, onlarda o vakitlerin gençliğiydiler.
 
Şimdiki zamanda "benim evimde un yok, olsa da ben hamur yoğurmam" diyeninize, börek maliyeti belirtiyorum. Hazır yufka alımı ve bir yumurta dediğimizde 10 lira tutar yani. Buna da pahalı denilmez, dışarıda bir tost bir ayran en az 30 lira, üstelik evde yaptığın kendi emeğin olacak. Tertemiz, mis gibi kokulu lezzet. Yapılışı da çok kolay... Alt satırlarda:
 
Öğrenci Böreğinin Yapılışı:
 
Hazır aldığınız yufkanızı bir adet masanın üzerine yayınız. Masanın üstünde kitap kalem doluysa onları bir kenara çekiniz. Sonra temiz bir nemli bezle masanızın üzerini iyice bir siliniz. Temizlik önemli. Sonra ellerinizi de yıkayıp kuruladıktan sonra, masanın üzerine yaydığınız yufkanın iki yanını karşılıklı gelecek şekilde kapatınız. Tam ortasına bir yumurta kırın, yumurtanın üzerine isteğinize bağlı tuz sepeleyin, seviyorsanız ve evinizde bulunduruyorsanız, pul biberde dökebilirsiniz. Sonra yufkanın diğer iki yanını da yumurtanın üzerini kapatacak kadar bir araya getiriniz. Hazırladığınız yufkanın kenarlarını elinizle bastırınız ki, sıvı haldeki yumurta sağdan soldan dışa akmasın. 
 
Gözleme görüntüsü verdiğiniz böreği daha sonra ocak üzerine koyduğunuz bir tava içinde iki tarafı da pembeleşinceye kadar bırakınız. iki, üç dakika da pişiyor zaten. Arzuya göre tavadan alırken üzerine biraz yağ sürebilirsiniz. Yağınız tükenmişse, yağsız da çıtır çıtır çok lezzetli oluyor. Daha sonra içinde yumurta katığı bulunan nefis börek afiyetle yeniyor. 
 
Evet sevgili gençler; maliyeti düşük, yapımı kolay, pişirmesi tez olan bu lezzetli böreği yedikten sonra şükretmeyi unutmayın. Ve annenizin böreklerini hatırlayıp gülümsemeyi de. Sizleri seviyorum, her yaşta güzel günler görmenizi temenni ediyorum.
 
Ayfer AYTAÇ
ayferaytac.com
 
 
Toplam blog
: 622
: 205
Kayıt tarihi
: 08.12.14
 
 

Gazeteci-yazar ..