Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '13

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmenler gününde kendimi ihbar ediyorum

Öğretmenler gününde kendimi ihbar ediyorum
 

öğretmenler günü


Toplumda saygıyı, sevgiyi hak eden en önemli meslek grubu içinde yer alan bir öğretmenim ben!

Ellerim öpülesidir.

Ceketler iliklenesi karşımda!

Sürekli pohpohlanası.

Her türlü eleştiriden münezzehim ben!

Bana emanet edilen çocuklara karşı değil, devlete, bakanlığa, müfettişlere ve okul yönetimine karşı sorumluyum.

Benim maaşımı çocukların velilerinin vergileri ile değil, devlet bizzat cebinden veriyordur.

İstediğim çocuğu azarlar, istediğimi sınıftan atar, karşı gelen olursa da en ünlü serzenişlerle kendimi haklı çıkarırım.

Sınıfa hâkim olamam, ders işlerken bağırır çağırırım fakat bunda benim hiçbir suçum yoktur.

Derse zamanında girmeyebilirim, on dakikalık teneffüs de yetmiyordur çayımı yudumlamaya.

Uyarı alınca bir karış suratla giderim sınıfa, demorolize olurum hemen.

Aynı sistemle özel okullarda ve devletin bazı okullarında çok başarılı öğrencilerin yetiştirilmesi bana çok tuhaf gelir.

Ben başarısız isem mutlaka sistemden kaynaklanıyordur.

Devletin eğitim sistemini bir türlü rayına oturtamadığındandır.

Her sene değişen müfredata uyum sağlamak için verilecek her türlü hizmet içi eğitime “angarya” derim. Kendini geliştir, bol bol kitap oku, televizyonlardan uzak dur, gündeme hâkim ol dediklerinde zıvanadan çıkarım.

Ben öğretmenim. Bunca yıl okudum, dirsek çürüttüm, mürekkep yaladım, kimsenin bana saygısızlık etmesine müsamaha gösteremem.

Haftada 15 saat derse girerim, artı girdiğim derslerden ek ders ücreti alırım ama 40 saat çalışan memurlarla beni kıyaslarsanız kıyamet kopar. O memurlar evde yazılı mı okuyor? E-okula bilgi mi giriyor, benle nasıl kıyaslarsınız, der çıkarım işin içinden.

Sınıflarımda dersin huzurunu bozan öğrencilerimden acayip rahatsız olurum, onlar olmasa ben aslında pırlanta gibi çocuk yetiştiririm, onların hepsinin özel eğitim sınıflarında eğitim görmeleri sağlansa, diğer başarılı çocuklara zararları dokunmasa, ne güzel olurdu, der, dikensiz gül bahçesi isterim.

Aynı sınıflarda dersin huzurunu bozan öğrencilerin çok da güzel ders işlediklerini görünce zıvanadan çıkar, onlarla benim kıyaslanmam beni derin üzüntüye boğar, hayata küserim.

Eğitimin geliştirilmesi, aksaklıkların giderilmesi konusunda elle tutulur hiçbir projem olmamasının sebebi, projelere değer vermeyen devletin suçudur.

Oysa ben o projeleri sınıflarımda uygulasam, belki bir denizyıldızı daha kurtulacaktır da, bir denizyıldızı o kadar da mühim değildir.

Aldığım maaşı beğenmem, son model arabam vardır. Evim vardır. Devlete yeterli maaş vermedi diye isyan ederim. Her 24 Kasım’da acaba bu yıl ikramiye verilir mi bize de? diye ellerimi açıp beklerim.

Devlet okulları özelleştirecek diye ödüm kopar. Bu kafayla bana hiçbir girişimci iş vermez korkusu taşıdığımdan değil, yok, gerçekten öyle değil. Çocuklar özel okullarda okuyacak parayı nereden bulacaktır, asıl derdim budur. Yeminle!

Doğudan batıya gidebilmek için her türlü torpili bulma konusunda benden mahir kimse yoktur. Öğretmen uyanık olmalıdır. Ben geldim diye benim yerime hizmet puanı benden yüksek olduğu halde, doğudan gelemeyen öğretmenin benden uyanık olmaması onun kul hakkına girdiğim anlamına gelmez. Torpilin kalmadığı günümüzde ise, başka türlü yolları denerim.

Öğretmenlik gerçekten güzel bir meslek ve ben bu mesleğe mensup olmaktan ötürü çok mutluyum. Öğleye kadar derse girerim, öğleden sonra evimdeyim. Yaz tatilim de var. Kendileri evlerinde bir çocuğa bakamazken ben 30 çocuğu birden adam etmeye çalışıyorum, hiçbir karşılık beklemeden. Maaş falan istemeden.

Devlet beni motive etmeli, bakanlar beni incitmemeli. Devletin vereceği maaş da dizine gözüne dursun, üç kuruş maaş veriyor, bir de benden depar atmamı bekliyor. Oysa özel okullarda çalışanlar da benim kadar maaş alıyor, onlar daha çok çalışıyor ama ben de devlete sırtımı dayadım, onlar da dayasaydı.

Devletin verdiği maaş beni yeterince motive etmiyor, gelin hep birlikte, 24 Kasım öğretmenler gününde beni onore edin. Sakın beni eleştirmeyin.

Ben eleştiriden muafım.

İşte bunlar hep sistemin hatası.

ÖĞRETMENLER GÜNÜMÜZ KUTLU OLSUN!!!

Not: Yukarıda niteliklerini saydığım öğretmenler dışında kalan binlerce öğretmenimin ellerinden öpüyor, onların Öğretmenler Gününü can-ı gönülden kutluyorum.

mustafasus@hotmail.com

www.mustafasus.com 

 
Toplam blog
: 394
: 178
Kayıt tarihi
: 17.09.09
 
 

Bir kurumda yönetici olarak çalışmaktayım, 1974 Kayseri doğumluyum. Son demine varmadan hayatın h..